-
Data: 2010-10-09 02:00:58
Temat: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> W dniu 2010-10-08 11:30, kogutek pisze:
>
> > Dałeś przykład że nadmiar informacji nic nie wnosi do pytania. jak byś napisał
> > czy w tej przyczepie hamulce uruchamiane są linką czy hydraulicznie to może by
> > się odpowiedź znalazła.
>
> A jaka jest różnica w kontekście prowadzenia zacisku w jarzmie jeżeli
> zarówno linka jak i hydraulika działają od środka tłoczka?
> Z punktu widzenia zacisku efekt działania hydrauliką i linką jest
> identyczny.
>
> Co do uruchamianie, to są uruchamiane zarówno linką (hamulec ręczny i
> awaryjny) jak i hydraulicznie (najazdowy).
>
Jasne ze i linka i płyn powodują wysunięcie tłoczka i w efekcie hamowanie. Tylko
że siły pochodzące od linki są mniejsze niż od płynu. Ale jak masz hamulec
najazdowy hydrauliczny to małą skuteczność hamowania można tłumaczyć tylko zbyt
małym zaciskiem do ciężaru przyczepy. W samochodach hamują w zasadzie tylko
przednie hamulce. Tam jest z 80% siły hamowania. Tył tylko wspomaga i nie
dopuszcza do niekontrolowanego ruchu pojazdu na boki wskutek dużej siły
hamowania z przodu. Powierzchnia cylinderka z przedniego zacisku jest trzy razy
większa niż z tylnego. To daje trzy razy mniejsza silę hamowania tylnych
zacisków w stosunku do przednich. Masz za małe zaciski do przyczepy. Mechanizm
prowadzenia zacisku w jarzmie nie ma najmniejszego znaczenia. Nawet jak by był
uszkodzony mechanizm współpracujący z linką to i tak za cofanie tłoczka
odpowiada uszczelka. Przy zatartych, zardzewiałych lub zapieczonych elementach w
zacisku lub jego prowadzeniu objawem było by lepsze hamowanie i większe zużycie
klocków od strony zewnętrznej. A próbowałeś sprawdzić czy pompa jest sprawna?
Może wszystko z zaciskami jest w porządku a padła pompa. Przy przyczepie mogą na
nią działać dużo większe siły niż jak jest zamontowana w samochodzie i
uruchamiana nogą. Pewno masz typową pompę od samochodu. W niej niema jakiś super
uszczelek tylko oringopodobne gumki. Przy zbyt dużej sile uszczelki zwyczajnie
mogą nie zapewniać szczelności. One też pracują do pewnego granicznego ciśnienia
a potem puszczają.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.10 10:22 Tomasz Pyra
- 09.10.10 12:59 Artur Maśląg
- 09.10.10 13:10 ąćęłńóśźż
- 09.10.10 13:14 ąćęłńóśźż
- 09.10.10 14:06 pitpull
- 09.10.10 14:23 kogutek
- 09.10.10 14:35 Tomasz Pyra
- 09.10.10 18:42 Artur Maśląg
- 09.10.10 20:33 Adam Płaszczyca
- 09.10.10 21:48 V-Tec
- 09.10.10 21:48 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:08 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:15 Alex81
- 09.10.10 22:12 MadMan
- 09.10.10 22:20 Alex81
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=