-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Date: Fri, 02 Sep 2011 13:17:07 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 37
Message-ID: <j3qe9p$vcr$1@news.onet.pl>
References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com>
<4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
<4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
<9...@p...pl> <j3nsk7$3a4$1@news.onet.pl>
<4e5fae18$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1314962553 32155 193.22.28.4 (2 Sep 2011 11:22:33 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 11:22:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.4)
Gecko/20100608 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1
In-Reply-To: <4e5fae18$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395448
[ ukryj nagłówki ]On 2011-09-01 18:08, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2011-09-01 14:03, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>
>> To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
>> drogach.
>> Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
>> rajdach - jaki jest kształt tych ch-k.
>
> Wysoka elastyczność silników stosowanych w rajdach wynika z przepisów
> FIA nakazującej stosowanie zwężki ograniczającej dostęp powietrza do
> silnika i tym samym ograniczającą moc.
Poniekąd tak. Ale nie sądze aby wyłącznie od tego.
> Jak zamontujesz restrykcyjne przewężenie w normalnym samochodzie, to też
> się okaże że moc maksymalna spadła o połowę, ale za to jest stała w
> zakresie 3000-6500 rpm.
Zwężka, to tylko dodatkowy opór. Możesz próbować go pokonać zwiększonym
ciśnieniem doładowania i uzyskać dzięki temu większy przepływ powietrza
- tyle że ch-ka może będzie i stroma, ale znaczne gorsza poniżej.
> Dlatego że od pewnego momentu ilość powietrza dostarczanego do silnika
> będzie już stała.
Wszystko zależy od ciśnienia. Jeśli jesteś w stanie wytworzyć wysokie,
to jestes w stanie przepchać dużo powietrza.
> Bez zwężki silnik turbo 2l miałby dużo wyższą moc i typowo turbinową,
> ostrą charakterystykę.
Zależy od wielkości turbiny. Stosując "mniejszą" turbinę, ośiągniesz
fajną elastyczną ch-kę kosztem oczywiście mocy maksymalnej.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.11 13:25 Jakub Witkowski
- 02.09.11 13:23 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:29 Jakub Witkowski
- 02.09.11 13:25 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:31 The_EaGle
- 02.09.11 13:30 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:45 to
- 02.09.11 13:45 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:00 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:03 J.F.
- 02.09.11 14:03 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:09 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:22 Wojciech Wrodarczyk
- 02.09.11 14:17 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:21 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i