eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUtrata wartości samochodu od salonu w miarę lat....Re: Utrata wartości samochodu od salonu w miarę lat....
  • Date: Thu, 28 Apr 2011 08:53:59 +0200
    From: BAREK <b...@p...pl>
    Reply-To: b...@p...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Utrata wartości samochodu od salonu w miarę lat....
    References: <4db73cba$1@news.home.net.pl>
    In-Reply-To: <4db73cba$1@news.home.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 110427-2, 2011-04-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    NNTP-Posting-Host: 83.15.251.57
    Message-ID: <4db90f07$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1303973639 83.15.251.57 (28 Apr 2011 08:53:59 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 47
    X-Authenticated-User: skowronki
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2364536
    [ ukryj nagłówki ]

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi dotychczasowe.
    Szukam jakiegoś sensownego wypośrodkowanego spojrzenia.
    Oczywiście z punktu widzenia kupującego, który musi stwierdzić, czy
    kupić nowe auto, czy może lepiej tanie używane.
    Zakładając, że kupuje się auto używane nie felerne i normalnie
    eksploatowane, to ile powinno takie być tańsze od nowego, żeby było
    atrakcyjne.
    Zakładam, że auto w momencie wyjechania z salonu(klapnięcie drzwiami)
    już traci na wartości bo jest już używane(jakieś 10-20%) Potem z każdym
    rokiem eksploatacji znowu jakieś 10-20% wartości mu ubywa rocznie.
    Oczywiście jako kupujący wdanym momencie porównuje ceny z tego momentu i
    cena nowego w salonie jest dla młodych aut podstawowym odnośnikiem.
    I chyba zgodzicie się ze mną, że takie auto mniej więcej 3 letnie nie
    powinno kosztować więcej niż 40-60% ceny nowego?

    Co do kosztów serwisowania;
    -koszty serwisowe przy normalnym użytkowaniu ponosić trzeba i nie można
    z tym kombinować, trzeba tylko robić to z głową; po między serwisami ASO
    też bywają różnice w cenie usług(osobiście znalazłem serwis, z którego
    jestem zadowolony a ma ceny niższe o 30-60% od takiego modnego i
    faktycznie dobrego jeśli chodzi o daną markę)
    -samochód używany jest droższy często w serwisowaniu, bo jeśli coś
    poważnego się stanie to trzeba za to zapłacić, a przy nowym mamy
    gwarancję i rękojmię.

    Koszty ubezpieczeń dla nowych aut są często stosunkowo niskie ze względu
    na pakiety promocyjne, występuje sporo usług dodatkowych.

    Oferty leasingu czy kredytu też mogą być atrakcyjne ze względu na oferty
    wspierane przez producenta.

    Oczywiście patrzę ze strony kupującego, ale wybór musi być racjonalny;
    -uwzględniać możliwości finansowe,
    -przewidywany okres eksploatacji,
    -rodzaj eksploatacji.

    Rynek ma to do siebie, że żeby coś sprzedać ktoś to musi kupić, a rynek
    samochodów i nowych i używanych w tym momencie jest chyba raczej rynkiem
    klienta? :-)

    Pozdrwiam wszystkich serdecznie,


    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: