-
Data: 2011-09-02 13:23:59
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-09-01 15:56, J.F wrote:
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w
>>>> Ja wolę mnięjszą ale stałą moc (duża elastyczność) - wtedy bez problemu
>>>> w każdych warunkuach mogę dynamicznie przyśpieszać. Kosztem oczywiście
>>>> mniejszej prędkości maksymalnej.
>>
>>> Kapelusznik ;P
>
>> Hmmm :-)
>> http://www.youtube.com/watch?v=56N2tIwaF-E
>
> Biegow nie umie zmieniac a do rajdow sie pcha :-P
Popatrz, biegów nie umie zmieniać, a po pierwszej pętli strata 0.02 do
2-giego miejsca w generalce pomimo rozpieprzonej miski :-)
> To zaleta dla leniwych kapelusznikow - jedzie sobie taki, jak to na
> drodze - od 50 do 150, a biegu wcale nie zmienia :-)
No cóż to Twoje zdanie :-)
> Zreszta ten zakres stalej mocy nie jest duzy, biegi nadal trzeba
> zmieniac i w zupelnosci mozna porownac z wygoda stalego momentu w
> szerokim zakresie.
W tych ch-kach które podałem, zakres wysokiej mocy jest mały ? Wysokiej
czyli tak 80-85% maksymalnej.
>>>> Chcesz jechać dynamicznie/sportowo - większa elastyczność Twoim
>>>> przyjacielem :-)
>>
>>> Nie - większa moc w zakresie użytecznym dla skrzyni biegów od biegu
>>> III w górę - poniżej i tak jest za dużo momentu na kołach. I jest to
>>> zakres dostepny nawet dla bardzo schrzanionych silników.
>
>> Próbowałeś kiedykolwiek pojechać sportowo (na 100% możliwości
>> samochodu/kierowcy) na odcinku drogowym ? Nie pytam złośliwie, tylko
>> ciekaw jestem. Myślę, że gdybyś próbował, to miałbyś nieco inne zdanie
>> co do tego co napisałeś...
>
> RoMana nie pamietasz ? Oczywiscie ze probowal jechac na 100% mozliwosci
> samochodu. Jak rozgrzal auto dojezdzajac do autostrady, tak potem
> polozyl cegle na gazie i zdejmowal 100km dalej. Ale zeby to nazwac jazda
> sportowa ? :-)
:-)
> Dalej bylo bardziej sportowo - RoMan redukuje i wciska gaz do oporu
> wyprzedzajac ciezarowke na zakrecie - to jest 100% czy nie ? :-)
Zalezy od prędkości ;-)
>>> Popatrz na silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracuje
>>> stabilnie.
>> Popatrz na silniki samochodów rajdowych - ponieważ jazda rajdowa (po
>> OS'ach drogowych) jest najbliższa normalnej jeździe - ta sama trasa co
>> w wypadku jazdy cywilnej.
>
> Ale technika jazdy calkiem inna. To juz bardziej F1 przypomina normalna
> jazde - czyli jedziemy tak szybko jak zakret pozwala :-)
Na rajdzie nie jedziesz tak szybko jak zakręt pozwala ? :-) Tylko
troszeczkę trudność inna, bo droga wąska, nic nie widać czasem,
nawierzchnia zmienna a otoczenie obfituje w niespodzianki.
Jakby to teraz porównać z torem... hmmm :-)
> Tak czy inaczej - chcesz pojechac naprawde dynamicznie, to trzeba
> wrzucic bieg zapewniajacy duza moc z silnika.
Bardzo ciekawa teoria - szkoda, że niebardzo ma się do praktyki :-)
Jak będziesz miał sekcję różnych zakrętów to się przekonasz czy
trzeba/można/opłaca się :->
Np. tutaj - Posłuchaj na jakich obrotach jedzie i kiedy biegi zmienia.
http://www.youtube.com/watch?v=B8TffgtRQQk
>> To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
>> drogach.
>> Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
>> rajdach - jaki jest kształt tych ch-k. Jak chcesz jechać naprawdę
>> szybko, to masz coraz mniej czasu na zabawę z biegami i dbanie o
>> właściwy zakres obrotów - skupiasz się na kontroli samochodu, poślizgu.
>
> W "zwyklej jezdzie" zdecydowanie nie skupiam sie na poslizgu :-)
A gdzie Tym bolidem F1 jeździsz ? ;-)
> A jak biegi przeszkadzaja ... kup se DSG :-)
Zaproponuj tym co startują wyżej, napewno będą zachwyceni :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.11 13:29 Jakub Witkowski
- 02.09.11 13:25 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:31 The_EaGle
- 02.09.11 13:30 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:45 to
- 02.09.11 13:45 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:00 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:03 J.F.
- 02.09.11 14:03 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:09 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:22 Wojciech Wrodarczyk
- 02.09.11 14:17 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:21 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:41 WS
- 02.09.11 14:42 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=