  • Data: 2010-10-03 23:01:47
    Temat: Re: W Polsce królują z?omy
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:qi3ha696t2q764tmcks1pi1ini4uflu21f@4ax.com...

    > Na akcyzie moze byc spora - ale wydaje mi sie ze jest u nas 3zl/litr.

    > Pisales o francuskim winie we francuskim sklepie - wyobrazam sobie ze
    > koszt transportu do PL jest sporo wiekszy :-) Wlasnie na sikaczu to
    > widzac najlepiej, bo samo wino u producenta malo kosztuje.

    Pisalem tez o cenach hiszpanskiego wina w Niemczech i PL.

    > Z Hiszpanii do Poznania nie jest duzo dalej niz do Berlina, ale juz np
    > Monachium lezy sporo blizej niz Warszawa. Porownaj ceny bulgarskiego
    > wina w Polsce i w Hiszpani :-)
    >
    > No dobra, poinformowalem sie - pi razy drzwi 1.20 euro/kilometr za
    > cala naczepe. Z Hiszpanii wjdzie ~70 gr za flaszke (plus VAT)

    Niech bedzie zlotowka. To i tak nic w porownaniu z roznica w cenie

    > Nie o to chodzilo, chodzilo o to ze jesli odejmiemy podatek,
    > transport, butelkowanie - to sie nagle moze okazac ze wino po 20 zl
    > moze u zrodla kosztowac dwa razy wiecej niz to po 15zl. Czyli drobna
    > roznica, a wino dwa razy lepsze :-)

    W Hiszpanii tez sa podatki - wiec jesli juz to odejmuj roznice w podatkach.
    Jakie butelkowanie? W Hiszpanii tez sprzedaja w butelkach..

    > No ale tak patrze .. http://www.freixenet.de/magic-shop/ oferuje tylko
    > Reserva Real po 20euro za flaszke, a w Polsce .. 84.60
    > http://vinexus.pl/szampan/hiszpania/freixenet-reserv
    a-real.html

    Pierwszy z brzegu przyklad z netu:

    cena w Hiszpanii:
    http://www.vinotecalamarina.es/tiendadevinos/index.p
    hp?route=product/product&product_id=68
    (drogo, ale nie chce mi sie szukac dluzej)

    cena w Niemczech:
    http://www.doit24.de/?p=artdetails&Artikel=94514866&
    ref=108368&affmt=2&affmn=3

    cena w PL:
    http://www.vinotecalamarina.es/tiendadevinos/index.p
    hp?route=product/product&product_id=68

    ponad polowe drozej.

    > kupuje dzinsy po 600zl i narzeka na drogie zycie :-)

    Na dzinsy po 600zl mnie nie stac.

    > Tak czy inaczej ani konkretna marka ciuchow, ani wina, ani sera to nie
    > jest dobry wskaznik do porownania.

    Markowe ciuchy w PL sa niezrozumiale drogie. Nie dotyczy to pojedynczej
    marki, ale praktycznie wszystkich zachodnich marek.

    --
    Axel