  • Data: 2010-02-20 01:54:15
    Temat: Re: VoD pod linuksem
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teorie? Przeciez to jest oczywiste. Zastanow sie - wolalbys, zeby nawet
    > duza firma "przeszla na Linuksa" zamiast uzywac pirackiego Twojego
    > softu?

    Być może, no już widziałem przypadki ,,przejścia'', które i tak kończyły
    się powrotem. A jak będą piracić, to nic nie zarobię.
    W tym tygodniu sprzedałem trzy pakiety MSO właśnie w miejsce, gdzie był
    pirat przez lata, potem ze strachu przed kontrolami zdecydowano się
    przejść na OOo, jednak możliwości nie okazały się wystarczające i
    zamówiono teraz legalne MSO. Więc dla MSa korzystniej było, że chwilowo
    zmigrowano do konkurencji.

    > Piracki soft nie jest dla Ciebie (autora) zadnym kosztem, a powoduje,
    > ze:
    > a) konkurencja nie zarobi, bedzie wiec slabsza, a wiec Ty bedziesz
    > relatywnie mocniejszy

    O ile ktoś u mnie kupi, bo jak wszyscy spiracą, to pójdę z torbami.

    > b) moze jednak troche licencji na Twoj soft kupia, jak sie przyzwyczaja

    No właśnie. Dlatego mówię, że takie teorie działają nie kompleksowo, a
    na poszczególne przypadki i nie są dowodem na to, że piractwo jest
    fajne, bo twierdząc, że jest fajne sprawiamy, że dąży do 100%. Te teorie
    oznaczają tyle, że są przypadki, gdy piractwo jest mniejszym złem,
    przejściowo akceptowalnym

    > c) zawsze mozna ich straszyc, np. sądem - moze kupia.

    Albo wtedy zmigrują, a koszty straszenia pozostaną. Jeżeli migracja ma
    być skuteczna, a Linux czy inny produkt wystarczający, to i piractwo nie
    pomoże.

    > Jesli "przejda na Linuksa", to koniec.

    Albo koniec myślenia, że jak się obrazimy na MSa to zmigrujemy i pełna
    świadomość, że trzeba współpracować, bo alternatywa nie spełnia naszych
    założeń.

    Tak jak mówię, każdy przypadek trzeba indywidualnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek