-
Data: 2023-10-27 17:30:18
Temat: Re: Testy opon
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 27 Oct 2023 17:11:13 +0200, RadosławF wrote:
> W dniu 27.10.2023 o 15:24, J.F pisze:
>>>>>>>>>> powiedzcie mi - skad on wie, jak szybko jechac?
>>>>>>>>>> Zawodowy kierowca rajdowy i po prostu wyczuwa kiedy opony puszczają?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Doświadczony kierowca w aucie które zna czuje uślizgi.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jeszcze mamy film z zewnątrz ... jakby bez uślizgów jedzie.
>>>>>>>
>>>>>>> Jak auto pójdzie 10cm w bok to na filmie tego nie zobaczysz
>>>>>>> a dobry kierowca poczuje.
>>>>>>
>>>>>> A wystarczy mu 10cm?
>>>>>> Zakrety różne, w każdym inna prędkość dopuszczalna ...
>>>>>
>>>>> Jak przejechał bez wpadnięcia w ten śnieg na poboczu to znaczy
>>>>> że wystarczyło.
>>>>
>>>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
>>>> mu 10cm nie wystarczy.
>>>
>>> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
>>>
>>>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
>>>
>>> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
>>
>> No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
>> czasów przejazdu.
>> Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
>> :-)
> Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.
No właśnie ... subiektywne dość.
>> No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
>> możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
>>
>> A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
>> ze najlepsza opona, to X?
>> Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
>> albo za szybko i auto rozbiję :-(
>
> Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
> mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.
Tak, ale tam kazdy zakret inny. Na jednym 120, na drugim 50, na
trzecim 80 - i skad wiadomo ile jechac na najszybszy przejazd?
>> Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
>> "przewidywalna" i "stopniowa" :-)
> Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
> i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
Tez mi się tak wydaje, ale to dlugi tor, z wieloma zakretami - wiec
jak to zrobic?
Pilota obok posadzic, i niech notuje predkosci na kazdym zakrecie,
a potem drugie okrażenie 10 szybciej, i kolejne coraz szybciej?
> Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(
Moze te opony jakos "ostrzegają" ze zaraz sie poslizgnie,
albo przy niewielkim przekroczeniu slizgają sie niewiele.
>>>>>> Chyba, ze zaczyna zakręt wolniej, i przyspiesza az do uślizgu ... ale
>>>>>> znów nie bardzo widać to na filmie.
>>>>> Na filmie z założenia nic poważnego nie widać. No chyba że masz gdzieś
>>>>> udokumentowane szybkości nagrywania i odtwarzania.
>>>> teoretycznie to film powinien być z testów, a nie byle jaki :-)
>>> Film z testu można zrobić tak aby udowodnić to co się chce.
>>
>> Moze wcale nie chce niczego udowadniac, tylko szczerze pokazac ...
>> swoje subiektywne wrazenia i osiągnięcia ?
>
> A w tekście jest że to subiektywna opinia czy jednak realny test
> na drodze?
Realny test, ale zauwaz, ze zawiera jakies pomiary drogi hamowania,
czas okrążenia, oraz subiektywne wrażenia.
I moze nie chce niczego udowadniac, tylko przekazac co wyszło, i co mu
sie wydaje.
Ale ten czas okrążenia ... obiektywny, czy bardzo subiektywny?
>>>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
>>>>>>>
>>>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
>>>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
>>>>>>
>>>>>> Ale rysy zostaną.
>>>>>
>>>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
>>>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
>>>>> gumy na lakierze niż śnieg.
>>>>
>>>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
>>>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
>>>> ...
>>>
>>> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
>>> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
>>> to co ty myślisz. :)
>>
>> Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
>> moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
>> świeżo spadły puch ...
>
> Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
> i/lub zbrylony.
Jak zgarniali, to sie zbrylił, jak nie zgarniali, ale poleżał, to tez
się zbrylił.
A tam miejscami dosc wysoki "nasyp" z boku, a miejscami nie ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.23 16:42 RadosławF
- 30.10.23 08:30 J.F
- 30.10.23 12:06 RadosławF
- 30.10.23 19:41 J.F
- 31.10.23 00:14 RadosławF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
Najnowsze wątki
- 2024-10-22 za tik-toka
- 2024-10-22 Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- 2024-10-22 Wymarzony świat ev hejterów
- 2024-10-21 Autobus,, skuter czy Twizy
- 2024-10-21 Problem elektryków rozwiązany.
- 2024-10-21 Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- 2024-10-22 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-10-22 Poznań => International freight forwarder <=
- 2024-10-21 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-21 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-10-21 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-21 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-21 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-21 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy Morski/Intermodalny <=