-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Date: Fri, 02 Sep 2011 13:17:07 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 37
Message-ID: <j3qe9p$vcr$1@news.onet.pl>
References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com>
<4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
<4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
<9...@p...pl> <j3nsk7$3a4$1@news.onet.pl>
<4e5fae18$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1314962553 32155 193.22.28.4 (2 Sep 2011 11:22:33 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 11:22:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.4)
Gecko/20100608 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1
In-Reply-To: <4e5fae18$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395448
[ ukryj nagłówki ]On 2011-09-01 18:08, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2011-09-01 14:03, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>
>> To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
>> drogach.
>> Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
>> rajdach - jaki jest kształt tych ch-k.
>
> Wysoka elastyczność silników stosowanych w rajdach wynika z przepisów
> FIA nakazującej stosowanie zwężki ograniczającej dostęp powietrza do
> silnika i tym samym ograniczającą moc.
Poniekąd tak. Ale nie sądze aby wyłącznie od tego.
> Jak zamontujesz restrykcyjne przewężenie w normalnym samochodzie, to też
> się okaże że moc maksymalna spadła o połowę, ale za to jest stała w
> zakresie 3000-6500 rpm.
Zwężka, to tylko dodatkowy opór. Możesz próbować go pokonać zwiększonym
ciśnieniem doładowania i uzyskać dzięki temu większy przepływ powietrza
- tyle że ch-ka może będzie i stroma, ale znaczne gorsza poniżej.
> Dlatego że od pewnego momentu ilość powietrza dostarczanego do silnika
> będzie już stała.
Wszystko zależy od ciśnienia. Jeśli jesteś w stanie wytworzyć wysokie,
to jestes w stanie przepchać dużo powietrza.
> Bez zwężki silnik turbo 2l miałby dużo wyższą moc i typowo turbinową,
> ostrą charakterystykę.
Zależy od wielkości turbiny. Stosując "mniejszą" turbinę, ośiągniesz
fajną elastyczną ch-kę kosztem oczywiście mocy maksymalnej.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.11 13:25 Jakub Witkowski
- 02.09.11 13:23 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:29 Jakub Witkowski
- 02.09.11 13:25 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:31 The_EaGle
- 02.09.11 13:30 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:45 to
- 02.09.11 13:45 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:00 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:03 J.F.
- 02.09.11 14:03 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:09 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:22 Wojciech Wrodarczyk
- 02.09.11 14:17 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:21 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=