-
Data: 2010-10-09 10:22:45
Temat: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-10-09 02:00, kogutek pisze:
>> W dniu 2010-10-08 11:30, kogutek pisze:
>>
>>> Dałeś przykład że nadmiar informacji nic nie wnosi do pytania. jak byś napisał
>>> czy w tej przyczepie hamulce uruchamiane są linką czy hydraulicznie to może by
>>> się odpowiedź znalazła.
>>
>> A jaka jest różnica w kontekście prowadzenia zacisku w jarzmie jeżeli
>> zarówno linka jak i hydraulika działają od środka tłoczka?
>> Z punktu widzenia zacisku efekt działania hydrauliką i linką jest
>> identyczny.
>>
>> Co do uruchamianie, to są uruchamiane zarówno linką (hamulec ręczny i
>> awaryjny) jak i hydraulicznie (najazdowy).
>>
> Jasne ze i linka i płyn powodują wysunięcie tłoczka i w efekcie hamowanie. Tylko
> że siły pochodzące od linki są mniejsze niż od płynu. Ale jak masz hamulec
> najazdowy hydrauliczny to małą skuteczność hamowania można tłumaczyć tylko zbyt
> małym zaciskiem do ciężaru przyczepy.
Ale ja nie mam problemu z małą skutecznością hamowania, a z krzywym
prowadzeniem zacisku w jarzmie i niepływaniem samego zacisku.
I to też najbardziej tego w którym ktoś kiedyś sam zrobił te kliny
trzymające zacisk.
Ale tyle co się póki co zorientowałem to to, że TTTM. Zrobię to teraz
raz a porządnie, a potem w zasadzie nie będzie problemem psiknąć na te
prowadnice smarem miedziowym przed każdą jazdą, bo mam wszystko na wierzchu.
> W samochodach hamują w zasadzie tylko
> przednie hamulce. Tam jest z 80% siły hamowania. Tył tylko wspomaga i nie
> dopuszcza do niekontrolowanego ruchu pojazdu na boki wskutek dużej siły
> hamowania z przodu. Powierzchnia cylinderka z przedniego zacisku jest trzy razy
> większa niż z tylnego. To daje trzy razy mniejsza silę hamowania tylnych
> zacisków w stosunku do przednich. Masz za małe zaciski do przyczepy.
Tłoczki dają radę nawet zablokować te koła przy ostrym hamowaniu.
Zresztą to jest hamulec najazdowy - większy tłoczek wiele nie pomoże w
samym hamowaniu, a jedynie zmniejszy obciążenie pompy.
Załadowana przyczepa waży ponad 1000kg i ona ma bezwładność
wystarczającą do zablokowania kół nawet najmniejszymi tłoczkami.
Pompa daje 10bar na każde 28kG nacisku na hak, więc ciśnienia rzędu
100bar są spokojnie osiągalne.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.10 12:59 Artur Maśląg
- 09.10.10 13:10 ąćęłńóśźż
- 09.10.10 13:14 ąćęłńóśźż
- 09.10.10 14:06 pitpull
- 09.10.10 14:23 kogutek
- 09.10.10 14:35 Tomasz Pyra
- 09.10.10 18:42 Artur Maśląg
- 09.10.10 20:33 Adam Płaszczyca
- 09.10.10 21:48 V-Tec
- 09.10.10 21:48 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:08 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:15 Alex81
- 09.10.10 22:12 MadMan
- 09.10.10 22:20 Alex81
- 09.10.10 22:20 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=