  • Data: 2017-11-14 19:38:10
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.11.2017 o 18:53, J.F. pisze:

    > Niedawno jednak wolales napisac "jesli nie samobojca" czy jakos tak.

    Napisałem. Właśnie po to, żebyś nie wyciągał jakiś skrajnych przypadków
    (typu koleś machnął jedź, a potem wlazł). Co do zasady pieszych
    (zwłaszcza tych co do jasnej cholery _stoją_ przed przejściem) widać.
    Kierownicy ich nie widzą, bo nie chcą, a potem jest płacz, że "skąd
    mogłem wiedzieć, że jak pieszy stał i ten na pasie obok się zatrzymał,
    to wejdzie - przecież kurwa nie miał pierwszeństwa, bo był na chodniku!"

    > Wiec wlasnie o to chodzi, aby poczekal przy krawezniku i upewnil sie, ze
    > go zauwazyli.

    A co z tego, że go zauważają, jak twierdzą, że dalej ma tam stać?

    > Jakos np nie ma problemu przy ruszaniu autobusu z przystanku - trzeba
    > pozwolic wlaczyc sie do ruchu, ale pierwszenstwa nie ma.

    A wiesz czemu - bo jak trzeba się sprawdzić z większym to kierownikom
    rura mięknie i nie są już tacy chop do przodu.

    > No i prawde mowiac, to chodzi jeszcze o cos wiecej - zeby jak sie do
    > przejscia zbliza pieszy i samochod, to aby pieszy przepuscil ten
    > samochod, bo to znacznie mniej kosztuje.

    Czyli o to, żeby pieszy miał pierwszeństwo jak nic nie jedzie. To się
    nazywa fachowo ustąpienie pierwszeństwa.

    Shrek