    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Uchwyt wiertarski
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <ligfr5$rma$1@node1.news.atman.pl> <lih6c0$q9u$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@g...com>
    <lih9cj$ros$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@g...com>
    <lijtnh$5q4$1@news.dialog.net.pl>
    <9...@g...com>
    <534e5ffa$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <534eb3ba$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <1ayrdux60mpay$.1mdk0asvee4l9$.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    <hlrmmtma85vj$.1jqdqmkd5gzak.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    Date: Mon, 21 Apr 2014 22:13:37 +0200

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 13:19:45 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    tyle proste że nikt nie nazwałby tego enkoderem. Prosta detekcja czy przeskoczył czy
    nie.

    > Trzeba uważać co się pije w święta. Ja mam wzrok jeszcze ostry :-)
    > Masz: http://tiny.pl/qkj76

    A, to wlasnie to "niewyrazne". W pierwszym czytaniu zauwazylem tylko
    "kompletne sterowanie w obudowie".

    > Wpisz to samo do alibaby. To nie są ciekawostki, to jest standard przemysłowy, w
    masowej produkcji.

    i mowisz ze powszechnie uzywane ? Dokladnie to rozwiazanie ?

    > Jaki poszarpany? Program sterujący otrzymuje sygnał o błędzie i uruchamia
    > procedurę korekcji. W serwie zwiększa/zmniejsza prąd, w krokowcu powtarza krok.
    > Co ty tu widzisz poszarpanego?

    Ale w miedzyczasie silnik sie o pare krokow cofnie. I o tyle narzedzie
    mniej lub wiecej ukroi. Choc jesli to np frez o wiekszej srednicy ...
    po korekcie moze przyciac wieksza czesc z tego co pominal.

    > Że co? Poprawne położenie chcesz poprawiać?

    Nie, chce sterowanie poprawic, aby w czasie ruchu tez byl w miejscu
    gdzie powinien w danej chwili byc.

    > To trzeba to szybko powiedzieć konstruktorom drukarek! Męczą się
    > bidule z tą rozszerzalnością, a Ty im tu znalazłeś taką prostą
    > przyczynę problemu...

    Bo IMO oni wcale nie uzywaja noniuszy.
    Wiec im ta rozszerzalnosc powiewa ... wydruk i tak nie jest dokladny.
    Byle tylko nie bylo widac szarpania w kolejnych przejsciach miednicy.

    J.