  • Data: 2011-01-17 13:29:13
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 17, 10:40 am, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    > Andrzej Jarzabek pisze:
    >
    > Same badania widziałem jakieś 2-3 lata temu, teraz nie znajdę, ale żeby
    > nie być gołosłownym:http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=q101
    &ms=&ml=pl&mi=&mx=0&mt=&my=0&...

    > istotna część:
    >
    > "Z badań, przeprowadzonych w październiku 2010 roku, na zlecenie
    > Narodowego Instytutu Leków przez firmę MillwardBrown SMG/KRC wynika, iż

    Nie ma nigdzie żadnej informacji o tym, czy te badania były
    opublikowane, a jeśli tak, to gdzie i pod jakim tytułem.

    > odsetek osób stosujących w Polsce antybiotyki jest w Polsce wciąż
    > wysoki; 37% dorosłych Polaków stosowało antybiotyki w ciągu ostatnich 12
    > miesięcy, a 57% - w ciągu ostatnich 24 miesięcy.

    Przepraszam, ale ta statystyka sama w sobie o niczym nie świadczy.

    > Niestety, Polacy wciąż najczęściej przyjmują antybiotyki z powodu
    > dolegliwości, które nie powinny być nimi leczone: przeziębienia (38%
    > wskazań), bólu gardła (29%), grypy (18%) czy kaszlu (21%).

    Tylko że po pierwsze chodzi nam o odwrotną statystykę, tzn. ilu
    procentom np. chorych na grypę zapoisuje się antybiotyki.
    Po drugie to trochę dziwnie wygląda: z całą pewnością ból gardła czy
    kaszel mogą być objawami schorzenia, które można leczyć antybiotykami.

    > Prawie połowa
    > dorosłych Polaków (46%) oczekiwałaby też przepisania antybiotyku w
    > przypadku grypy."

    "Oczekiwałaby" to raczej bardziej wygląda na to, że by chcieli tego
    przepisania, niekoniecznie że na podstawie poprzednich wizyt
    spodziewają się, że je dostaną.

    Nie mówię, że problem nie jest poważny, sam o tym pisałem wcześniej w
    wątku. Tym niemniej również dzięki stosowaniu antybiotyków przez
    lekarzy ratuje się bardzo wiele istnień.

    > I że tak przypomnę, antybiotyki przepisuje lekarz - licencjonowany....

    Odpowiem cytatem ze strony: "50% badanych uważa, że są one skuteczne w
    leczeniu grypy, a 38% - że są skuteczne w leczeniu przeziębienia.
    Ponad połowa Polaków (63%) uważa, że antybiotyki zabijają wirusy."

    Daje to pewne wyobrażenie tego, co by się działo, gdyby antybiotyki
    były dostępne bez recepty.