  • Data: 2010-10-03 19:18:08
    Temat: Re: W Polsce króluj? z?omy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > Jaka bzdura? RadekNet pokazal, jak dwoje ludzi bez wyksztalcenia i
    > wygorowanych ambicji moze w Ire bez problemu dozyc emerytury cieszac sie
    > zyciem, ja podalem przyklad z Niemiec, a Ty nadal uparcie twierdzisz, jak
    > u nas jest zajebiscie,

    Zacznij się posługiwać cytatami i odbierać je dokładnie tak jak zostały
    napisane, bo nie mam zamiaru dyskutować z Twoimi wyobrażeniami o tym co niby
    ja twierdzę.

    > Owszem, jest lepiej niz 20 lat temu (tak mi sie zdaje, chociaz ja to mlody
    > jeszcze jestem), ale do _DOBRZE_ to mamy jeszcze daleka droge.

    Nie zgadzam się.
    To że są kraje, w których jest lepiej, nie oznacza że u nas nie jest dobrze.

    > To wynika wprost z Twoich wszystkich wypowiedzi

    Nie, nic takiego z nich nie wynika.
    Przekazywałem cos dokładnie innego - że różnica płac jest (częściowo
    oczywiście) niwelowana przez koszty życia i porównywałem ze Skandynawią,
    gdzie są one dramatycznie wysokie.

    A clou mojej wypowiedzi było zupełnie inne - nie twierdziłem wcale że mamy
    lepiej niż Niemcy, tylko że Niemiec w świecie za wiele nie ma.
    I że jak nie będziemy na siłę starali się równać do najlepszych, to wyjdzie,
    że wcale nie jest tak źle, że zdecydowanie żyjemy powyżej średniej
    światowej.

    > Rozumiem optymizm - w Rumunii maja gorzej, ale ja chcialbym rownac do tych
    > gdzie maja lepiej :)

    Ale ja nie odpowiadam za to co Ty byś chciał.
    Realia są takie, że do Niemiec nigdy nie dorównany pod tym względem - nie ta
    mentalność.

    > Nie znam, gdzie sa takie?

    A choćby w Poznaniu.

    > Chetnie wynajme

    A co, jesteś emerytem z przydziałem sprzed 30 lat?
    Czy chcesz wynająć pustostan którego miasto nie może się pozbyć (już
    oczywiście nie za 200 zł, tak dobrze to tylko za komuny było).

    > A tych emerytow na 100m za 200pln to juz istny wirtual. Moi rodzice za 66m
    > komunalnego z oplatami za media placa 1200

    A ile z tych 1200 to są opłaty za media?
    Obstawiam że połowa.
    A pozostałych 600 zł pewnie następna połowa to kolejne opłaty.
    Czyli czynsz to 300 zł, 75 Eur.
    A właśnie czynsz poda Ci każdy Niemiec jak się go zapytasz ile płaci
    czynszu.

    > Znasz rodzine w PL zarabiajaca najnizsza krajowa co tyle kawy pije?

    Nie znam rodzin zarabiających faktycznie najniższą krajową, takich
    praktycznie nie ma.

    > To, ze tam podobno wszystko wg Ciebie jest strasznie drogie. A jednak
    > ludzi bez wyksztalcenia i z calkiem niskimi zarobkami na to stac.

    Stać u nich, stać u nas, nie widzę w tym nic wielkiego, żadnego halo które
    koło tego robisz.

    > A ja znam takie, gdzie w 4os. rodzinie nie ma nawet TV. I to w Poznaniu.

    Z przekonania czy z biedy?
    Bo jak to drugie, to zaczynam się przychylać do zdania, że gdzieś się
    zahirbenowałeś na ćwierć wieku, albo poruszasz się w jakichś wyjątkowo
    niereprezentatywnych środowiskach.

    > Nie stac mnie ani w Polsce, ani w Niemczech.

    Chyba żartujesz.
    Co Ty z kasą robisz?

    > Moze zdradzi mojej babci recepte jak to zrobila z 800pln emerytury?

    Ma trochę więcej niż 800 zł, odkłada 100 zł z każdej emerytury i z tego
    jeździ na okrągło z kołem emerytów jakichś.
    Nie ma może komfortu płacenia sama za własne mieszkanie, bo mieszka wspólnie
    ze szwagrem.