  • 71. Data: 2009-09-12 10:41:39
    Temat: Re: Test M9
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:

> [...]
    > ostrosci.
    > to tez sie robi powodow dyskrecji i szybkosci.
    >
    > ale co , z tego ze np reporterzy i nie tylko magnum - wlasciwie kazdy
    > tutaj piszacy , kto kiedys w przeszlosci mial aparat z MF ze skala
    > odleglosci - uzywali przymknietego obiektywu wynikaloby , ze nie mozna
    > bylo uzywac leici w zlych warunkach oswietleniowych.?
    >
    > czemu ma sluzyc przywolanie magnum ?- temu ze sie myle twierdzac ze
    > leica pozwalala na zdjecia w zlych warunkcha bez lampy ?
    > apelowalem - zastanow sie jesli cos napiszesz zanim wyslesz.

    a co w złych warunkach nie zrobię zdjęć Olympusem OM czy Nikonem FM? Tak
    jak kilka postów niżej napisał Marek Wyszomirski nie ma idealnego
    sprzętu, każdy ma inne oczekiwania i mimo wszystko zawsze trzeba iść na
    pewne kompromisy. Tyle mojego.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 72. Data: 2009-09-12 11:11:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > a co w złych warunkach nie zrobię zdjęć Olympusem OM czy Nikonem FM?

    mysle ze nie zrobisz.

    jesli sie myle to zrob i pokaz jutro.
    dzien powinen wystarczyc.

  • 73. Data: 2009-09-12 12:27:51
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:

    > mysle ze nie zrobisz.
    >
    > jesli sie myle to zrob i pokaz jutro.
    > dzien powinen wystarczyc.

    nie mam takiego sprzętu i nie widzę sensu w takowy się zaopatrywać. Co
    nie zmienia faktu że wspomnianymi aparatami wykonano masę zdjęć w słabym
    oświetleniu, chociażby z tego względu że też miały swoich wiernych
    użytkowników.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 74. Data: 2009-09-12 12:53:07
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 21:45:35 +0200, Krzychu napisał(a):

    > Nie wiem skąd się bierze ta agresja części piszących na grupie i to nawet w
    > stosunku do wypowiedzi XX YY, które są merytoryczne i neutralne
    > emocjonalnie. I żeby to jeszcze były rzeczowe argumenty w dyskusji a tu
    > królują wypowiedzi ad personam.

    Inne grupy pewnie czytamy, ale to z pewnością wina news-serwera mojego
    dostawcy ;).

    Z Adamem się kilka razy starłem na argumenty, ale i tak cenię go za
    wiedzę, umiejętności i chęć by to przekazywać dalej (choćby tutaj na
    grupie). I mimo różnic zdań w pewnych kwestiach (DVD backup roolz ;P),
    to się wcale nie dziwię jego awersji do buca, który nie wyciera kaloszy
    wchodząc na cudze dywany, a do tego twierdzi, że tak ma być, bo jego
    kalosze ważniejsze niż czyjeś dywany (takie dość nędzne porównanie, ale
    lepszego nie mam ;P).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 75. Data: 2009-09-12 13:03:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Sep., 14:27, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > nie zmienia faktu że wspomnianymi aparatami wykonano masę zdjęć w słabym
    > oświetleniu, chociażby z tego względu że też miały swoich wiernych

    no wlasnie - piszesz ze mozesz a okazuje sie ze jednak nie mozesz.

    poza tym nawiazujac do drugiej czesci Twojej wypowiedzi , nikt nie
    twierdzil ze leici sa uniwersalne - wrecz przeciwnie napisalem nawet
    M ze jest mniej uniwersalna niz srl - ale ma pewne cechy , ktorych
    uniwersalniejsze srl nie posiadaly i z tego wzgledu znajdowala
    zostosowanie praktyczne , mimo ze formalnie celownik lunetkowy byl
    technologicznie rozwiazaniem straym w porownaniu do lustra
    samopowrotnego.

  • 76. Data: 2009-09-12 13:20:09
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    b...@n...pl wrote:
    > P.S. Dziwi mnie, że nie ma LiveView. Leica powiela największą wadę
    > dalmierzy. Co by nie kombinować przy zdjęciach z bliska będzie paralaksa.

    W tak kultowym aparacie Ty chcesz mieć opcję, którą dodają do najtańszych
    lusterek? :) Zapomnij :)
    Do tego jeszcze przy CCD ;)

    d.

