  • Data: 2022-10-12 10:09:25
    Temat: Re: Turbina wiatrowa ~2kW 3f 230V
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.10.2022 09:02, Jacek Maciejewski wrote:
    > ja myślałem o wiatraku tradycyjnym, o poziomej osi
    > obrotu i 2 lub 3 łopatach.

    Bierz z trzema łopatami, nie więcej - chcesz mieć szybko obrotowy, bo
    taki jest skuteczny w działaniu z prądnicą.

    Patrz nie na moc maksymalną jaką podaje producent (często dla 15/ms lub
    więcej), tylko na skuteczną przy 7-8 m/s - bo taki jest średni wiatr w
    Polsce. Może być tak że wiatrak z mocą maksymalną 2kW przy 15m/s "wydoi"
    200W przy 8m/s.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz