-
Data: 2010-10-09 14:23:25
Temat: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> W dniu 2010-10-09 02:00, kogutek pisze:
> >> W dniu 2010-10-08 11:30, kogutek pisze:
> >>
> >>> Dałeś przykład że nadmiar informacji nic nie wnosi do pytania. jak byś napisał
> >>> czy w tej przyczepie hamulce uruchamiane są linką czy hydraulicznie to może by
> >>> się odpowiedź znalazła.
> >>
> >> A jaka jest różnica w kontekście prowadzenia zacisku w jarzmie jeżeli
> >> zarówno linka jak i hydraulika działają od środka tłoczka?
> >> Z punktu widzenia zacisku efekt działania hydrauliką i linką jest
> >> identyczny.
> >>
> >> Co do uruchamianie, to są uruchamiane zarówno linką (hamulec ręczny i
> >> awaryjny) jak i hydraulicznie (najazdowy).
> >>
> > Jasne ze i linka i płyn powodują wysunięcie tłoczka i w efekcie hamowanie. Tylko
> > że siły pochodzące od linki są mniejsze niż od płynu. Ale jak masz hamulec
> > najazdowy hydrauliczny to małą skuteczność hamowania można tłumaczyć tylko zbyt
> > małym zaciskiem do ciężaru przyczepy.
>
> Ale ja nie mam problemu z małą skutecznością hamowania, a z krzywym
> prowadzeniem zacisku w jarzmie i niepływaniem samego zacisku.
> I to też najbardziej tego w którym ktoś kiedyś sam zrobił te kliny
> trzymające zacisk.
>
> Ale tyle co się póki co zorientowałem to to, że TTTM. Zrobię to teraz
> raz a porządnie, a potem w zasadzie nie będzie problemem psiknąć na te
> prowadnice smarem miedziowym przed każdą jazdą, bo mam wszystko na wierzchu.
>
> > W samochodach hamują w zasadzie tylko
> > przednie hamulce. Tam jest z 80% siły hamowania. Tył tylko wspomaga i nie
> > dopuszcza do niekontrolowanego ruchu pojazdu na boki wskutek dużej siły
> > hamowania z przodu. Powierzchnia cylinderka z przedniego zacisku jest trzy razy
> > większa niż z tylnego. To daje trzy razy mniejsza silę hamowania tylnych
> > zacisków w stosunku do przednich. Masz za małe zaciski do przyczepy.
>
> Tłoczki dają radę nawet zablokować te koła przy ostrym hamowaniu.
> Zresztą to jest hamulec najazdowy - większy tłoczek wiele nie pomoże w
> samym hamowaniu, a jedynie zmniejszy obciążenie pompy.
> Załadowana przyczepa waży ponad 1000kg i ona ma bezwładność
> wystarczającą do zablokowania kół nawet najmniejszymi tłoczkami.
> Pompa daje 10bar na każde 28kG nacisku na hak, więc ciśnienia rzędu
> 100bar są spokojnie osiągalne.
mocowanie pancerza linki i wężyka masz dokładnie w tych samych miejscach co były
w kredensie? I tak samo jest puszczona linka po resorze? Czy tak jak pasowało w
przyczepie. I czy elementy zacisku, jarzma, kliny sprężyny nie są za bardzo
zużyte? Pływanie zacisku w kredensie jest raczej iluzoryczne. Pod naciskiem ręki
on nie daje się przesuwać w jarzmie. Jak złapiesz za korpus zacisku ręką o dasz
radę nim poruszać to możesz szukać nowego kompletu.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.10 14:35 Tomasz Pyra
- 09.10.10 18:42 Artur Maśląg
- 09.10.10 20:33 Adam Płaszczyca
- 09.10.10 21:48 V-Tec
- 09.10.10 21:48 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:08 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:15 Alex81
- 09.10.10 22:12 MadMan
- 09.10.10 22:20 Alex81
- 09.10.10 22:20 Adam Płaszczyca
- 09.10.10 22:53 pitpull
- 09.10.10 23:03 jerzu
- 09.10.10 23:30 Adam Płaszczyca
- 10.10.10 08:03 Alex81
- 10.10.10 18:26 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
- Re: czyszczenie Cepiku
- Re: czyszczenie Cepiku
Najnowsze wątki
- 2024-06-24 Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- 2024-06-23 ładny dzień na cabrio
- 2024-06-24 Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-23 HDMI
- 2024-06-23 Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-24 Berlin => Customer Support Engineer <=
- 2024-06-24 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-24 Szczecin => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-06-24 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-06-24 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-24 Warszawa => Business Development Manager <=
- 2024-06-24 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-06-24 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-24 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-06-24 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=