  • 41. Data: 2009-05-10 21:21:08
    Temat: Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ale my piszemy o komunikacie RING vs. sygnał RI a nie niuansach
    > implementacji zestawu komend Hayes w poszczególnych modemach. Jako
    > ciekawostkę podam Ci, że implementacja komendy "+++" była powodem
    > wielu procesów sądowych. A Ty tu o modyfikatorze komendy ATD...

    Piszemy o oczekiwaniach względem modemu co do poprawnej interpretacji
    zestawu komend Hayes, co widać jeszcze w cytacie u góry. No więc z tą
    interpretacją jest tak, że chyba nie było na świecie dwóch różnych
    modemów, które interpretują dokładnie tak samo. Nie tylko w zakresie
    interpretacji głupich literek jakichś modyfikatorów, bo i na komunikat
    RING też mogło popaść. Ale skoro już wcześniej znane były sprawdzone
    sposoby sprzętowe, to czemu z nich nie skorzystać?

    A wracając do nieszczęsnego dziesięciożyłowego kabelka do BB2016, to
    na tych skrajnych stykach były sygnały RI i DCD, teraz to wyguglałem.
    Jak się go zastąpiło zwykłym patchcordem, to modem jako dial-in nie
    działał, to pamiętam dobrze. Tak sobie myślę, że to może i przez brak
    DCD źle się coś działo. Od przeszło dziesięciu lat modemów z bliska
    nie oglądam, nie chcę się nawet nad tym głębiej zastanawiać.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2009-05-11 01:22:49
    Temat: Re: TysiÄ&#65533;c mikrokontrolerĂłw oraz ĹźarĂłwek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > JuĹź we wtorek w dziaĹ&#65533;aniu :)
    >
    > Zapowiada siÄ&#65533; nieĹşle, bo juĹź jest multikolor ;) w zeszĹ&#65533;ym roku
    byĹ&#65533;y dwa
    > kolory, a teraz...
    >
    > http://projekt-piwo.pl/
    > http://projekt-piwo.pl/index.php?adr=kiedy
    >
    > Pozdrawiam,
    > McKey

    Kupa dobrej , nikomu niepotrzebnej roboty. Kto za to buli ??

    MH

  • 43. Data: 2009-05-11 06:17:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Kupa dobrej , nikomu niepotrzebnej roboty. Kto za to buli ??
    >
    > MH

    "Ci Panstwo" ;)

    Niech sie ucza. Zwykle po studiach wychodza niedouczone bez jakiejkolwiek
    praktyki "geniusze" majacy muchy w nosie i swiadomosc swojej zajebistosci.
    Nic bardziej mylnego.

    Po takim projekcie przynajmniej z 10 osob bedzie mialo jakies doswiadczenie
    w uruchomieniu projektu i zrobieniu czegos od poczatku do konca. Zajebista
    sprawa. Takich projektow powinno byc wiecej

    Icek

  • 44. Data: 2009-05-11 06:28:45
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik MH napisał:

    > Kupa dobrej , nikomu niepotrzebnej roboty. Kto za to buli ??

    Eee.... Student zawsze wyskrobie trochę grosza na PIWO ;-)

    P.S. Zastanawiam się czemu tych uC jest aż tysiąc ?
    W akademiku jest tysiąc pokoi (pixeli) ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 45. Data: 2009-05-11 07:49:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Icek pisze:
    > Niech sie ucza. Zwykle po studiach wychodza niedouczone bez jakiejkolwiek
    > praktyki "geniusze" majacy muchy w nosie i swiadomosc swojej zajebistosci.
    > Nic bardziej mylnego.

    Niestety, pomaga im w tym sposób prowadzenia studiów w Polsce. Chociażby
    to, że stanowisko np. profesora w Polsce jest dożywotnie i potem mamy
    65-letnich "fachofcuf" od technologii sprzed 40 lat. Oczywiście jest
    wiele pozytywnych wyjątków, ale to niestety kropla w morzu.

    Kolega przygotowywał pewien projekt programistyczny na mniej renomowanej
    uczelni technicznej. Zaimplementował tam kilka oryginalnych pomysłów, po
    czym zderzył się z betonem naukowym w formie doktora, który negatywnie
    zrecenzował projekt, posługując się językiem na poziomie kogoś, kto
    ledwie opanował programowanie i teraz jest dumny, że zaimplementował
    algorytm Euklidesa. Główny zarzut pana doktora był taki, że dlaczego
    projekt nie jest napisany tak, jak w podręczniku. Więc zatem ta uczelnia
    kształci przepisywaczy podręczników a nie ludzi, którzy z założenia
    powinni myśleć.

  • 46. Data: 2009-05-11 10:47:29
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    [...]
    > P.S. Zastanawiam się czemu tych uC jest aż tysiąc ?
    > W akademiku jest tysiąc pokoi (pixeli) ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Grzegorz

    Pixeli jest jak widać na foto: 120

    w pikselu (chyba?) 8 żarówek

    czyli razem 960 jak sięnie mylę

    pzdr., R.G.

  • 47. Data: 2009-05-11 11:04:01
    Temat: Re: TysiÄ&#65533;c mikrokontrolerĂłw oraz Ĺźarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik Ryszard G. napisał:
    > Pixeli jest jak widać na foto: 120
    >
    > w pikselu (chyba?) 8 żarówek

    I do każdej żarówki w pixelu potrzebny jest oddzielny uC !!??
    Z tego co widziałem na zdjęciach to pixel był cztero-żarówkowy.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 48. Data: 2009-05-11 11:29:46
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Ee, to powoli straci sens - lepiej już zrobić potężny wyświetlacz LED na
    > ścianie bez okien... ale co w tym zabawnego?
    > To ma być zapalanie światła w pomieszczeniu, wiec najlepiej gdyby
    > wykorzystywało istniejące lampy i żyrandole i było integralną częścią
    > budynku.

    Już widzę (oczami wyobraźni) studenta ryjącego do sesji w takich warunkach. :-)
    K.

  • 49. Data: 2009-05-11 14:28:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh0e7ht.naa.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Teaz to w ogóle modemy telefoniczne łatwiej spotkać w muzeum niż
    > w sklepie. Ale w czasach, o których pisałem (poczętek lat '90),
    > w naturze można było znaleźćć różne dziwy.

    No mozna bylo, ale Hayes na rynku byl od 1981.

    > No i dalej nie wiem,
    > dlaczego nie korzystać z sygnału RI? "Nie wypada", "się nie
    > używa",
    > są jeszcze jakieś inne powody? Z ciekawości pytam, bo i tak już
    > dialupów praktykować nie zamierzam.

    No dobra - jak jest, to mozna skorzystac. A jak nie ma to IMHO nie
    ma sie co obrazac, tylko uzywac RING.

    Szczegolnie ze dialup moze byc po GSM, ISDN i teraz to juz nie
    bardzo wiadomo jak to wszystko zadziala i czy proste RI wystarczy.

    J.

  • 50. Data: 2009-05-11 14:29:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Co jak co, ale to jest coś o czym będzie można wnukom opowiadać:
    > "Wiesz wnusiu, gdy dziadek był w twoim wieku to grał w Tetrisa na
    > ścianie akademika". Niech ktoś znajdzie ciekawszą "konsolę". ;)

    No tak, ale czy wnusio nie odpowie "to za waszych czasow nie bylo
    Quake 3D holograficznego" ?

    J.