eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUciekająRe: Uciekają
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task
    .gda.pl!news.amu.edu.pl!moon.astro.amu.edu.pl!bori
    From: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uciekają
    Date: Sun, 10 Jul 2011 21:45:43 +0200
    Organization: Adam Mickiewicz University
    Lines: 44
    Message-ID: <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    References: <4e16b930$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
    <iv6fdh$qtp$3@node2.news.atman.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <iv6mi8$qtp$5@node2.news.atman.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <iv7d2c$t71$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <4e17444b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4e1768a7$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4e18eee9$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <ivchhs$793$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: moon.astro.amu.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; format=flowed; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: sodden.amu.edu.pl 1310327119 49283 150.254.66.120 (10 Jul 2011 19:45:19 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Jul 2011 19:45:19 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ivchhs$793$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: Alpine 2.00 (BSF 1167 2008-08-23)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2383642
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 10 Jul 2011, Artur Maśląg wrote:

    > Z pewnością skuteczniej i efektywniej, skoro kierujący powodują ~80%
    > wypadków, a piesi ~15%.

    Ale uściślijmy może, o czym mówimy - o wypadkach w ogóle, czy o wypadkach
    z udziałem pieszych? A poza tym jakiej innej statystyki się spodziewasz,
    skoro obecnie w większości kolizji pieszy-samochód winę niemal z definicji
    przypisuje się kierowcy? To mniej więcej tak samo, jak większość kolizji
    samochód-samochód jest według statystyk spowodowana "niedostosowaniem
    prędkości do warunków jazdy" (bo *zawsze* można przecież udowodnić dla
    dowolnego "v", że jeśli przy prędkości "v" doszło do wypadku, to przy
    prędkości v-delta_v by do niego nie doszło) ;-)

    > Jak się zacznie poprawnie ograniczać i karać kierowców, to mechanizm
    > zadziała również na pieszych.

    Przyznam szczerze, że jakoś nie bardzo to rozumiem i nie bardzo wyobrażam
    to sobie w praktyce. Póki co w kółko powtarza się pieszym, że mają
    bezwzględne pierwszeństwo przed pojazdem i są w szczególny sposób
    chronieni prawem, co wielu z nich rozumie tak, że na drodze to inni muszą
    uważać na nich, a nie oni na innych.

    > Jakoś kiedyś milicjant mógł na pieszego zagwizdać i mu wlepić mandat.

    No właśnie - i to była jedna z niewielu rzeczy, które dobrze wspominam z
    czasów "komuny" :) Podobnie jak obowiązek zdania egzaminu na kartę
    rowerową dla *każdego* , kto chciał jeździć rowerem po drogach
    publicznych.

    >> W obecnej chęci zachowania "politycznej poprawności" i dążeniu do
    >> fałszywie pojmowanej ochrony "słabszych" dochodzimy powoli do granic
    >> absurdu.
    >
    > Nieprawda. Granice absurdu to raczej minęliśmy jakiś czas temu
    > i teraz powoli podążamy do normalności.

    Nie zgadzam się z Tobą. Różnica polega na tym, że ta granica absurdu
    przesunęła się z jednych dziedzin naszego życia na inne ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: