-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 09 Oct 2010 10:22:45 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
References: <4caf84b6$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@n...onet.pl>
In-Reply-To: <7...@n...onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 43
Message-ID: <4cb02653$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.26.12
X-Trace: 1286612563 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22816 83.23.26.12:19604
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2316601
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-10-09 02:00, kogutek pisze:
>> W dniu 2010-10-08 11:30, kogutek pisze:
>>
>>> Dałeś przykład że nadmiar informacji nic nie wnosi do pytania. jak byś napisał
>>> czy w tej przyczepie hamulce uruchamiane są linką czy hydraulicznie to może by
>>> się odpowiedź znalazła.
>>
>> A jaka jest różnica w kontekście prowadzenia zacisku w jarzmie jeżeli
>> zarówno linka jak i hydraulika działają od środka tłoczka?
>> Z punktu widzenia zacisku efekt działania hydrauliką i linką jest
>> identyczny.
>>
>> Co do uruchamianie, to są uruchamiane zarówno linką (hamulec ręczny i
>> awaryjny) jak i hydraulicznie (najazdowy).
>>
> Jasne ze i linka i płyn powodują wysunięcie tłoczka i w efekcie hamowanie. Tylko
> że siły pochodzące od linki są mniejsze niż od płynu. Ale jak masz hamulec
> najazdowy hydrauliczny to małą skuteczność hamowania można tłumaczyć tylko zbyt
> małym zaciskiem do ciężaru przyczepy.
Ale ja nie mam problemu z małą skutecznością hamowania, a z krzywym
prowadzeniem zacisku w jarzmie i niepływaniem samego zacisku.
I to też najbardziej tego w którym ktoś kiedyś sam zrobił te kliny
trzymające zacisk.
Ale tyle co się póki co zorientowałem to to, że TTTM. Zrobię to teraz
raz a porządnie, a potem w zasadzie nie będzie problemem psiknąć na te
prowadnice smarem miedziowym przed każdą jazdą, bo mam wszystko na wierzchu.
> W samochodach hamują w zasadzie tylko
> przednie hamulce. Tam jest z 80% siły hamowania. Tył tylko wspomaga i nie
> dopuszcza do niekontrolowanego ruchu pojazdu na boki wskutek dużej siły
> hamowania z przodu. Powierzchnia cylinderka z przedniego zacisku jest trzy razy
> większa niż z tylnego. To daje trzy razy mniejsza silę hamowania tylnych
> zacisków w stosunku do przednich. Masz za małe zaciski do przyczepy.
Tłoczki dają radę nawet zablokować te koła przy ostrym hamowaniu.
Zresztą to jest hamulec najazdowy - większy tłoczek wiele nie pomoże w
samym hamowaniu, a jedynie zmniejszy obciążenie pompy.
Załadowana przyczepa waży ponad 1000kg i ona ma bezwładność
wystarczającą do zablokowania kół nawet najmniejszymi tłoczkami.
Pompa daje 10bar na każde 28kG nacisku na hak, więc ciśnienia rzędu
100bar są spokojnie osiągalne.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.10 12:59 Artur Maśląg
- 09.10.10 13:10 ąćęłńóśźż
- 09.10.10 13:14 ąćęłńóśźż
- 09.10.10 14:06 pitpull
- 09.10.10 14:23 kogutek
- 09.10.10 14:35 Tomasz Pyra
- 09.10.10 18:42 Artur Maśląg
- 09.10.10 20:33 Adam Płaszczyca
- 09.10.10 21:48 V-Tec
- 09.10.10 21:48 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:08 Tomasz Pyra
- 09.10.10 22:15 Alex81
- 09.10.10 22:12 MadMan
- 09.10.10 22:20 Alex81
- 09.10.10 22:20 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-01-14 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2025-01-14 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-14 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-01-14 Gorzów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi