  • Data: 2014-05-09 18:21:19
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ZakonSpirowany" <x...@g...com> wrote:

    > Jest, SteadyShot się nazywa. Ale nie chciałem niczego sugerować. Dla
    > mnie rewelacja, ale może jest coś lepszego?
    >
    > Czasami człowiek nie może podejść/przejść przez płot. Często może, ale
    > jak mi ostatnio powiedzieli, że zdjęcia nie kupią, bo nosi znamiona
    > przestępstwa (debile, jasne, że nosi, ale od czego są te brukowce?),
    > to jednak konar jest pewniejszym miejscem pracy. Dla mnie to czarna
    > magia, to co aparat robi, by zdjęcie było nieporuszone. Ale robi i
    > właśnie o to pytam.

    Istnieją dwie skuteczne metody stabilizacji (na razie wykluczające
    się wzajemnie): ruchy matrycy w korpusie lub ruchy soczewki w
    obiektywie.

    O ile ruchy matrycy mogą dawać dobrą stabilizację (np. Sony), to
    wydaje mi się (bo nie sprawdzałem, ani nigdzie o tym nie czytałem), że z
    praw optyki wynika ograniczenie skuteczności tej metody stabilizacji dla
    skrajnych tele - ruchy matrycy musiałyby być zbyt duże, a i małe koło
    obrazowe dużych tele się liczy.

    Być może nawet była to główna przyczyna, dla której ani Canon, ani
    Nikon nie weszły w stabilizację ruchami matrycy.

    No a jeśli chodzi o stabilizację w obiektywie, to nie ma
    "systemów" - to obiektyw ma stabilizację, jaką ma i od tego trzeba
    zacząć poszukiwania - od porównania między sobą konkretnych szkieł.

    W astronomii stosuje się jeszcze aktywną modyfikację krzywizny
    elementów optycznych, ale nie ma tego jeszcze w rozwiązaniach seryjnych. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]