  • 1. Data: 2009-05-08 13:58:50
    Temat: Zasilanie swietlowki G23 z elektroniki ze swietlowki "kompaktowej"?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Czesc :)

    Mam dwie swietlowki z oprawa G23 (po 9W kazda).
    Mam tez kilka ukladow ze starych swiatlowek kompaktowych,
    z ktorych bez klopotu mozna zasilac zwykle "rury".

    Tyle, ze G23 to po jednym pinie na koncach rurki a nie po dwa...

    Czy da sie zasilic te swietlowki z elektroniki ze swietlowki
    kompaktowej, czy tez mam kupic oroginalne "zasilacze"?
    Swietlowki beda pracowac obok siebie, wiec moglbym uzyc
    elektroniki 18W (o ile wogole sie da?!).

    W sieci znalazlem tylko informacje, ze w oprawie G23 jest
    wbudowany zaplonnik, a do szczescia brakuje tylko dlawika -
    uklad zasilacy mialby wygladac tak:
    http://www.bartosz.akwahobby.com/ah/swiatlo/2/7.jpg

    "Niezintegrowane świetlówki kompaktowe z trzonkiem G23 -
    muszą być zasilane tylko i wyłącznie statecznikiem elektroma-
    gnetycznym, ponieważ w obudowie kompaktu wbudowany jest starter
    (zapłonnik), który jest wymagany tylko przy zasilaniu tego typu."

    Czyli chyba nici z wykorzystania uzywanej elektroniki?

    Mysl samodzielnie: http://www.youtube.com/watch?v=siNxseyihUI

  • 2. Data: 2009-05-08 20:11:09
    Od: j...@p...onet.pl

    Delikatnie utnij te dwie koncówki zaraz z miejscami zaciśniętymi, rozegnij
    metalowe zagięcia na plastiku G23 i wyciąg. Wytnij zapłonnik (wewnętrzne
    końcówki)aby były jak najdłuższe.

    To co otrzymałeś podłącz do elelktroniki z kompaktu.
    Aha te końcówki są nie lutowalne, kiedyś do podłączenia używałem listwy
    zasiskowej takiej jak przy żyrandonu.

    Miłej zabawy.

  • 3. Data: 2009-05-09 07:21:04
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Aha te końcówki są nie lutowalne, kiedyś do podłączenia używałem
    > listwy zasiskowej takiej jak przy żyrandonu.

    Aaa takie buty :) Faktycznnie w srodku jest normalna swietlowka
    z czterema przewodami i zaplonnik :) Dzieki za podpowiedz!