  • Data: 2014-01-18 22:30:16
    Temat: Re: Typ hamownik...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
    news:lbe5gi$r50$1@node2.news.atman.pl...
    > Dawno temu popełniłem ten błąd i "zahamowałem" silnikiem z niskim
    > przełożeniem na śliskiej nawierzchni.
    > Pierwszy (i mam nadzieję ostatni) raz przywitałem się z drzewem na
    > poboczu.
    > Szczęśliwie ucierpiały jedynie drzwi pasażera i kora na drzewku.

    Ale tu nie chodzi aby przy jeździe z prędkością 50km/h wrzucić dwójkę
    na śliskim i dziwić się że się koła gwałtownie zablokują tylko o to aby
    z górki jechać na 3 lub 4 z zamkniętą przepustnicą (noga zdjęta z gazu)
    i korzystać z oporów silnika przenoszonych na koła zamiast hamulców.
    Gwałtowne ruchy na śliskiej nawierzchni w zimie to zablokowanie kół
    i poślizg niezależnie od tego czy hamujesz silnikiem czy hamulcami
    z ABS - chyba wiesz, że ABS nic Ci na lodzie nie pomoże jeśli chodzi
    o drogę hamowania a jedynie da Ci jako-taką sterowność auta, czyli
    będziesz mógł nieco zboczyć w lewo/prawo zamiast przyzwonić komuś
    w bagażnik...