    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Date: Sun, 09 May 2010 23:31:33 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Zgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku. Po
    > jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów lub
    > innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek.

    Masz nie 100 a 130% racji. Rynek na elektryczne samochody będzie na pewno się
    rozwijał. Z akumulatorami trakcyjnymi do samochodów osobowych będzie jak z
    akumulatorkami do telefonów. Będą coraz lepsze i wydajniejsze. Jest tylko jeden
    poważny problem. W tej chwili prądu jest na styk. Ani w Europie ani w Ameryce w
    tej chwili, a podejrzewam że w przeciągu najbliższych 10 lat, systemy
    energetyczne nie zniosą 2 razy większego zużycia prądu. Przy masowej produkcji
    samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na prąd może wzrosnąć i 10 razy w
    przeciągu 10 lat. Elektrowniami atomowymi też ciężko by było taką dużą dziurę
    załatać. Potrzebne są nowe źródła energii. Kombinują jak koń pod górę żeby
    reakcję termojądrową dało się zamienić w sposób bezpieczny na ciepło. Mówią że
    może za 20 lat się uda. Przemysł samochodowy jest w stanie za rok zaspokoić
    wszystkie potrzeby na samochód całkowicie elektryczny. Ale tego nie zrobią bo
    popyt ograniczy możliwość zdobycia prądu do ładowania akumulatorów. Jak
    przeczytasz na Onecie że uruchomiono pierwszą przemysłową elektrownię
    termojądrową to za 10 lat samochód elektryczny stanie się widoczny na ulicach.