  • Data: 2014-05-09 19:29:27
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Freitag, 9. Mai 2014 16:15:21 UTC+2 schrieb ZakonSpirowany:

    > Jest, SteadyShot się nazywa. Ale nie chciałem niczego sugerować.
    >
    > Dla mnie rewelacja, ale może jest coś lepszego?

    przeciez pytasz o " najlepszy stosunek jakości stabilizacji do wielkości..."

    to jest raczej pytanie na grupe rec.sex.pl ( o ile taka istnieje)

    steadyshot nie jest zadnym stosunkiem - to jest nazwa stabilizacji uzywana przez
    sony.
    inni nazywaja to IS , OS , VS, VC .... sony nazywa steady shot a nawet super steady
    shot.

    jesli chcesz znac stosunek stabilizacji do powiekszenia to wprawdzie da sie to
    wyliczyc , tylko ze to nic , kompletni nic nie mowi.
    wystarczy podzielic wielkoscc stabilizacjie przez powiekszenie.

    i tak
    stabililzacja aktualnie to 4 EV oznacza ze jest to 4* KR ( krazek rozproszenia)

    powiekszenie to x/y

    a wiec:
    1. stosunek = 4kr*x/y

    nie jest latwo zmierzyc x , znamy y i f , dobrze wiec byloby x uzaleznic od y i f
    mamy:
    2. 1/x+1/y=1/f

    stad x=f*y/(y-f)

    4Kr jest stala =A

    podstawiajac 2 do 1 dojdziemy do :

    stosunek =A(y-f)/y

    badajac przebieg tej funkcji dwch zmiennych , f i y widzimy ze:
    a) ze wzrostem odleglosci stosunek stabilizacji/powiekszenia maleje
    b) ze wzrostem ogniskowej stosunek stabilizacji/powiekszenia rosnie.

    w kazdym przypadku stabilizacja jest taka sama , wynosi max 4*KR

    to tylko zonglowanie liczbami bez wiekszego sensu praktycznego.

    stad pytanie o stosunek.... jest bez sensu.

    powiekszenie tutaj jest wlasciwei pomniejszeniem - liczba mniejsza od 1.

    i to nie jest nic nowego.
    kazdy wie, ze im dluzsza ogniskowa tym nalezy stosowac krotsze czasy naswietlenia. a
    ze warunki oswietleniowe nie zawsze na to pozwalaja , to w praktyce stabilizacja jest
    bardziej przydatna niz dla krotkich ogniskowych.
    jesli zadbasz o proporcjonalnie krotszy czas naswietlenia na dluzszych ogniskowych -
    wplyw stabilizacji bedzie taki sam tyle ze w odpowiednio krotszym czasie. skok obrazu
    na matrycy dla obu przypadkow bedzie identyczny.