eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Fri, 02 Sep 2011 13:17:07 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <j3qe9p$vcr$1@news.onet.pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
    <9...@p...pl> <j3nsk7$3a4$1@news.onet.pl>
    <4e5fae18$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314962553 32155 193.22.28.4 (2 Sep 2011 11:22:33 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 11:22:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.4)
    Gecko/20100608 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1
    In-Reply-To: <4e5fae18$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395448
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-01 18:08, Tomasz Pyra wrote:
    > W dniu 2011-09-01 14:03, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >
    >> To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
    >> drogach.
    >> Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
    >> rajdach - jaki jest kształt tych ch-k.
    >
    > Wysoka elastyczność silników stosowanych w rajdach wynika z przepisów
    > FIA nakazującej stosowanie zwężki ograniczającej dostęp powietrza do
    > silnika i tym samym ograniczającą moc.

    Poniekąd tak. Ale nie sądze aby wyłącznie od tego.

    > Jak zamontujesz restrykcyjne przewężenie w normalnym samochodzie, to też
    > się okaże że moc maksymalna spadła o połowę, ale za to jest stała w
    > zakresie 3000-6500 rpm.

    Zwężka, to tylko dodatkowy opór. Możesz próbować go pokonać zwiększonym
    ciśnieniem doładowania i uzyskać dzięki temu większy przepływ powietrza
    - tyle że ch-ka może będzie i stroma, ale znaczne gorsza poniżej.

    > Dlatego że od pewnego momentu ilość powietrza dostarczanego do silnika
    > będzie już stała.

    Wszystko zależy od ciśnienia. Jeśli jesteś w stanie wytworzyć wysokie,
    to jestes w stanie przepchać dużo powietrza.

    > Bez zwężki silnik turbo 2l miałby dużo wyższą moc i typowo turbinową,
    > ostrą charakterystykę.

    Zależy od wielkości turbiny. Stosując "mniejszą" turbinę, ośiągniesz
    fajną elastyczną ch-kę kosztem oczywiście mocy maksymalnej.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: