  • Data: 2022-10-16 20:37:03
    Temat: Re: Turbina wiatrowa ~2kW 3f 230V
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.10.2022 o 17:58, M M pisze:

    > Mniej - podawane 2 kW przy 16 m/s, średnica 2,4 m - myślicie że realnie osiągalne
    czy raczej naciągane?

    > Prędkość wiatru w 3 potędze więc zgadza się, przy 8 m/s powinno być 250 W (= 1/8
    tego co przy 16 m/s).

    Napiszę jeszcze raz. Sprawdź wiatr u siebie, najlepiej anemometrem albo
    tutaj https://www.windy.com/54.392/18.409?54.026,18.409,8 konto sobie
    stwórz, ustaw alarm na wiatr powyżej 8m/s i się przekonasz.

    Ja co prawda z wlkp ale od lipca miałem 3-4 dni wiatru ok 10m/s na
    poziomie 10m, reszta poniżej. Generalnie teraz nie potrzebuję wiatraka,
    bo jeszcze słońce operuje ale za miesiąc już będzie wymagany.

    Akurat teraz w niedzielę za tydzień ma coś powiać, więc testy przed zimą
    porobię i sprawdzę mechanikę, czy jest OK.

    W zeszłym roku wyszło mi na styk ale jak pisałem, nie potrzebuję
    wielkiej mocy. Gdybym miał kombinować <2kW czynnej, to tylko z dużym
    masztem (zezwolenia) bo dopiero powyżej 20m zaczyna coś dmuchać i to nie
    wszędzie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>