    Subject: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <589c5335$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <58a463d9$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <58aacc91$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <58ac167f$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <58ad73ef$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 22 Feb 2017 15:23:29 +0100

    W dniu 2017-02-22 o 12:20, J.F. pisze:

    > Jak panstwo zaczyna dyktowac ceny sprzedazy, to ja to nazywam
    > socjalizmem :-)

    > Nie znasz sie.
    > W Polsce nie wszystkich wlascicieli kamienic Niemcy zabili, lub
    > Rosjanie, lub sami uciekli.

    Kto ma ponosić wszelkie skutki wojny?
    Mnie się wydawało, że agresor, ale okazuje się, że to ci słabsi płacą za
    cudze winy.

    Nas próbuje się przedstawiać jako współwinnych okropnościom wojny,
    by lepiej wyglądało to co nam brzydko uczyniono w Jałcie.
    Z tego samego powodu umniejsza się nasze zasługi w walce (patrz Enigma).

    > I nie wszystkie wywlaszczyli/ukradli.
    > No i od 1945 wladza zaczela mieszkania "na przydzial" rozdzielac.

    Moja ciotka wróciła do Warszawy po wyzwoleniu i zastała sublokatorki z
    nakazu, we własnym mieszkaniu.
    W końcu lat 50-tych musiała im zapłacić, by się wyprowadziły.

    > Ostatnia ustawa o ochronie lokatorow byla juz w latach 90-tych, i sporo
    > lat "obowiazywala" - pisze w cudzyslowie, bo taki kapital spoleczny
    > mamy, ze byla tez powszechnie lamana/omijana/niestosowana czy ch* wie
    > jak to nazwac ...

    Moja kuzynka odziedziczyła po babci kamienicę, w której zamieszkiwała
    najmniejszy lokal wraz z mężem i synem.
    Przysługiwało jej prawo do zamiany mieszkania na największe w budynku,
    ale w praktyce nie mogła z niego skorzystać.
    Lokatorka samotnie mieszkająca w największym lokalu, śmiała się kuzynce
    w twarz na korytarzu.

    > Nadal jest, ale nie stosuje sie juz do mieszkan prywatnych.
    >
    > J.

    WM