  • 77. Data: 2009-09-12 13:20:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    aadax wrote:
    > odrzut po zaskanowaniu i odrzut po przegraniu RAW-ów do komputera. (G1 nie
    > ma ramek w wizjerze)

    To znaczy tylko tyle, że lustrem kłapiesz bez opamiętania.

    d.

  • 78. Data: 2009-09-12 13:33:55
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:

    > no wlasnie - piszesz ze mozesz a okazuje sie ze jednak nie mozesz.

    Nigdy nie twierdziłem że na wszystkim się znam i wszystko w życiu
    posiadałem, ale chyba nie będziesz się głupio upierać że wspomnianymi
    aparatami nie fotografowano w gorszych warunkach oświetleniowych. I
    znowu Twój styl wychodzi, robisz znów jakieś wycieczki osobiste. Skoro
    jesteś taki merytoryczny to napisz dla potomnych że Olympus OM
    kategorycznie się nie nadaje do fotografowania w gorszych warunkach
    oświetleniowych w przeciwieństwie do systemu M Leica.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 79. Data: 2009-09-12 14:36:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Sep., 15:33, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > kategorycznie się nie nadaje do fotografowania w gorszych warunkach
    > oświetleniowych w przeciwieństwie do systemu M Leica.

    ja nic wiecej nie moge powiedziec niz to co juz napisalem ale powtorze
    po raz trzeci

    tymi niepowtarzalnymi cechami charakterystycznymi dla leici M byly:

    -cicho i bezwstrzasowo pracujaca migawka
    -jasna i swietna wymienna optyka , doskonale skorygowana - to zawsze
    byl szczyt mozliwosci technicznych w zakresie machaniki i optyki
    - calosc mala i lekka

    to byly cechy , ktorymi nie dysponowaly koniugatywnie slr-y w
    zawiazku z czym te aparty znalazly tam zastosowanie , gdzie wyminione
    cechy byly niezbedne, ale to oczywiste mozna bylo ciocie na imieninach
    tez zdejmowac - a jakze dokladnie tak jak cmena.

    tyle . wyciagaj wnioski jakie chcesz.

    nie badz dziecinny - sam zaproponowales , ze zrobisz zdjecie OM lub FM
    w trudnych warunkach.
    Ja w zwiazku z leica ani OM ani FM nie przywolywalem i nie
    stwierdzilem ze sie nie da , wyrazilem domniemanie ze Ty nie zrobisz -
    jak sie okazalo sluszne.
    Z pewnych rzeczy nie zdajesz sobie sprawy .
    Mysle , ze bedzie lepiej jesli zrobisz tak juz pisales wczesniej -
    zakonczysz ten watek , obawiam sie zu juz nic rzeczowego dodac nie
    mozesz.

  • 80. Data: 2009-09-12 15:00:03
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
> [...]
    > Ja w zwiazku z leica ani OM ani FM nie przywolywalem i nie
    > stwierdzilem ze sie nie da , wyrazilem domniemanie ze Ty nie zrobisz -

    To była przenośnia, Ty po prostu szukasz argumentu na siłę, równie
    dobrze mogę żądać od Ciebie portfolia wykonanego systemem M. Proszę są
    zdjęcia o które prosiłeś:
    http://www.flickr.com/photos/giulia_rossa/2864961163
    /
    http://www.flickr.com/photos/giulia_rossa/2871422633
    /
    http://www.flickr.com/photos/giulia_rossa/2874257291
    /
    http://www.flickr.com/photos/giulia_rossa/2883853321
    /
    http://www.flickr.com/photos/giulia_rossa/2869270971
    /

    > -cicho i bezwstrzasowo pracujaca migawka
    > -jasna i swietna wymienna optyka , doskonale skorygowana - to zawsze
    > byl szczyt mozliwosci technicznych w zakresie machaniki i optyki
    > - calosc mala i lekka

    to samo mogę pisać o systemie OM ;) chyba że podasz mi wiarygodne testy
    które potwierdzą twoją tezę o boskości systemu M ;).

    Ale kończę bo Ty naprawdę masz taką taktykę że sprowadzasz do swojego
    poziomu, co już Ci się raz udało w tym wątku. Do KF nie zamierzam Cię
    wrzucać bo bym sobie odebrał kawał dobrego humoru ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.