eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylne hamulce 125p/Polonez › Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
  • Data: 2010-10-09 10:22:45
    Temat: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-10-09 02:00, kogutek pisze:
    >> W dniu 2010-10-08 11:30, kogutek pisze:
    >>
    >>> Dałeś przykład że nadmiar informacji nic nie wnosi do pytania. jak byś napisał
    >>> czy w tej przyczepie hamulce uruchamiane są linką czy hydraulicznie to może by
    >>> się odpowiedź znalazła.
    >>
    >> A jaka jest różnica w kontekście prowadzenia zacisku w jarzmie jeżeli
    >> zarówno linka jak i hydraulika działają od środka tłoczka?
    >> Z punktu widzenia zacisku efekt działania hydrauliką i linką jest
    >> identyczny.
    >>
    >> Co do uruchamianie, to są uruchamiane zarówno linką (hamulec ręczny i
    >> awaryjny) jak i hydraulicznie (najazdowy).
    >>
    > Jasne ze i linka i płyn powodują wysunięcie tłoczka i w efekcie hamowanie. Tylko
    > że siły pochodzące od linki są mniejsze niż od płynu. Ale jak masz hamulec
    > najazdowy hydrauliczny to małą skuteczność hamowania można tłumaczyć tylko zbyt
    > małym zaciskiem do ciężaru przyczepy.

    Ale ja nie mam problemu z małą skutecznością hamowania, a z krzywym
    prowadzeniem zacisku w jarzmie i niepływaniem samego zacisku.
    I to też najbardziej tego w którym ktoś kiedyś sam zrobił te kliny
    trzymające zacisk.

    Ale tyle co się póki co zorientowałem to to, że TTTM. Zrobię to teraz
    raz a porządnie, a potem w zasadzie nie będzie problemem psiknąć na te
    prowadnice smarem miedziowym przed każdą jazdą, bo mam wszystko na wierzchu.

    > W samochodach hamują w zasadzie tylko
    > przednie hamulce. Tam jest z 80% siły hamowania. Tył tylko wspomaga i nie
    > dopuszcza do niekontrolowanego ruchu pojazdu na boki wskutek dużej siły
    > hamowania z przodu. Powierzchnia cylinderka z przedniego zacisku jest trzy razy
    > większa niż z tylnego. To daje trzy razy mniejsza silę hamowania tylnych
    > zacisków w stosunku do przednich. Masz za małe zaciski do przyczepy.

    Tłoczki dają radę nawet zablokować te koła przy ostrym hamowaniu.
    Zresztą to jest hamulec najazdowy - większy tłoczek wiele nie pomoże w
    samym hamowaniu, a jedynie zmniejszy obciążenie pompy.
    Załadowana przyczepa waży ponad 1000kg i ona ma bezwładność
    wystarczającą do zablokowania kół nawet najmniejszymi tłoczkami.
    Pompa daje 10bar na każde 28kG nacisku na hak, więc ciśnienia rzędu
    100bar są spokojnie osiągalne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: