  • Data: 2017-02-01 15:58:15
    Temat: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 1 lutego 2017 21:10:37 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Z jednej strony tak, z drugiej to jest jednak milion ludzi po 60zl,
    > albo 3 mln po 20, albo np 300 tys po 200.
    >
    > Dasz 200zl na partie ?

    Na partię nie dam, ale na charity daję więcej.

    > Wiec 300 tys to duzo :-)

    Tak to możesz siebie samego przekonywać. To nie ma nic wspólnego z masowością
    instytucji charytatywnych w Polsce.

    > Jesli do ochotniczego zajecia zglosilo sie powiedzmy 100 tys ludzi -
    > to raczej sporo.

    Nie, to nie jest dużo.

    > Ale minelo 25 lat, jaki jest stan kazdy widzi.

    Każdy widzi? Opowiedz co Ty widzisz. Bo ja wiem jakie są losy tego sprzętu kiedy
    skończą mu się odczynniki, materiały ekploatacyjne, czy wymaga odpłatnej wizyty
    serwisanta. Tak się składa że mam z tym styczność.

    > No coz - za malo tych tomografow, ale przeciez sa.

    No ale co chciałeś tym udowodnić, że akcje charytatywne w Polsce są powszechne, czy
    sporadyczne?

    > Mysle ze nie, ale tylko zgaduje i moge sie mylic.

    Owszem, możesz się mylić.

    > Tylko jeszcze drobiazg - to bedzie "odpór", czy ktos zwroci uwage
    > "uwazaj pan, tu nie mozna palic, mandat mozna dostac".

    Byłem świadkiem obywatelskiego zatrzymania złodzieja rowerów. Tak mu zwrócili uwagę,
    że miał szczęście że policja szybko przyjechała.

    > Otwarta przestrzen, swieze, tzn pelne smogu z samochodow, powietrze, i
    > wiec co mi taki palacz przeszkadza ?
    > Wiec czemu mu zabraniac.

    A potrafisz sobie wyobrazić że są tacy ludzie którym przeszkadza? Potrafisz sobie
    wyobrazić że oprócz słuchaczy RMFu są też słuchacze Dwójki?

    > Zaraz mnie zaczna czegos zabraniac, juz zaczeli :-)

    A nie zauważyłeś że te zakazy są konsekwencją życia w zorganizowanym społeczeństwie?
    Potrafisz zrozumieć że umyślne ignorowanie ich to jest kołtuństwo a nie żadna duma z
    wieków tradycji?

    > No wiesz, nie mielismy na komune innego pomyslu niz kapitalizm, a
    > zwiazki walczace o wprowadzenie kapitalizmu - kon by sie usmial :-)
    > Taka koniecznosc dziejowa :-(

    Rozwiń tę myśl, to bardzo ciekawe co napisałeś. Szczególnie w kontekście postulatów z
    bramy.

    > Ale czy tak nic - gornicy sie jakos organizowali, pielegniarki sie
    > organizowaly, notariusze sie zorganizowali, PO sie zorganizowalo, PIS
    > sobie poparcie wyborcze zorganizowal, Kukiz sobie zorganizowal,
    > mieszkancy niejednej gminy sie zorganizowali w protescie, marsze
    > niepodleglosci sie jakos organizowaly.

    > Wszystkich nie wymienisz, to jednak masa, w sensie - duza ilosc
    > organizacji - nawet, jesli nieformalne :-)

    A ile to jest "dużo"? jak to liczysz?

    > Z drugiej strony przyznam, ze ludzie czesto nie potrafia sie
    > zorganizowac/nie czuja demokracji/demokracja zawodzi.
    > Co widac np w spoldzielniach mieszkaniowych.

    Odnoszę wrażenie że chciałeś użyć jakiegoś innego słowa niż 'demokracja'.