eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesty oponRe: Testy opon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ip-46-21-210-2
    09.nette.pl!not-for-mail
    From: RadosławF <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Testy opon
    Date: Fri, 27 Oct 2023 17:11:13 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <uhgjk7$88t$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    References: <beipzvawfp97$.1uuc986sk5cmv$.dlg@40tude.net>
    <uh9456$4lr$3$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <133bhv3fi2rni.19wwmlpqea7iq$.dlg@40tude.net>
    <uhapjm$ri6$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <3v2ln9gd1j3t$.1xk5vxa9i7rxg$.dlg@40tude.net>
    <uhbnih$jc9$3$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <89bl90wmxopt$.1n7lr8brn908b.dlg@40tude.net>
    <uhgb3d$iom$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <i...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 27 Oct 2023 15:05:43 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Radoslaw";
    posting-host="ip-46-21-210-209.nette.pl:46.21.210.209";
    logging-data="8477"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:4bPu/3MIg40lB7VobpG7CS/JSI8=
    sha256:Ws0CGR15Hi9U5ws5XE70zhsZdH+EPbwCQgghA/YzVY0=
    sha1:5UGd55alHc57rU1p15W/UkwPQMU=
    sha256:LbuMmPczj6SoAWq/Jl0pINBr6xf0J4/2F/GIHmrJJN8=
    X-Antivirus-Status: Clean
    In-Reply-To: <i...@4...net>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 231027-0, 27.10.2023), Outbound message
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717791
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 27.10.2023 o 15:24, J.F pisze:

    >>>>>>>>> powiedzcie mi - skad on wie, jak szybko jechac?
    >>>>>>>>> Zawodowy kierowca rajdowy i po prostu wyczuwa kiedy opony puszczają?
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Doświadczony kierowca w aucie które zna czuje uślizgi.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Jeszcze mamy film z zewnątrz ... jakby bez uślizgów jedzie.
    >>>>>>
    >>>>>> Jak auto pójdzie 10cm w bok to na filmie tego nie zobaczysz
    >>>>>> a dobry kierowca poczuje.
    >>>>>
    >>>>> A wystarczy mu 10cm?
    >>>>> Zakrety różne, w każdym inna prędkość dopuszczalna ...
    >>>>
    >>>> Jak przejechał bez wpadnięcia w ten śnieg na poboczu to znaczy
    >>>> że wystarczyło.
    >>>
    >>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
    >>> mu 10cm nie wystarczy.
    >>
    >> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
    >>
    >>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
    >>
    >> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
    >
    > No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
    > czasów przejazdu.
    > Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
    > :-)

    Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.

    > No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
    > możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
    >
    > A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
    > ze najlepsza opona, to X?
    > Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
    > albo za szybko i auto rozbiję :-(

    Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
    mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.

    > Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
    > "przewidywalna" i "stopniowa" :-)

    Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
    i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
    Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(

    >>>>> Chyba, ze zaczyna zakręt wolniej, i przyspiesza az do uślizgu ... ale
    >>>>> znów nie bardzo widać to na filmie.
    >>>> Na filmie z założenia nic poważnego nie widać. No chyba że masz gdzieś
    >>>> udokumentowane szybkości nagrywania i odtwarzania.
    >>> teoretycznie to film powinien być z testów, a nie byle jaki :-)
    >> Film z testu można zrobić tak aby udowodnić to co się chce.
    >
    > Moze wcale nie chce niczego udowadniac, tylko szczerze pokazac ...
    > swoje subiektywne wrazenia i osiągnięcia ?

    A w tekście jest że to subiektywna opinia czy jednak realny test
    na drodze?

    >>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
    >>>>>>
    >>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
    >>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
    >>>>>
    >>>>> Ale rysy zostaną.
    >>>>
    >>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
    >>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
    >>>> gumy na lakierze niż śnieg.
    >>>
    >>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
    >>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
    >>> ...
    >>
    >> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
    >> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
    >> to co ty myślisz. :)
    >
    > Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
    > moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
    > świeżo spadły puch ...

    Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
    i/lub zbrylony.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: