  • 51. Data: 2009-05-11 16:03:00
    Temat: Re: Tysi�c mikrokontrolerów oraz şarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    MH pisze:

    > Kupa dobrej , nikomu niepotrzebnej roboty. Kto za to buli ??

    Sens jest porównywalny do tego, jaki prezentują zajęcia w prosektorium w
    przypadku studentów medycyny - jedynym celem jest poszerzenie ich
    wiedzy, która będzie niezbędna podczas normalnej praktyki.
    Uczestnicy takiego przedsięwzięcia jak P.I.W.O. uczą się przecież nie
    tylko projektowania płytek, lutowania i projektowania uC. Uczą się
    robienia tego w ramach przedsięwzięcia na dużą skalę. Muszą poradzić
    sobie z nieprzewidzianymi problemami technicznymi i organizacyjnymi. Do
    tego dochodzi cała związana z tym otoczka: interakcja z ludźmi, werbunek
    ochotników (choćby do noszenia kabli) etc.

    Wierz mi, takie podejście przynosi o wiele lepsze efekty niż laborki,
    podczas których studenci pod czujnym okiem profesora przygotują
    autoalarm, centralkę, narzędzie pomiarowe albo inny oklepany projekt.

    Uczelnia, która "marnuje pieniądze" na tego typu przedsięwzięcia,
    wspierając kreatywność a nie odtwórczość to właśnie dobra uczelnia. ;)

  • 52. Data: 2009-05-11 16:29:23
    Temat: Re: TysiÄ&#65533;c mikrokontrolerĂłw oraz ĹźarĂłwek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisała:

> [...]
    >
    > Uczelnia, która "marnuje pieniądze" na tego typu przedsięwzięcia,
    > wspierając kreatywność a nie odtwórczość to właśnie dobra uczelnia. ;)

    Ale czy finansownie tego przez uczelnie to *fakt*, czy *przypuszczenie*?
    Bo jeśli faktycznie szkoła za to płaci, to ja oczywiście jestem za
    (ale popatrzyłem na rejestrację domeny -- jest całkowicie prywatna).

    Jarek

    PS
    Jak to dobrze, że akademie medyczne organizują zajęcia w prosektorium
    i studenci sami nie muszą kombinować na własną rękę.

    --
    W prosektorium najprzyjemniej jest nad ranem
    Gdy szarzeje za oknami pierwszy świt

  • 53. Data: 2009-05-11 17:05:37
    Temat: Re: TysiÄ&#65533;c mikrokontrolerĂłw oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Kolega przygotowywał pewien projekt programistyczny na mniej renomowanej
    > uczelni technicznej. Zaimplementował tam kilka oryginalnych pomysłów, po
    > czym zderzył się z betonem naukowym w formie doktora, który negatywnie
    > zrecenzował projekt, posługując się językiem na poziomie kogoś, kto
    > ledwie opanował programowanie i teraz jest dumny, że zaimplementował
    > algorytm Euklidesa. Główny zarzut pana doktora był taki, że dlaczego
    > projekt nie jest napisany tak, jak w podręczniku. Więc zatem ta uczelnia
    > kształci przepisywaczy podręczników a nie ludzi, którzy z założenia
> [...]

    Tu masz racje, tylko problem lezy w innym miejscu. Przy kiepskich
    zarobkach na uczelniach zostaja albo pasjonaci (tych jest malo), albo
    ludzie robiacy to dodatkowo do pracy na ktorej zarabiaja, albo ludzie po
    prostu slabi. Przy pensjach i warunkach, ktore ma do zaoferowania
    uczelnia geniuszy nie skusisz. I kolo sie zamyka. Do zastepowania tych
    starych profesorow tez jakos tlumow nie widze z powodow wyzej
    wymienionych. Do tego doloz postkomunistyczny model uczelni, ktora w
    zaden sposob nie jest powiazana z przemyslem i duzymi projektami i masz
    to co mamy. W sumie az dziwne jest, ze mimo wszystko nie wyglada to tak
    zle jak by moglo.

  • 54. Data: 2009-05-11 17:56:33
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > ludzie robiacy to dodatkowo do pracy na ktorej zarabiaja, albo ludzie po
    > prostu slabi. Przy pensjach i warunkach, ktore ma do zaoferowania

    problem jest w czyms zupelnie innym. Mozna byc zajebistym specjalista z
    dziedziny XXX. Ale jak jestes dupa a nie wykladowca i nie umiesz podzielic
    sie skutecznie wiedza to jest klopot.

    Znam przypadki sensownych ludzi ze stopniami naukowimi co na wykladach
    dyktuja ksiazke. Sam bylem na polibudzie i uczyli mnie programowania piszac
    program na tablicy. A jak ktoregos razu zauwazylem blad to juz nie mialem
    spkoju.

    Ostatnio mam wrazenie ze na uczelni zostaja ludzie bez pomyslu na zycie, bez
    inicjatywy, takie zakompleksione flaki z olejem. Z takim to nie pogadasz, ze
    chcesz zrobic balagan i porozciagac pare kabli po akademiku bo i po co. Masz
    to samo na laborkach wiec po co sie wyglupiac. Cale szczescie ze i od tego
    sa wyjatki.

