  • Data: 2011-01-19 19:43:00
    Temat: Re: UL1261 jeszcze raz
    Od: Atlantis <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-19 19:50, Artur Stachura pisze:

    > Pamiętam, że "zaskakiwanie" stereo było dość wyraźne po dostrojeniu
    > odbiornika, a mimo silnego sygnału z nadajnika w trybie stereo
    > znacznie wzrastał poziom szumów.

    To by się zgadzało. Po skręceniu osi P2 w stronę plusa zasilania
    (włączenie stereo) słychać wzrost poziomu szumów. W ustawieniu mono są
    one praktycznie niesłyszalne, oczywiście przy założeniu, że radio
    odbiera dostatecznie silną stację.
    Coś "zaskakuje" z całą pewnością - brzmienie wyraźnie zmienia się po
    przełączeniu na stereo, słyszałem też efekt dźwięku wędrującego z jednej
    słuchawki do drugiej. No i jeszcze dochodzi do tego kwestia prawidłowej
    częstotliwości (228 kHz) na C12 (nie mam niestety możliwości sprawdzenia
    przebiegu oscyloskopem).

    No i mam. W trakcie pisania tej wiadomości zajrzałem jeszcze raz do
    artykułu z MT i zacząłem analizować schemat element po elemencie w
    kluczowych miejscach porównując go ze schematem montażowym i moją
    płytką. Po raz kolejny okazało się, że drobna pomyłka może narobić
    problemów. Wszystko od początku działało jak należy - po prostu dioda
    LED została narysowana na schemacie montażowym w złej polaryzacji. ;)

    Sprawa dekodera z drugiego projektu (tuner z 1986 roku) nie jest już tak
    oczywista. Sprawdziłem wszystkie połączenia, stwierdziłem brak
    odpowiedniej częstotliwości na pinie 15 scalaka, przetestowałem kilka
    różnych jego egzemplarzy. Może po prostu część radiowa nie dostarcza mu
    tego, czego potrzebuje?