  • Data: 2011-01-19 20:10:43
    Temat: Re: UL1261 jeszcze raz
    Od: Atlantis <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-19 19:27, Robert_J pisze:

    > roku) zmieniali OIRT na CCIR i na dodatek musiałem przestroić
    > posiadaną GFE 105 :-).

    A przypadkiem przejście z OIRT na CCIR nie miało miejsca trochę później,
    tak pod koniec lat dziewięćdziesiątych? Dość dobrze pamiętam starsze
    odbiorniki, które kiedyś odbierały stacje na UKF, a potem przestały. :)

    > O dziwo tuner (tzn. tor p.cz/m.cz.) zaczął pracować natychmiast po
    > złożeniu, czym mnie zaszokował! I powiem więcej, pracował nawet po
    > wykręceniu rdzenia z którejś ceweczki do strojenia :-).

    Mnie to jakoś specjalnie nie dziwi. Skleciłem już kilka radiofonicznych
    odbiorników superheterodynowych na UKF (w tym jeden z nich łącznie z
    głowicą) i jeśli mamy w torze torze p.cz. jakiś filtr ceramiczny, to już
    nam bardzo ułatwia sprawę. Jeśli po drodze znajduje się jakiś filtr LC,
    to przecież istnieje możliwość, że nawet niedostrojony przepuści jakiś
    mocniejszy sygnał. A w przypadku cewki dyskryminatora, to z moich
    doświadczeń wynika, że można nią kręcić dość mocno i ciągle będziemy
    słyszeć audycję. Zero FM ustawiałem na wskazanie woltomierza albo za
    pomocą wskaźnika złożonego z dwóch LED-ów, ale i tak nie byłem w stanie
    usłyszeć różnicy między właściwym ustawieniem a nieco odstrojonym. Przy
    czym ja nigdy nie miałem słuchu muzycznego. ;)