  • Data: 2014-05-10 04:20:14
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    > To samo mówi (moim zdaniem i tak kulawo liczony) DxO Mark, co jest
    > tylko jednym z kolejnych dowodów na to, że nadmiar pikseli szkodzi
    > jakości obrazu dla reporterki (inne supermocne potwierdzenia to
    > superniskoszumowe 2 MPix Canon FF i 12 MPix Sony a7s).
    >

    > Model ISO EV Bits MPix DxO IQ^
    > Pentax K-3 1216 13,4 23,7 24 80 2,2
    > Pentax K-5 1162 14,1 23,7 16 82 2,5
    > Pentax K-5 II 1235 14,1 23,8 16 82 2,6
    > Pentax K-5 IIs 1208 14,1 23,9 16 82 2,6

    Z zestawienia widać, że wg pomiarów DxO tym, co najbardziej oberwało
    w najnowszym topowym Pentaksie jest dynamika. I ten wynik pomiarów
    dokładnie zgadza się z oczekiwaniami teoretycznymi - dynamika powinna
    obrywać przy radykalnie mniejszych pikselach (i tu zwracam uwagę
    szanownej publiczności, że późniejszy resampling w dół, wbrew
    twierdzeniom niektórych, NIE POPRAWIA DYNAMIKI! - przepał jest przepał).
    A ja się właśnie zastanawiam, czy czasem poziom szumów nie został
    osiągnięty już tak niski, że może właśnie należałoby lekko podnieść
    znaczenie dynamiki w moim zestawie wag dla reporterki? Choć dla skrajnie
    rozpiętych scen (typu ciemny las pod słońce), ciut wyższa dynamika to i
    tak będzie jak umarłemu kadzidło...

    Pentax wypuścił rekordowe 24 MPix na APS-C (i jakość IQ minimalnie
    spadła), tymczasem Sony wypuszcza 12 MPix na FF (a7s). Ciekawe jak
    wypadnie porównanie wyników poszczególnych pomiarów do wypuszczonych
    właściwie w tym samym czasie rekordowych w drugą stronę 36 MPix na FF
    (Sony a7r).

    [mr.]