  • Data: 2009-07-10 22:50:02
    Temat: Re: To tyle jeÄš?li chodzi o maÄš?e, pÄš?askie obiektywy
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "dominik" <n...@d...kei.pl> wrote:

> [...]

    Fakt, boli.

    > Canon chyba jedyny robi takie zonki. Na szczęście cała reszta
    > zmądrzała.

    Mam dziwne przekonanie (które próbowałem potwierdzić, ale się
    nie udało), że widziałem kiedyś w ustawie instrukcje obsługi wymienione
    explicite jako niechronione prawami autorskimi (hmm, może to była tylko
    interpretacja ustawy?).

    > Marudzisz. :)

    No nie tak znowu, nie raz brakowało mi dużego skoku w
    autobracketingu, a w końcu cóż to za filozofia?

    > W dupach się poprzewracało ;-)

    "Chamstwo i drobnomieszczaństwo z pana wylazło... Panie, Pan masz
    drobnomieszczańskie nawyki!" ;-)

    Ja tam moge trzepać takimi dopominaniami się jak z rękawa, ale cóź,
    chyba nas nie czytają... ;) Ot chociażby - możliwość programowania
    własnego czasu do utrzymania z ręki sterującego kolejnymi podbiciami
    AutoISO. Same zakresy AutoISO też ustawiane. Wybór trybu sportowego -
    priorytet krótkiego czasu kosztem wyskoiego AutoISO i np. automatyczne
    wykrywanie statywu = priorytet najniższego ISO + wyłaczenie
    stabilizacji. Wpisywanie własnego krążka rozproszenia i na tej podstawie
    tryby automatyczne, np. zawsze hiperfokalna, albo podana GO. Dwa
    pokrętła własnych ustawień nakładające się na siebie matrycowo i
    zwielokrotniające ilość możliwych kombinacji (+ ew. jeszcze dodatkowo
    oddzielne ustawienia flesza). Odejście od "genetycznego obciążenia"
    sprzętem z XX wieku i zupełnie odnowione podejście do funkcji i
    możliwości, np. w pełni programowalne wszystkie przyciski, także akcje
    pod jednym przyciskiem. OpenSource w Menu/Firmware, CHDK dla każdego...
    Kiedyś, gdy chciało mi się to jeszcze spisywać, to szybko wyszło tego
    kilka stron, teraz nie mam czasu na takie przyjemności... ;-)

    > Jak masz braketing z 0 +2 -2 to co za problem?

    A masz?

    NX Samsunga będzie ich samodzielnym produktem, czyli może być
    dziełem ichniego działu kompaktów, takie dziedziczne obciążenie i
    dopiero gromadzenie własnych doswiadczeń w nowym segmencie. włążenie.
    Dużym ciosem jest brak obrotowego LCD, o który w EVILach po prostu aż
    się prosi (nietypowe perspektywy, omijanie przeszkód, wsadzanie ręki,
    gdzie człowiek głowy nie mógłby/nie chciałby włożyć, makra, statyw,
    streeterka pod pozorem bawienia się aparatem, autoportret z ręki,
    traktowanie aparatu jak lusterka ze stopklatką [np. samodzielne obdukcje
    na wyjazdach w razie jakichś wątpliwości - to wcale nie wymysł, to
    praktyka!]. Mnóstwo zastosowań... :)

    Trzeba będzie zacząć sprzedawać tylko klientom w krawacie.
    Klient w krawacie jest mniej awanturujący się.

    > O nie, dla mnie to pierwsza poważna wada. Ani na tym kadrować fajnie
    > kompozycyjnie, ani potem oglądać. Bardziej bym się zastanawiał czy
    > lepsze jest 16:10, 16:9 czy 15:10. Nie dziwi mnie że format kinowy
    > wchodzi do monitorów, aparatów - te proporcje są o wiele lepsze.

    Oj tak, szczeólnie 16:9 jest wspaniałe... :)) Zwłaszcza w pionie,
    wyświetlane na takowym ekranie... Ponad 2/3 ekranu niewykorzystane!
    Czyli albo poziomo - 100% pokrycia, albo w pionie - miniaturka na mniej
    niż 1/3 ekranu. Pewnie świetnie się to ogląda naprzemiennie... :))

    To ja już wolę kwadratowe matryce, a z braku takowych 4:3 nie są złe
    (przynajmniej w portrecie dwuosobowym w pionie w pełnym planie nie tnie
    po bokach).

    > Rozmiary jego nie są takie znów złe, mógłby tylko nie mieć gripa i by
    > było ok. Poza tym mi odpowiada w tym zakresie. Sporo pewnie zajmuje
    > jeszcze wywijany ekran.

    A dla mnie rozmiar nie gra większej roli (odkąd i tak się tego nie
    wsunie do kieszonki koszuli). Gdybym musiał ustalić priorytety, to
    powiedziałbym:

    1. Waga.
    2. Wygoda (grip!)
    3. Rozmiar.

    BTW: Wywijanego ekranu praktycznie się nie używa! (co nie stoi w
    sprzeczności ze znaczeniem takiego rozwiązania - po prostu ww. sytuacje
    nie zdarzają się wcale tak często, choć kiedy już trzeba, to wygoda jest
    przeogromna). Ale jak ktoś lubi, to może sobie na stałe wywinąć ekran na
    zewnątrz. Mimo to EVF i tak pozostaje bezkonkurencyjny (stąd jego brak w
    PENie jest tak dotkliwy).

    > O tak, zdecydowanie głupią. Dlatego zostanie ciekawostką, a nie
    > realnym produktem.

    A co gorsza, nie byłby to pierszy przypadek u Panasa - ich L1 to też
    była taka raczej ciekawostka.

    > Ja bym tam wolał poczekać niż przepłacać teraz za coś co jest słabe.
    > Jak już to skłaniałbym się do G1, bo z wszystkiego filmy mnie najmniej
    > gryzą, ale samsung będzie APS-C i 3:2 a na to warto czekać.

    A ja w oóle widzę, że pierwsze modele na razie służą głównie do
    zbadania rynku, na razie to tylko takie torpedy pozoracyjne i trzeba
    polubić co się ma. GH1 jest już wprawdzie dość blisko "aparatu do
    kupienia", ale poza niekonkurencyjną ceną boli jeszcze brak fajnej
    dedykowanej optyki (jasność i zakresy) w sytuacji gdy ma to być główny
    aparat, pewnie odziedziczone po G1 przymusowe prostowanie kadrów kosztem
    obcięcia brzeów (czyli faktyczne zawężenie i tak już nieoszałamiających
    28 mm eqv), dość słaba matryca, próba uniemożliwienia stosowania
    alternatywnych aku... No, będzie tego trochę (a użytkownicy pewnie
    jeszcze się dokopią kilku takich "kwiatków"...)

    Ale widzę dla EVILi spore możliwości rozwoju (a za jakieś 2-3 lata
    EVILe FF), dlatego liczę na konkurencję, która wymusi wreszcie produkt,
    który mi spasuje... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

    PS. A niech Cię, Ninik! :)) IE tak mi spieprzył PL znaki po tym Twoim
    UTF-8 (podwójnie - 4 bajty na znak), że ledwo się z tego wygrzebałem...