  • Data: 2017-02-24 13:00:48
    Temat: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości
    >Teraz czynsz w kamienicach jest regulowany.
    >Nie moze przekroczyc 3% wartosci odtworzeniowej rocznie dla mieszkan.
    >Do tego sa okreslone wspolczynniki poprawkowe za wyposazenie lokalu
    >mieszkalnego, pietro, wysokosc mieszkania.

    Jesli mowa o tej ustawie, w brzmieniu aktualnym
    0733

    a) 3% jest nagminnie lamane w prywatnym wynajmie, przynajmniej we
    Wroclawiu, i pewnie w Warszawie ... a wiec czy ustawa obowiazuje ?
    Niby obowiazuje, wiec skad te lamanie ? :-)

    b) wspolczynniki o ktorych piszesz obowiazuja w "publicznym zasobie
    mieszkaniowym".
    I chyba nie sa okreslone, wiec mozna ustalic dowolnie, np 0.01%,
    zeby juz nie byc bezczelnym :-)
    I moga podwyzszac ... czemu nie o 100%, albo 500% ?

    c) jest przewidziany "najem okazjonalny" i tam przepis nie obowiazuje.

    d) jesli dobrze widze, to 3% obowiazuje przy podwyzce. Czynsz
    poczatkowy mozna ustalic dowolnie ?

    e) w art 8 masz odstepstwa od tych 3%. Za glupi jestem, zeby wiedziec
    na co mozna sobie pozwolic, ale tak na oko to wyliczyc mozna cos
    calkiem innego ...

    >W Lodzi miasto remontuje sporo swoich kamienic.
    >Po remoncie budynek standardem odpowiada nowo zbudowanemu budynkowi a
    >mieszkanie jest w stanie wniesc meble i mieszkac.
    >Czynsz z metra w takich budynkach to 8-12 zlotych.
    >W Lodzi nikt nikomu z czynszem w kamienicy nie podskoczy bo w tej
    >chwili jest w niej kilka tysiecy wolnych mieszkan.
    >Co ciekawe cena z metra jaka pobiera miasto jest czesto wyzsza niz w
    >prywatnej kamienicy.

    Czy w zwiazku z tym miasto ma wolne lokale kwaterunkowe ?

    J.