-
Data: 2011-09-02 13:17:07
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-09-01 18:08, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2011-09-01 14:03, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>
>> To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
>> drogach.
>> Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
>> rajdach - jaki jest kształt tych ch-k.
>
> Wysoka elastyczność silników stosowanych w rajdach wynika z przepisów
> FIA nakazującej stosowanie zwężki ograniczającej dostęp powietrza do
> silnika i tym samym ograniczającą moc.
Poniekąd tak. Ale nie sądze aby wyłącznie od tego.
> Jak zamontujesz restrykcyjne przewężenie w normalnym samochodzie, to też
> się okaże że moc maksymalna spadła o połowę, ale za to jest stała w
> zakresie 3000-6500 rpm.
Zwężka, to tylko dodatkowy opór. Możesz próbować go pokonać zwiększonym
ciśnieniem doładowania i uzyskać dzięki temu większy przepływ powietrza
- tyle że ch-ka może będzie i stroma, ale znaczne gorsza poniżej.
> Dlatego że od pewnego momentu ilość powietrza dostarczanego do silnika
> będzie już stała.
Wszystko zależy od ciśnienia. Jeśli jesteś w stanie wytworzyć wysokie,
to jestes w stanie przepchać dużo powietrza.
> Bez zwężki silnik turbo 2l miałby dużo wyższą moc i typowo turbinową,
> ostrą charakterystykę.
Zależy od wielkości turbiny. Stosując "mniejszą" turbinę, ośiągniesz
fajną elastyczną ch-kę kosztem oczywiście mocy maksymalnej.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.11 13:25 Jakub Witkowski
- 02.09.11 13:23 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:29 Jakub Witkowski
- 02.09.11 13:25 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:31 The_EaGle
- 02.09.11 13:30 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:45 to
- 02.09.11 13:45 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:00 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:03 J.F.
- 02.09.11 14:03 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:09 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:22 Wojciech Wrodarczyk
- 02.09.11 14:17 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:21 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=