  • 11. Data: 2010-05-09 23:26:43
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    ALGI pisze:
    > w Wawie otworzyli gdzieśtam hucznie punkt ładowania a potem
    > dodali że trzeba ładować 6 godzin.... dla kogo to?

    O ile zlokalizowane w dużej galerii handlowej lub w jej bezpośrednim
    sąsiedztwie, to odpowiedź nasuwa się sama: dla kobiet. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 12. Data: 2010-05-09 23:31:33
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Zgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku. Po
    > jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów lub
    > innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek.

    Masz nie 100 a 130% racji. Rynek na elektryczne samochody będzie na pewno się
    rozwijał. Z akumulatorami trakcyjnymi do samochodów osobowych będzie jak z
    akumulatorkami do telefonów. Będą coraz lepsze i wydajniejsze. Jest tylko jeden
    poważny problem. W tej chwili prądu jest na styk. Ani w Europie ani w Ameryce w
    tej chwili, a podejrzewam że w przeciągu najbliższych 10 lat, systemy
    energetyczne nie zniosą 2 razy większego zużycia prądu. Przy masowej produkcji
    samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na prąd może wzrosnąć i 10 razy w
    przeciągu 10 lat. Elektrowniami atomowymi też ciężko by było taką dużą dziurę
    załatać. Potrzebne są nowe źródła energii. Kombinują jak koń pod górę żeby
    reakcję termojądrową dało się zamienić w sposób bezpieczny na ciepło. Mówią że
    może za 20 lat się uda. Przemysł samochodowy jest w stanie za rok zaspokoić
    wszystkie potrzeby na samochód całkowicie elektryczny. Ale tego nie zrobią bo
    popyt ograniczy możliwość zdobycia prądu do ładowania akumulatorów. Jak
    przeczytasz na Onecie że uruchomiono pierwszą przemysłową elektrownię
    termojądrową to za 10 lat samochód elektryczny stanie się widoczny na ulicach.

  • 13. Data: 2010-05-10 00:09:49
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    M1SLQ pisze:

    > Myślę, że będzie ciężko z ogrzewaniem zimą i klimatyzacją latem. Uderzy
    > po kieszeni w chwili zakupu i w momencie konieczności zakupu nowych
    > akumulatorów. IMHO jedyny sensowny kierunek to napędy hybrydowe.

    Chyba, że ktoś jest maniakiem ciszy
    Albo złodziejem - elektrycznym autkiem z np lawetą podjedzie tak blisko
    i nikt nie usłyszy :P

  • 14. Data: 2010-05-10 00:23:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kurdybanek pisze:

    > Moda? Może i tak, ale hybrydy. Silnik elektryczny to potęga, za 20 lat nikt
    > nie będzie już pamiętać o obecnych warczysmrodach :)

    Wszyscy są co do tego zgodni już od przeszło 100 lat ;)

  • 15. Data: 2010-05-10 00:23:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 May 2010 17:31:23 +0200, Katanka napisał(a):

    > IMO tylko i wyłącznie moda. Minie, jak kazda inna :)

    IMO tak samo było na początku z autami spalinowymi.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 16. Data: 2010-05-10 00:35:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pszemol pisze:
    > "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > Jak sam widzisz, potrzeby w przypadku aku w samochodzie są inne
    > niż np. w komórce czy laptopie, i obecnie produkowane aku ich
    > nie spełniają najlepiej...

    Pierwsze o czym należy pamiętać, to to że dzisiejsza potencjalna
    opłacalność samochodu zasilanego prądem wynika głównie z obecnie
    obowiązujących podatków.

    Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie
    tani, bo takich podatków nie ma.
    Jak na prąd przywali się odpowiednią stawkę podatkową żeby budżet
    państwa wyszedł na swoje, to okaże się że samochodem elektrycznym nie ma
    sensu sobie głowy zawracać.

    Zasilanie samochodów prądem z gniazdka będzie miało sens dopiero wtedy
    kiedy opracowana zostanie technologia dostarczania naprawdę taniego
    prądu pochodzącego z jakiś nowych źródeł.
    W zasadzie jedyne takie źródło jakie przychodzi mi do głowy, to energia
    termojądrowa. I to też w wydaniu już bardziej zaawansowanych, niedużych
    elektrowni (w przypadku dużych pozostanie duży problem z przesyłem tej
    energii).

  • 17. Data: 2010-05-10 00:45:36
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 09 May 2010 23:31:33 +0200, kogutek napisał(a):

    > na styk. Ani w Europie ani w Ameryce w tej chwili, a podejrzewam że w
    > przeciągu najbliższych 10 lat, systemy energetyczne nie zniosą 2 razy
    > większego zużycia prądu.
    1. Do wzrostu poboru 2x to nawet wymiana wszystkich samochodow nie
    wystarczy.
    2. Najbardziej optymalne ladowanie, czyli w nocy nie wymaga w ogole
    dodatkowych mocy wytworczych, wystarczy zapas mocy odstawionej na noc.
    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 18. Data: 2010-05-10 04:02:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Pierwsze o czym należy pamiętać, to to że dzisiejsza potencjalna
    > opłacalność samochodu zasilanego prądem wynika głównie z obecnie
    > obowiązujących podatków.

    No i bardzo dobrze, bo o to właśnie chodzi...

    > Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie
    > tani, bo takich podatków nie ma.

    Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym.

  • 19. Data: 2010-05-10 04:06:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Do ładowania potrzebna jest infrastruktura, bo samochód to nie
    > komórka czy wkrętarka akumulatorowa. Tu potrzeba naprawdę dużo
    > energii. Nie każdy ma w domu trójfazowe przyłącze o bardzo
    > konkretnej obciążalności.

    Z którego palca u nogi wyssałeś takie wymagania?
    To auto ładuje się z normalnego gniazdka domowej instalacji
    którą każdy ma w swoim domu - nie trzeba trójfazówki...

    > I jeszcze długo będzie ciekawostką. Bo jedną z barier do
    > upowszechnienia się jest stan naszej energetyki. Prąd do
    > ładowania e-wózków nie bierze się z nikąd. Musi zostać
    > wyprodukowany, a następnie przesłany. To oznacza kolejne
    > elektrownie i rozbudowę sieci energetycznej, zwłaszcza tam,
    > gdzie do tej pory nie było aż tak dużego zapotrzebowania na
    > prąd.

    Zasilanie auta na prąd oznacza że możesz ten prąd wyprodukować
    w dowolny sposób. W tym - bez użycia kończących się paliw kopalnych.
    Zasilanie auta na benzynę oznacza że jesteś uzależniony od ropy
    i jej cen na rynkach światowych. Ta jedna zaleta prądu jest warta uwagi.

  • 20. Data: 2010-05-10 04:08:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > produkcji
    > samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na prąd może wzrosnąć i 10 razy w

    Czy możesz przytoczyć tu obliczenia jakie Cię do tych wniosków doprowadziły?

> [...]
    > bo
    > popyt ograniczy możliwość zdobycia prądu do ładowania akumulatorów.

    Skąd te dane? Czy sam na to wpadłeś?

    > Jak przeczytasz na Onecie że uruchomiono pierwszą przemysłową elektrownię
    > termojądrową to za 10 lat samochód elektryczny stanie się widoczny na
    > ulicach.

    Samochody elektryczne będą już w tym roku widoczne na ulicach...