eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylne hamulce 125p/Polonez › Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
  • Data: 2010-10-09 02:00:58
    Temat: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > W dniu 2010-10-08 11:30, kogutek pisze:
    >
    > > Dałeś przykład że nadmiar informacji nic nie wnosi do pytania. jak byś napisał
    > > czy w tej przyczepie hamulce uruchamiane są linką czy hydraulicznie to może by
    > > się odpowiedź znalazła.
    >
    > A jaka jest różnica w kontekście prowadzenia zacisku w jarzmie jeżeli
    > zarówno linka jak i hydraulika działają od środka tłoczka?
    > Z punktu widzenia zacisku efekt działania hydrauliką i linką jest
    > identyczny.
    >
    > Co do uruchamianie, to są uruchamiane zarówno linką (hamulec ręczny i
    > awaryjny) jak i hydraulicznie (najazdowy).
    >
    Jasne ze i linka i płyn powodują wysunięcie tłoczka i w efekcie hamowanie. Tylko
    że siły pochodzące od linki są mniejsze niż od płynu. Ale jak masz hamulec
    najazdowy hydrauliczny to małą skuteczność hamowania można tłumaczyć tylko zbyt
    małym zaciskiem do ciężaru przyczepy. W samochodach hamują w zasadzie tylko
    przednie hamulce. Tam jest z 80% siły hamowania. Tył tylko wspomaga i nie
    dopuszcza do niekontrolowanego ruchu pojazdu na boki wskutek dużej siły
    hamowania z przodu. Powierzchnia cylinderka z przedniego zacisku jest trzy razy
    większa niż z tylnego. To daje trzy razy mniejsza silę hamowania tylnych
    zacisków w stosunku do przednich. Masz za małe zaciski do przyczepy. Mechanizm
    prowadzenia zacisku w jarzmie nie ma najmniejszego znaczenia. Nawet jak by był
    uszkodzony mechanizm współpracujący z linką to i tak za cofanie tłoczka
    odpowiada uszczelka. Przy zatartych, zardzewiałych lub zapieczonych elementach w
    zacisku lub jego prowadzeniu objawem było by lepsze hamowanie i większe zużycie
    klocków od strony zewnętrznej. A próbowałeś sprawdzić czy pompa jest sprawna?
    Może wszystko z zaciskami jest w porządku a padła pompa. Przy przyczepie mogą na
    nią działać dużo większe siły niż jak jest zamontowana w samochodzie i
    uruchamiana nogą. Pewno masz typową pompę od samochodu. W niej niema jakiś super
    uszczelek tylko oringopodobne gumki. Przy zbyt dużej sile uszczelki zwyczajnie
    mogą nie zapewniać szczelności. One też pracują do pewnego granicznego ciśnienia
    a potem puszczają.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: