eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesty oponRe: Testy opon
  • Data: 2023-10-27 17:30:18
    Temat: Re: Testy opon
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 27 Oct 2023 17:11:13 +0200, RadosławF wrote:
    > W dniu 27.10.2023 o 15:24, J.F pisze:
    >>>>>>>>>> powiedzcie mi - skad on wie, jak szybko jechac?
    >>>>>>>>>> Zawodowy kierowca rajdowy i po prostu wyczuwa kiedy opony puszczają?
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Doświadczony kierowca w aucie które zna czuje uślizgi.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Jeszcze mamy film z zewnątrz ... jakby bez uślizgów jedzie.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Jak auto pójdzie 10cm w bok to na filmie tego nie zobaczysz
    >>>>>>> a dobry kierowca poczuje.
    >>>>>>
    >>>>>> A wystarczy mu 10cm?
    >>>>>> Zakrety różne, w każdym inna prędkość dopuszczalna ...
    >>>>>
    >>>>> Jak przejechał bez wpadnięcia w ten śnieg na poboczu to znaczy
    >>>>> że wystarczyło.
    >>>>
    >>>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
    >>>> mu 10cm nie wystarczy.
    >>>
    >>> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
    >>>
    >>>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
    >>>
    >>> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
    >>
    >> No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
    >> czasów przejazdu.
    >> Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
    >> :-)
    > Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.

    No właśnie ... subiektywne dość.

    >> No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
    >> możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
    >>
    >> A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
    >> ze najlepsza opona, to X?
    >> Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
    >> albo za szybko i auto rozbiję :-(
    >
    > Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
    > mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.

    Tak, ale tam kazdy zakret inny. Na jednym 120, na drugim 50, na
    trzecim 80 - i skad wiadomo ile jechac na najszybszy przejazd?

    >> Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
    >> "przewidywalna" i "stopniowa" :-)
    > Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
    > i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.

    Tez mi się tak wydaje, ale to dlugi tor, z wieloma zakretami - wiec
    jak to zrobic?
    Pilota obok posadzic, i niech notuje predkosci na kazdym zakrecie,
    a potem drugie okrażenie 10 szybciej, i kolejne coraz szybciej?

    > Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(

    Moze te opony jakos "ostrzegają" ze zaraz sie poslizgnie,
    albo przy niewielkim przekroczeniu slizgają sie niewiele.

    >>>>>> Chyba, ze zaczyna zakręt wolniej, i przyspiesza az do uślizgu ... ale
    >>>>>> znów nie bardzo widać to na filmie.
    >>>>> Na filmie z założenia nic poważnego nie widać. No chyba że masz gdzieś
    >>>>> udokumentowane szybkości nagrywania i odtwarzania.
    >>>> teoretycznie to film powinien być z testów, a nie byle jaki :-)
    >>> Film z testu można zrobić tak aby udowodnić to co się chce.
    >>
    >> Moze wcale nie chce niczego udowadniac, tylko szczerze pokazac ...
    >> swoje subiektywne wrazenia i osiągnięcia ?
    >
    > A w tekście jest że to subiektywna opinia czy jednak realny test
    > na drodze?

    Realny test, ale zauwaz, ze zawiera jakies pomiary drogi hamowania,
    czas okrążenia, oraz subiektywne wrażenia.
    I moze nie chce niczego udowadniac, tylko przekazac co wyszło, i co mu
    sie wydaje.
    Ale ten czas okrążenia ... obiektywny, czy bardzo subiektywny?

    >>>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
    >>>>>>>
    >>>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
    >>>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
    >>>>>>
    >>>>>> Ale rysy zostaną.
    >>>>>
    >>>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
    >>>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
    >>>>> gumy na lakierze niż śnieg.
    >>>>
    >>>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
    >>>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
    >>>> ...
    >>>
    >>> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
    >>> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
    >>> to co ty myślisz. :)
    >>
    >> Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
    >> moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
    >> świeżo spadły puch ...
    >
    > Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
    > i/lub zbrylony.

    Jak zgarniali, to sie zbrylił, jak nie zgarniali, ale poleżał, to tez
    się zbrylił.
    A tam miejscami dosc wysoki "nasyp" z boku, a miejscami nie ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: