  • Data: 2011-05-20 00:45:35
    Temat: Re: Ubezpieczenie auta 11Letniego
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

    > właśnie przerabiam ten temat. (11lat 60% zniżek) Auto wg mnie warte 8-10
    > tyś dla ubezpieczyciela jest warte 6-7 tyś. bardziej 6 tyś. proponują
    > 10% udziału, amortyzaje częsci 65%. Brać? przy szkodzie na 100zł dostane
    > coś ok połowy! 0%udziału i brak amortyzacji podnosi składkę ac o 100%.
    > Niemniej jednak przy szkodzie całkowitej dostane 4.5tyś+ wrak. jak
    > wrakiem da sie (wyklepać i) jechać to fajnie, a jak nie - to najgorszy
    > interes życia!
    Przy szkodzie calkowitej to sie okaze ze wrak jest ciagle wart 2500 wiec
    dostaniesz tylko 3500 w reke. Ja bralem zawsze z wykupieniem pelnej
    amortyzacji, inaczej to ma maly sens. Poza tym dokladnie poczytaj na czym
    polega udzial wlasny i amortyzacja (wylaczenie niektorych czesci w ogole).
    Przy wartosci auta 8-10k to ciagle warto brac AC. Statystycznie wypadnie
    stluczka, czyli pogiete blachy, lakierowanie, zbita lampa. Powinno sie
    zmiescic. Przy wartosci 5 tys to mam wrazenie ze rysa na drzwiach moze byc
    powodem szkody calkowitej ;-)
    A co do wyceny auta, teoretycznie mozesz przycisnac ubezpieczyciela zeby podal
    Ci wyzsza wartosc w umowie, ale i tak w momencie szkody beda liczyc od nowa,
    uwzgledniajac kolejne miesiace i dalej zanizajac kwoty. Wiec w praktyce chyba
    nie warto na sile ubezpieczac drozej.
    W nowawych autach mozna wykupic dodatkowo opcje braku utraty wartosci przez
    okres ubezpieczenia, ale to sie oczywiscie doplaca.

    --
    pozdr
    Bruno, Bydg