-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
rb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.co
m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <km441c$mem$1@news.icpnet.pl> <km4br9$a4u$1@node2.news.atman.pl>
<518641c2$0$1252$65785112@news.neostrada.pl>
<km5pnq$s0d$1@news.vectranet.pl>
<51867f99$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
<km60n8$qk$2@mx1.internetia.pl> <km6dh5$7an$1@node2.news.atman.pl>
<km6el7$db1$1@mx1.internetia.pl> <km6fti$9k5$1@node2.news.atman.pl>
<km6gmb$jkf$2@mx1.internetia.pl> <km6gfa$b6c$2@node1.news.atman.pl>
<km6h51$ldf$1@mx1.internetia.pl> <km6gnl$b6c$4@node1.news.atman.pl>
<1...@m...org> <5187489b$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
<1uoth4sqq38p3$.dlg@myjk.org>
<5...@p...pl.invalid>
<km7omh$htp$1@node1.news.atman.pl>
<51876d83$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
<1pzf38ng809rc$.dlg@myjk.org>
<51878bc5$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Mon, 6 May 2013 13:12:48 +0200
Message-ID: <yg4e90ns3bk5$.dlg@myjk.org>
Lines: 40
NNTP-Posting-Host: 83.13.244.130
X-Trace: 1367839229 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26694 83.13.244.130:63300
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2490924
[ ukryj nagłówki ]Mon, 06 May 2013 12:53:55 +0200, Mirek Ptak
> Nie jestem w stanie sobie wyobrazić czegoś tak zaprojektowanego,
To może rozbierz układ -- zobaczysz na własne oczy i nie będziesz musiał
używać wyobraźni. :P
To jest proste jk drut. Powietrze jest pobierane na podszybiu, leci przez
filtr kabinowy dzięki wentylatorowi. Jest rozdzielane i leci na nagrzewnicę
(gdzie zbiera przykładowo 50 stopni), reszta nieogrzana leci do mieszalnika
-- tam wg nastaw kompa/użytkownika czy innych potrzeb jest mieszane w
odpowiednich proporcjach z powietrzem ciepłym, albo jest puszczane bez
ciepłego, albo jest puszczane samo ciepłe itd. Tak wymieszane powietrze
trafia na parownik i jest oziębiane (i tu też osuszane). Wylatuje do kabiny
mając np. 33 stopnie (czyli traci w procesie około 17).
> ale nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko
> mały fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
> kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie
> ma po co :).
No właśnie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?
> Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
> sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.
Podgrzane powietrze to podgrzane i tylko podgrzane -- nadal jest wilgotne
tak samo jak zimne. Później dodatkowo ciepłe powietrze może być osuszone
przez parownik (kosztem utraty części ciepła). Zawsze przy tym procesie
jednak działa kompresor i powietrze jest przepuszczane przez parownik
(zresztą zawsze jest przepuszczane przez parownik tylko ten nie zawsze
"chłodzi").
Że powietrze nie leci zimne to tylko dlatego, że powietrze w zimie jest
suche, a ponadto na parownik trafia bardzo gorące powietrze z nagrzewnicy.
I tak w lato masz zrobić z 32 stopni na zewnąrz przykładowo 15 a w zimie 33
stopnie z 50. Jedno i to samo jak widzisz, zasada jest też taka sama.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.13 13:29 Mirek Ptak
- 06.05.13 13:33 Myjk
- 06.05.13 13:49 Mirek Ptak
- 06.05.13 13:50 Mirek Ptak
- 06.05.13 14:01 Mirek Ptak
- 06.05.13 14:01 Artur Maśląg
- 06.05.13 14:03 Mirek Ptak
- 06.05.13 14:06 Artur Maśląg
- 06.05.13 14:12 Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
- 06.05.13 14:15 Aleksander
- 06.05.13 14:19 Artur Maśląg
- 06.05.13 14:24 DoQ
- 06.05.13 14:28 Mirek Ptak
- 06.05.13 14:28 DoQ
- 06.05.13 14:29 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=