-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Robert_J" <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Turbo disiel a spalanie
Date: Thu, 10 Feb 2011 13:15:51 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 43
Message-ID: <ij0ku8$fhk$1@news.onet.pl>
References: <iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl> <iiudk6$km$1@inews.gazeta.pl>
<o...@4...com>
<iiug5r$956$1@inews.gazeta.pl> <iiul6v$odl$1@news.onet.pl>
<iiuoj9$8ti$1@inews.gazeta.pl> <ij0hca$2g3$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 92-55-249-200.net.pbthawe.eu
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1297340168 15924 92.55.249.200 (10 Feb 2011 12:16:08 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Feb 2011 12:16:08 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <ij0hca$2g3$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349344
[ ukryj nagłówki ]> Pomyśl... większa temperatura sprężonego powietrza to po
> prostu większa
> energia zgromadzona w układzie, prawda.
> Chłodzisz ją chłodnicą - czyli odbierasz część energi
> zgromadzonej,
> "wywalasz" tę energię w kosmos.
Nie wiem czy masz rację, ale nie spieram się :-). Jednak MZ
tak nie jest, bo gdyby było to jakiż problem wstępnie
nagrzewać powietrze np. od kolektora wydechowego? Energia
silnika nie bierze się z powietrza, ale ze spalenia
mieszanki paliwowo-powietrznej. Zimne powietrze ma większośż
gęstość, czyli zimnego można wtłoczyć więcej do cylindra, a
co za tym idzie można zapodać też więcej paliwa utrzymując
właściwy stosunek (bodajże stechiometryczny to się nazywa).
Więcej mieszanki=więcej energii.
Ale może nie mam racji ;-)
> Chłodzi się w innym celu. Zimniejsze powietrze jest
> gęstsze przy danym
> ciśnieniu, co pozwala wtłoczyć więcej cząsteczek tlenu do
> komory
> spalania.
...i utworzyć więcej mieszanki o tych samych proporcjach.
Czyli mniej więcej to co napisałem wyżej :-)
> A po co w ogóle spalamy paliwo? Właśnie po to żeby
> wytworzyć ciepło, i
> w ten sposób skokowo zwiększyć ciśnienie.
Ciśnienie zwiększa się skokowo nie od wytworzenia ciepła,
ale od zachodzącej reakcji utleniania, w wyniku której z
ciekłych węglowodorów powstają gazowe tlenki o zdecydowanie
mniejszej gęstości. To delikatna, aczkolwiek istotna
różnica. Uważasz że pocisk wystrzeliwany jest z naboju
wskutek rozgrzania prochu?
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.11 15:16 J.F.
- 10.02.11 15:17 J.F.
- 10.02.11 16:23 J.F.
- 10.02.11 17:33 Massai
- 10.02.11 17:42 Massai
- 10.02.11 18:23 Krzysiek Kielczewski
- 11.02.11 09:38 yabba
- 11.02.11 15:28 J.F.
- 11.02.11 15:43 Kamil
- 11.02.11 16:11 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
Najnowsze wątki
- 2024-10-22 Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- 2024-10-22 Wymarzony świat ev hejterów
- 2024-10-21 Autobus,, skuter czy Twizy
- 2024-10-21 Problem elektryków rozwiązany.
- 2024-10-21 Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- 2024-10-22 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-10-22 Poznań => International freight forwarder <=
- 2024-10-21 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-21 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-10-21 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-21 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-21 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-21 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy Morski/Intermodalny <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Engineer Mechanic R&D <=