eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo disiel a spalanieRe: Turbo disiel a spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Robert_J" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Turbo disiel a spalanie
    Date: Thu, 10 Feb 2011 13:15:51 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 43
    Message-ID: <ij0ku8$fhk$1@news.onet.pl>
    References: <iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl> <iiudk6$km$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@4...com>
    <iiug5r$956$1@inews.gazeta.pl> <iiul6v$odl$1@news.onet.pl>
    <iiuoj9$8ti$1@inews.gazeta.pl> <ij0hca$2g3$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 92-55-249-200.net.pbthawe.eu
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1297340168 15924 92.55.249.200 (10 Feb 2011 12:16:08 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Feb 2011 12:16:08 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ij0hca$2g3$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349344
    [ ukryj nagłówki ]

    > Pomyśl... większa temperatura sprężonego powietrza to po
    > prostu większa
    > energia zgromadzona w układzie, prawda.
    > Chłodzisz ją chłodnicą - czyli odbierasz część energi
    > zgromadzonej,
    > "wywalasz" tę energię w kosmos.

    Nie wiem czy masz rację, ale nie spieram się :-). Jednak MZ
    tak nie jest, bo gdyby było to jakiż problem wstępnie
    nagrzewać powietrze np. od kolektora wydechowego? Energia
    silnika nie bierze się z powietrza, ale ze spalenia
    mieszanki paliwowo-powietrznej. Zimne powietrze ma większośż
    gęstość, czyli zimnego można wtłoczyć więcej do cylindra, a
    co za tym idzie można zapodać też więcej paliwa utrzymując
    właściwy stosunek (bodajże stechiometryczny to się nazywa).
    Więcej mieszanki=więcej energii.
    Ale może nie mam racji ;-)



    > Chłodzi się w innym celu. Zimniejsze powietrze jest
    > gęstsze przy danym
    > ciśnieniu, co pozwala wtłoczyć więcej cząsteczek tlenu do
    > komory
    > spalania.

    ...i utworzyć więcej mieszanki o tych samych proporcjach.
    Czyli mniej więcej to co napisałem wyżej :-)




    > A po co w ogóle spalamy paliwo? Właśnie po to żeby
    > wytworzyć ciepło, i
    > w ten sposób skokowo zwiększyć ciśnienie.

    Ciśnienie zwiększa się skokowo nie od wytworzenia ciepła,
    ale od zachodzącej reakcji utleniania, w wyniku której z
    ciekłych węglowodorów powstają gazowe tlenki o zdecydowanie
    mniejszej gęstości. To delikatna, aczkolwiek istotna
    różnica. Uważasz że pocisk wystrzeliwany jest z naboju
    wskutek rozgrzania prochu?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: