  • Data: 2011-09-02 14:09:25
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Marcin,

    Friday, September 2, 2011, 1:30:42 PM, you wrote:

    [...]

    > Oczywiście, pisałem o tym wcześniej już :-) Źródło jest kluczem.

    [...]

    > Jak wyżej :-) Ogniwa paliwowe...

    Jasne. Są tak powszechnie dostępne i niemal za darmo. Do tego na
    każdej stacji zatankujesz wodór a jego cena jest konkurencyjna w
    stosunku do benzyny.
    I w razie wypadku nie martwisz się wcale tymi kilkudziesięcioma
    kilogramami wodoru pod ciśnieniem 200 barów pod samochodem - przecież
    zbiorniki ciśnieniowe są absolutnie bezpieczne.

    Niestety, ogniwa paliwowe na metanol są nadal w fazie laboratoryjnej
    :(

    > To co w arielu można spokojnie wsadzić do małego mieszczucha. ~160km
    > wystarczy a ładuję się ponoć około 1-1.5h. Tak naprawdę, to problem jak
    > zauważyłeś tkwi w zasadzie jedtynie w źródle energii...

    Akumulatory w Tesli ważą pół tony a odnalezienie uszkodzonego jednego
    z tysięcy ogniwek 18650 graniczy z cudem. To oczywiście przykład
    typowo amerykańskiego debilizmu tfu!rczego (nie poprawiać).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl