  • Data: 2011-09-02 13:23:59
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-09-01 15:56, J.F wrote:
    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w

    > Biegow nie umie zmieniac a do rajdow sie pcha :-P

    Popatrz, biegów nie umie zmieniać, a po pierwszej pętli strata 0.02 do
    2-giego miejsca w generalce pomimo rozpieprzonej miski :-)

    > To zaleta dla leniwych kapelusznikow - jedzie sobie taki, jak to na
    > drodze - od 50 do 150, a biegu wcale nie zmienia :-)

    No cóż to Twoje zdanie :-)

    > Zreszta ten zakres stalej mocy nie jest duzy, biegi nadal trzeba
    > zmieniac i w zupelnosci mozna porownac z wygoda stalego momentu w
    > szerokim zakresie.

    W tych ch-kach które podałem, zakres wysokiej mocy jest mały ? Wysokiej
    czyli tak 80-85% maksymalnej.

    > RoMana nie pamietasz ? Oczywiscie ze probowal jechac na 100% mozliwosci
    > samochodu. Jak rozgrzal auto dojezdzajac do autostrady, tak potem
    > polozyl cegle na gazie i zdejmowal 100km dalej. Ale zeby to nazwac jazda
    > sportowa ? :-)

    :-)

    > Dalej bylo bardziej sportowo - RoMan redukuje i wciska gaz do oporu
    > wyprzedzajac ciezarowke na zakrecie - to jest 100% czy nie ? :-)

    Zalezy od prędkości ;-)

    > Ale technika jazdy calkiem inna. To juz bardziej F1 przypomina normalna
    > jazde - czyli jedziemy tak szybko jak zakret pozwala :-)

    Na rajdzie nie jedziesz tak szybko jak zakręt pozwala ? :-) Tylko
    troszeczkę trudność inna, bo droga wąska, nic nie widać czasem,
    nawierzchnia zmienna a otoczenie obfituje w niespodzianki.
    Jakby to teraz porównać z torem... hmmm :-)

    > Tak czy inaczej - chcesz pojechac naprawde dynamicznie, to trzeba
    > wrzucic bieg zapewniajacy duza moc z silnika.

    Bardzo ciekawa teoria - szkoda, że niebardzo ma się do praktyki :-)
    Jak będziesz miał sekcję różnych zakrętów to się przekonasz czy
    trzeba/można/opłaca się :->

    Np. tutaj - Posłuchaj na jakich obrotach jedzie i kiedy biegi zmienia.
    http://www.youtube.com/watch?v=B8TffgtRQQk

    > W "zwyklej jezdzie" zdecydowanie nie skupiam sie na poslizgu :-)

    A gdzie Tym bolidem F1 jeździsz ? ;-)

    > A jak biegi przeszkadzaja ... kup se DSG :-)

    Zaproponuj tym co startują wyżej, napewno będą zachwyceni :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik