  • Data: 2011-05-30 08:14:13
    Temat: Re: Uwaga na Vectre [przynajmniej w W-wie]
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-05-30, o godz. 09:47:04
    Andrzej Banach <a...@g...pl> napisał(a):

    > Oferta na to jest - w paczce - nazywa sie "lacze biznesowe". Sa tam
    > takie bajery jak zestawienie sesji BGP, ustawianie revdns'ow, pula
    > "zew" adresow ip itp itd.
    > Wybierz lacze dostosowane do Twoich potrzeb - dostaniesz to co chcesz
    > w "gratisie". Nie wymagaj od lacza "domowego" by mial uslugi
    > przeznaczone do lacza "biznesowego".

    Ale nie zawsze musi to być ścisły podział na łącza "biznesowe" i łącza
    "domowe". Raczej łącza SOHO i "biznesowe". Część funkcjonalności w
    różnych ofertach się po prostu zazębia. Np. w przytaczanym tu Asterze
    dla łącza "domowego" możesz mieć revDNS czy stały publiczny adres IP. I
    starczy to do jakichś drobnych zastosowań biznesowych w sektorze SOHO.
    W domu mam sobie tak właśnie to zrobione - typowo domowo plus mały
    prywatny serwerek. W innym miejscu (mały biznes żony) mam także Astera
    "domowego" z takimi samymi usługami gdzie wisi kilka kamer IP, mały
    serwer WWW i pocztowy (kilka kont do obsługi firmy), 2 komputery
    biurowe, serwer systemu sprzedaży plus darmowy AP dla klientów.
    Oczywiście dla wielu klientów nie ma nawet takiej potrzeby - serwer www
    czy poczty może być hostowany gdziekolwiek i wystarczy tylko jakiś DSL
    czy coś innego do dostępu klienckiego. Oczywiście dla małych operatorów
    lepszy jest podział (z ich punktu widzenia) na "dom" i "biznes" bo za
    "biznes" można drożej policzyć a roboty często specjalnie więcej z tym
    nie ma. No ale świadomy klient szuka tego co mu potrzeba jak
    najtaniej. ;-) Z drugiej strony łącze "domowe" czasami specjlanei
    kupuje się do biznesu. Mam np. w pewnej firmie taką sieć gdzie mam
    20/20 Mbps symetryk do GTS ale ruch jest mocno niesymetryczny bo
    większość ruchu to dane idące do firmy. I świadomie mam tam dodatkowo
    podpięte do routera 2 Neostrady "do 20Mbps" mimo że to nie przeznaczone
    do "biznesu" tylko do "domu" i duża część danych przychodzi przez
    nie.

    Zdrówko

    Zdrówko