    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <a...@g...com>
    <5888a279$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5888cb82$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <5889eb16$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <588c9cba$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 29 Jan 2017 11:20:35 +0100

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 14:29:20 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Te strzałki zresztą czasem bywają mylące. Na niektórych skrzyżowaniach
    > masz tak, że w momencie, gdy zapala się ta kierunkowa strzałka, to na
    > przeciwnej stronie na kierunku prosto jest czerwone, a czasem zielone. U
    > mnie jeszcze takie krzyżowanie, gdzie przez połowę mają zielone, a
    > później czerwone.
    > No i teraz, jak znasz skrzyżowanie, to wiesz. Ale w obcym mieście, to
    > zaświeca się zielone kierunkowe w lewo, a ja stoję i patrzę na reakcję
    > tych z naprzeciwka, bo nie wiem, co oni mają.

    Alez wiesz - zielone S-3 informuje Cie, ze masz bezkolizyjny przejazd
    w lewo.

    Jedyna kwestia - w tym czasie pojazdom na drodze z lewej strony mozna
    pozwolic skrecic w prawo. Stad zakaz zawracania.
    Ale skutek taki, ze aby zawrocic, to jakies dalekie wycieczki musze
    robic, albo olac przepis (uwaga na tramwaj).

    > Nawet jak stoją, to kto mi
    > da gwarancję, że kierowca się nie zagapił i w momencie skręcenia przez
    > mnie nie walnie w moją prawą stronę, bo ma zielone?

    Zasada szwagra ?

    > Moim zdaniem powinno być tak, że jak oni z przeciwka mają też zielone,
    > to nad pasem do lewoskrętu ma być normalne zielone, a ne kierunkowe. A
    > jak jest kierunkowe, to mam "wolny skręt" i nie ma prawa się tam nic
    > krzyżować, co ma pierwszeństwo.

    No i tak jest.
    Jak jest zwykle zielone, to masz przepuscic tych z naprzeciwka
    jadacych prosto. S-3 cie informuje ze maja czerwone i mozesz jechac
    bez puszczania.

    Mozna by sie zastanowic, czy takie zwykle swiatlo nad pasem do skretu
    w lewo ma sens ...
    a) bywaja pasy do jazdy w lewo lub prosto, swoja droga czesto okazuja
    sie glupota organizacyjna :-)

    b) na drogach o mniejszym ruchu nie trzeba wydzielac osobnej fazy do
    lewoskretu, pojazdy jakos tam przejada.

    J.