  • Data: 2011-05-30 08:56:50
    Temat: Re: Uwaga na Vectre [przynajmniej w W-wie]
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20110530101413.2c02df97@babcia-workstation...

    > Oczywiście dla małych operatorów
    > lepszy jest podział (z ich punktu widzenia) na "dom" i "biznes" bo za
    > "biznes" można drożej policzyć a roboty często specjalnie więcej z tym
    > nie ma.

    Zasadniczo tak, ale dla w ten sposób wykorzystywanych łącz operator nie może
    już przyjąć nadsubskrybcji dla typowego łącza domowego. I rzecz nie tyczy
    sie IMO tylko małych operatorów, dużych również. Przykład? Pierwszy z
    brzegu: Na neostradzie nie ma opcji stałego IP, a na DSL nie ma opcji
    zestawienia sesji BGP. Podział jest widoczny bardzo wyraźnie.

    > No ale świadomy klient szuka tego co mu potrzeba jak
    > najtaniej. ;-) Z drugiej strony łącze "domowe" czasami specjlanei
    > kupuje się do biznesu. Mam np. w pewnej firmie taką sieć gdzie mam
    > 20/20 Mbps symetryk do GTS ale ruch jest mocno niesymetryczny bo
    > większość ruchu to dane idące do firmy. I świadomie mam tam dodatkowo
    > podpięte do routera 2 Neostrady "do 20Mbps" mimo że to nie przeznaczone
    > do "biznesu" tylko do "domu" i duża część danych przychodzi przez
    > nie.

    Ok, natomiast odwrotnie już byłoby gorzej, gdyby to OD Ciebie mieli pobierać
    dane. Na taki sposób dawno temu wpadły urynanety - mały symetryk od
    GTS/Atamana/Pioniera/whatever + 'dopalacze' na WWW w postaci DSLi 15M.

    --
    Ślązak