  • Data: 2010-10-03 20:25:37
    Temat: Re: W Polsce króluj? z?omy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 03 Oct 2010 15:03:01 +0200, venioo wrote:
    >Nie chodzi ile konkretnie w tym przypadku, tylko o to, ze Cavallino
    >twierdzi, ze tam wszystko jest drozsze i ogolnie bieda taka jak u nas i
    >jest do d...

    A mnie sie tam wydaje ze ekonomia jest jedna, i efekt jest taki ze
    przecietny czlowiek robi, robi, i g* z tego ma.
    Bo jakby mial za duzo, to by mu sie robic nie chcialo :-)

    Oczywiscie w ramach tego g* moze byc wlasny 500m domek, ale jak tu
    pisza - domki w Niemczech drogie, stoi sporo blokow i mieszkania sa
    tam tez male.
    Moze byc nowe luksusowe auto, ale sprzedaja sie tez tanie marki i male
    samochodziki, a w podtekscie - naprawa starego za duzo kosztuje wiec
    _trzeba_ kupic nowe.
    Moga byc wczasy w Chinach czy na Majorce - i znow w podtekscie - bo na
    niemieckim Baltyku wcale nie jest tanio, moga byc narty w Alpach, ale
    tam juz i Polacy jezdza.
    Moze byc wyjazd co drugi weekend gdzies w teren. Moze byc jacht - ale
    to raczej w Szwecji, bo w Niemczech mniej popularne.

    Moga byc w koncu wysokie podatki ktore owocuja spokojna i ciekawa
    emerytura ..

    >Wczoraj jak o 15 do nich zajechalem, to sie zastanawiali, czy ze mna
    >jeszcze jedna wypic, bo od rana juz kazde z nich wypilo po 5...
    >... po czym wypili ze mna 6 :) i nie filizaneczke, tylko szklanke.

    No ale co w tym dziwnego, ja wypijam chyba ze szesc herbat dziennie.
    A jesli z jednej torebki parze dwie to nie z oszczednosci, tylko na
    wszelki wypadek dla zdrowia.

    >Ostatnio kupili wlasnie, bo byl w promocji za jedyne 700EUR :)
    >Przeceniony z 1200... Kawa rewelacja, ale przy ich spozyciu to nieal
    >niezbednik ;)

    Mozna pic rozpuszczalna, mozna sobie kupic ekspres za 7 euro - ale to
    juz nie to :-)

    Tak czy inaczej - kawa to nie jest jakis wyznacznik luksusu.
    Co najwyzej biedy, jesli kogos naprawde nie stac :-)

    >trzy LCD _dzialajace_ ;)

    Jakbym potrzebowal, to mialbym 3 lcd dzialajace, to juz nie jest takie
    drogie. Ale nie potrzebuje :-P

    >No wlasnie - u nas to jest nadal jako luksus

    A u nich zbedny wydatek - 20 programow, moze na jednym cos godnego
    obejrzenia :-P

    >Na ostatniej imprezie 27 osob - kazda wypila przynajmniej 5 piw, zjadla
    >2 daniowy obiad i do tego deser i pozniej rozne przekaski. 1 piwo w
    >lokalu 3EUR - 135 piw=405EUR, nie wiem ile reszta wyszla.

    No ale sam widzisz - ich stan na to zeby wydac 500 euro za jeden
    wieczor. Ale to tylko 2000zl, nie wszyscy, ale sa w Polsce ludzie,
    ktorych na taki wydatek raz do roku stac, i to calkiem niemalo.
    Tylko niekoniecznie jest taki zwyczaj.

    Sprzedaja sie jednak i fotoaparaty po 2000zl, i rowery, i narty, i
    telewizory plazmowe sie dawniej sprzedawaly za znacznie wyzsza cene.

    > Mimo ze jak na polskie warunki zarabiam z zona calkiem dobrze (powyzej
    >sredniej krajowej), to niestety nie stac mnie na 2 takie imprezy w
    >roku... A co maja powiedziec ludzie zarabiajacy jeszcze mniej?

    A jaka jest srednia krajowa w Niemczech ? Najlepiej juz po
    opodatkowaniu.

    >Oczywiscie, jeszcze pokaz mi gdzie organizacja takiej imprezy kosztuje
    >tyle co kieszonkowe, albo kto rozdaje takie kieszonkowe zeby starczylo,
    >to poprosze zeby mnie adoptowal.

    Nie mowie przeciez ze za miesieczne, ale skad mlodziez ma wziasc na
    taka impreze jak nie od rodzicow ? Widac niektorych stac na to zeby im
    domu nie zdemolowali :-)
    Zreszta polacza imprezy i juz taniej wychodzi ..

    >Wujek z ciocia - starzy NRDowcy, dane z Berlin byly wschodni.

    Ale chyba jednak lepiej sytuowani. Z tego bylego NRD ludzie uciekaja i
    Niemcy uwazaja to za problem. Do tego doszlo ze im nieruchomosci
    tanieja :-)

    >Moja babcia to moze co najwyzej z wycieczka parafialna do Lichenia za
    >10pln sobie pozwolic ;)

    Ale parafia organizuje i moze miec rozrywke.
    A teraz spytaj ciotki ile u niej kosztuja wycieczki z parafi :-P
    Albo ile musi minimum przeznaczyc jakby chciala jakis naprawde duzy
    kosciol zobaczyc.

    J.