    Date: Mon, 10 May 2010 00:35:27 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana

    Pszemol pisze:
    > "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > Jak sam widzisz, potrzeby w przypadku aku w samochodzie są inne
    > niż np. w komórce czy laptopie, i obecnie produkowane aku ich
    > nie spełniają najlepiej...

    Pierwsze o czym należy pamiętać, to to że dzisiejsza potencjalna
    opłacalność samochodu zasilanego prądem wynika głównie z obecnie
    obowiązujących podatków.

    Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie
    tani, bo takich podatków nie ma.
    Jak na prąd przywali się odpowiednią stawkę podatkową żeby budżet
    państwa wyszedł na swoje, to okaże się że samochodem elektrycznym nie ma
    sensu sobie głowy zawracać.

    Zasilanie samochodów prądem z gniazdka będzie miało sens dopiero wtedy
    kiedy opracowana zostanie technologia dostarczania naprawdę taniego
    prądu pochodzącego z jakiś nowych źródeł.
    W zasadzie jedyne takie źródło jakie przychodzi mi do głowy, to energia
    termojądrowa. I to też w wydaniu już bardziej zaawansowanych, niedużych
    elektrowni (w przypadku dużych pozostanie duży problem z przesyłem tej
    energii).