    Icek

  • 55. Data: 2009-05-11 17:57:54
    Temat: Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Atlantis pisze:

    > Hmm... Oczywiście to nie wyjaśnia zbyt wiele, ale przesłuchałem wywiad z
    > autorami projektu dostępny na jego stronie. Padają tam takie
    > stwierdzenia jak: "moduły są sterowane z komputera przez sieć" albo
    > "najnowsza wersja to już właściwie mała sieć przemysłowa".
    > Ktoś wie jakich mikrokontrolerów użyli?

    Nie wiem jakich uC, ale _wydaje_mi_ się, że kiedyś czytałem opis tego
    projektu i w ramach piętra dane były przesyłane rsem 485, a pomiędzy
    piętrami ethernetem.

    > Właśnie. Który mikrokontroler pozwala na łatwą, prostą i przyjemną
    > obsługę Ethernetu? ;)

    Każdy, do którego dostaniesz gotowe oprogramowanie :-). Do PICów masz
    gotowy stos od microchipa, do avrów możesz użyć nutosa, do ARMów od NXP
    i ST jest stos od Niche.

  • 56. Data: 2009-05-11 18:27:52
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Icek wrote:

    > problem jest w czyms zupelnie innym. Mozna byc zajebistym specjalista z
    > dziedziny XXX. Ale jak jestes dupa a nie wykladowca i nie umiesz podzielic
    > sie skutecznie wiedza to jest klopot.

    no wlasnie. Sa wspaniali naukowcy z Noblem itd, ale ch...olernie slabi
    dydaktycy.

> [...]
    > dyktuja ksiazke. Sam bylem na polibudzie i uczyli mnie programowania
    > piszac program na tablicy. A jak ktoregos razu zauwazylem blad to juz nie

    Pisanie programow na tablicy wcale glupie nie jest. Przynajmniej na
    algorytmach tak nas uczyli i bylo dobrze. Na dodatek nie byl to jakis
    konkretny jezyk programowania, tylko abstrakcyjny jezyk algorytmiczny.

> [...]
    > pogadasz, ze chcesz zrobic balagan i porozciagac pare kabli po akademiku
    > bo i po co. Masz to samo na laborkach wiec po co sie wyglupiac. Cale

    nie masz racji. Sa tacy i inni. Najlepiej, jak masz wybor do jakiego psora
    idziesz. Nie wiem, jak to teraz w Polsce jest, ale to mi sie w Niemczech
    podobalo.

    Waldek

  • 57. Data: 2009-05-11 20:00:39
    Od: Obserwator <m...@t...o2.pl.invalid>

    Waldemar Krzok pisze:

    > no wlasnie. Sa wspaniali naukowcy z Noblem itd, ale ch...olernie slabi
    > dydaktycy.

    Moim zdaniem pewnym problemem jest tu połączenie zadań - nie wiem, jak
    gdzie indziej, ale na PŁ nie ma stanowisk innych niż naukowo-dydaktyczne
    (no, karnie przenoszą na starszego wykładowcę tych, którzy zbyt długo
    robią doktorat). W ten sposób świetny naukowiec nudzi na wykładzie, a
    znakomity dydaktyk jest wciąż krytykowany a brak postępów nad habilitacją.

    --
    Miłego dnia!
    ------------

  • 58. Data: 2009-05-11 20:13:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 May 2009 22:00:39 +0200, Obserwator wrote:
> [...]
    >robią doktorat). W ten sposób świetny naukowiec nudzi na wykładzie, a
    >znakomity dydaktyk jest wciąż krytykowany a brak postępów nad habilitacją.

    Bo to jednak _UCZELNIA_, a dla prawdziwych naukowcow sa instytuty PAN
    :-)

    Z tym starszym wykladowca to wymog prawny - jak kto nie ma osiagniec
    naukowych, to mu sie przestaje placic za pierdzenie w stolek, a
    zaczyna za uczenie przez sporo godzin dziennie.

    J.

  • 59. Data: 2009-05-11 20:25:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 May 2009 03:22:49 +0200, MH wrote:

    >Kupa dobrej , nikomu niepotrzebnej roboty. Kto za to buli ??

    "Q: Ten projekt to strata pieniedzy!
    A: Mamy inne zdanie:
    1. Projekt zapewnia rozrywke dla duzej liczby studentów w czasie
    Juwenaliów (w tym kontekscie projekt P.I.W.O mozna porównac do
    zorganizowania koncertu).
    2. Projekt jest swietna reklama dla Politechniki Wroclawskiej i
    zacheca mlodych ludzi do wyboru kierunków technicznych.
    3. Sprzet zbudowany przez Nas w ramach projektu P.I.W.O.2, zostanie
    wykorzystany w innym projekcie (projekt Wielkiego Wyswietlacza
    Zarówkowego).
    4. Dla studentów zaangazowanych w projekt, jest to okazja do zdobycia
    bezcennego doswiadczenia, które pozwoli im w przyszlosci stac sie
    inzynierami z prawdziwego zdarzenia. "

    J.

  • 60. Data: 2009-05-11 21:10:27
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > "Q: Ten projekt to strata pieniedzy!
    > A: Mamy inne zdanie:

    Amen, moze tym razem nie zdemoluja okolicy :-)

    Fajny efekt mozna by osiagnac w serowcu PWR ale tam okna chyba nie sa rozlozone
    rownomiernie? Najwieksza na swiecie ruchoma linijka tekstowa :)

    Rownie dobrze mozna by zapytac po co ludziom sa fajerwerki? Strata surowcow,
    zatrucie srodowiska dla kilku sekudn zabawy.