-
Data: 2010-10-09 10:22:45
Temat: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-10-09 02:00, kogutek pisze:
>> W dniu 2010-10-08 11:30, kogutek pisze:
>>
>>> Dałeś przykład że nadmiar informacji nic nie wnosi do pytania. jak byś napisał
>>> czy w tej przyczepie hamulce uruchamiane są linką czy hydraulicznie to może by
>>> się odpowiedź znalazła.
>>
>> A jaka jest różnica w kontekście prowadzenia zacisku w jarzmie jeżeli
>> zarówno linka jak i hydraulika działają od środka tłoczka?
>> Z punktu widzenia zacisku efekt działania hydrauliką i linką jest
>> identyczny.
>>
>> Co do uruchamianie, to są uruchamiane zarówno linką (hamulec ręczny i
>> awaryjny) jak i hydraulicznie (najazdowy).
>>
> Jasne ze i linka i płyn powodują wysunięcie tłoczka i w efekcie hamowanie. Tylko
> że siły pochodzące od linki są mniejsze niż od płynu. Ale jak masz hamulec
> najazdowy hydrauliczny to małą skuteczność hamowania można tłumaczyć tylko zbyt
> małym zaciskiem do ciężaru przyczepy.
Ale ja nie mam problemu z małą skutecznością hamowania, a z krzywym
prowadzeniem zacisku w jarzmie i niepływaniem samego zacisku.
I to też najbardziej tego w którym ktoś kiedyś sam zrobił te kliny
trzymające zacisk.
Ale tyle co się póki co zorientowałem to to, że TTTM. Zrobię to teraz
raz a porządnie, a potem w zasadzie nie będzie problemem psiknąć na te
prowadnice smarem miedziowym przed każdą jazdą, bo mam wszystko na wierzchu.
> W samochodach hamują w zasadzie tylko
> przednie hamulce. Tam jest z 80% siły hamowania. Tył tylko wspomaga i nie
> dopuszcza do niekontrolowanego ruchu pojazdu na boki wskutek dużej siły
> hamowania z przodu. Powierzchnia cylinderka z przedniego zacisku jest trzy razy
> większa niż z tylnego. To daje trzy razy mniejsza silę hamowania tylnych
> zacisków w stosunku do przednich. Masz za małe zaciski do przyczepy.
Tłoczki dają radę nawet zablokować te koła przy ostrym hamowaniu.
Zresztą to jest hamulec najazdowy - większy tłoczek wiele nie pomoże w
samym hamowaniu, a jedynie zmniejszy obciążenie pompy.
Załadowana przyczepa waży ponad 1000kg i ona ma bezwładność
wystarczającą do zablokowania kół nawet najmniejszymi tłoczkami.
Pompa daje 10bar na każde 28kG nacisku na hak, więc ciśnienia rzędu
100bar są spokojnie osiągalne.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.10 12:59 Artur Maśląg
- 09.10.10 13:10 ąćęłńóśźż
- 09.10.10 13:14 ąćęłńóśźż
- 09.10.10 14:06 pitpull
- 09.10.10 14:23 kogutek
- 09.10.10 14:35 Tomasz Pyra
- 09.10.10 18:42 Artur Maśląg
- 09.10.10 20:33 Adam Płaszczyca
- 09.10.10 21:48 V-Tec
- 09.10.10 21:48 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:08 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:15 Alex81
- 09.10.10 22:12 MadMan
- 09.10.10 22:20 Alex81
- 09.10.10 22:20 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
- Re: czyszczenie Cepiku
- Re: czyszczenie Cepiku
- Re: czyszczenie Cepiku
- malowanie samochodu
- News from Poland
- Czy na pewno będą CŁA na chińskie samochody?
Najnowsze wątki
- 2024-06-20 spoothing?
- 2024-06-21 Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- 2024-06-20 skąd my to znamy
- 2024-06-20 Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- 2024-06-20 Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- 2024-06-21 Responsywność
- 2024-06-21 Ciekawostka
- 2024-06-21 rowny podzial odcinka
- 2024-06-21 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-21 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-06-21 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-06-21 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-06-21 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-06-21 Kraków => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-06-21 Warszawa => UX/UI Designer <=