  • 141. Data: 2009-09-15 12:04:24
    Temat: Re: Test M9
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Paweł W. pisze:
    > - brak LV. [A czemuż to? Tak bardzo by się tu przydał, chociaż może
    > puryści będą kręcić nosem, ale jakiej wielkości jest obraz w kadrze po
    > zastosowaniu obiektywu np. 135mm? Czy przypadkiem obszar w celowniku,
    > który pokazuje to, co zostanie zarejestrowane na matrycy nie jest
    > mniejszy niż w Olympusach E4xx ??? - czy jest zoom w wizjerze, czy
    > wizjer jest stałoogniskowy i ma tylko narysowane ramki?]

    No właśnie to mnie najbardziej zastanawia, jak tych wielu zwolenników by
    sobie radziło kadrowaniem np. z ogniskową 90 ;) taka przesiadka z lustra
    na dalmierz mogłaby być bolesna ;).
    tu jest wizjer z ramkami:
    http://img248.imageshack.us/img248/5947/wizjerleica.
    jpg
    więc z moich wyliczeń ramka na ogniskową 28 stanowi około 50%
    powierzchni całego wizjera a ramka na ogniskową 90 już tylko 8%
    powierzchni całego wizjera. No chyba że coś popieprzyłem ;)albo rysunek
    jest wysoce poglądowy ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 142. Data: 2009-09-15 12:49:35
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Tue, 15 Sep 2009 13:50:30 +0200, "Paweł W." napisał(a):

    > Podejrzewam, że większość z nich niewątpliwie tak - lansem :P

    Jacyż muszą być rozgoryczeni, gdy na widok ich zdjęć nikt nie zapyta
    "jakim aparatem robione?" ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 143. Data: 2009-09-15 13:08:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Grzegorz Góra" napisał

    > Jacyż muszą być rozgoryczeni, gdy na widok ich zdjęć nikt nie zapyta
    > "jakim aparatem robione?" ;)

    Wystarczy mimochodem rzucić:
    "Byłem ostatnio w .... ze swoją Lejką dziewięć i zrobiłem kilka zdjęć".
    I nikt nie waży się nawet pisnąć ; )
    A jak coś powie to go Kandyńskim przez łeb i pozamiatane.

    adam

  • 144. Data: 2009-09-15 16:58:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nieznajomy pisze:
    > Tu raczej nie znajdziesz nikogo z tzw. grupy potencjalnych
    > użytkowników Leic'i. Dlaczego nie znajdziesz, chyba nie muszę
    > tłumaczyć.

    Lanserzy zapieprzający na takie zabawki po prostu nie pisują w usenecie.
    Widzieliście kiedyś nadzianego prawnika, polityka czy lekarza
    zniżającego się do poziomu niekomercyjnego stukania w klawiaturę? :)

    > Wracając do Leica i jej użytkowników, to należy zadać sobie pytanie
    > dlaczego kilkanaście lat wcześniej nie przesiadli się oni na
    > doskonałe, szybkoszczelne, z AF, z furą doskonałych szkieł korpusy
    > Nikona, Canona, Minolty ? Wdać, wszystkie te bajery co oferowały owe
    > cacka N,C, M były im najzwyczajniej niepotrzebne.

    Może nie robią zdjęć tylko mają aparat. Hobby jak każde...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 145. Data: 2009-09-15 17:36:31
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Lanserzy zapieprzający na takie zabawki po prostu nie pisują w usenecie.
    > Widzieliście kiedyś nadzianego prawnika, polityka czy lekarza
    > zniżającego się do poziomu niekomercyjnego stukania w klawiaturę? :)

    Jeden lanser ostro pisał na advocacy, teraz na fantastyka szaleje. WO
    jakby się ktoś pytał.

    wer

  • 146. Data: 2009-09-15 18:48:50
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 15 Wrz, 13:31, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Przykład trochę przejaskrawiony ;).

    I mocno nietrafiony.

  • 147. Data: 2009-09-15 18:51:41
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 15 Wrz, 13:50, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Nieznajomy pisze:
    >   > A może user Leica ma głowę zaprzątniętą czymś innym niż

    > Podejrzewam, że większość z nich niewątpliwie tak - lansem :P
    >
    > (Mowa o cyfrowych Leicach, ale także niektórych analogowych kupowanych
    > dla szpanu w stylu - mam Leicę to jestem super fotografem).

    Masz b. prymitywny tok myślenia ...

  • 148. Data: 2009-09-15 18:53:32
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 15 Wrz, 18:58, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Lanserzy

    Nie każdy może być takim "artystą" jakk ty,
    i nie każdy musi biedować jak ty.

  • 149. Data: 2009-09-15 18:54:37
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Nieznajomy pisze:

    > I mocno nietrafiony.

    A znasz jakaś obiektywną instytucje która stwierdzi jednoznacznie kto ma
    racje. Dla mnie Leica to taki klasyk z przeszłości o którego wyborze
    raczej decydują uczucia i sentymenty niż chłodna kalkulacja typowa np.
    przy zakupach do działalności zarobkowej.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 150. Data: 2009-09-15 18:57:01
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 15 Wrz, 14:04, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > No właśnie to mnie najbardziej zastanawia, jak tych wielu zwolenników by
    > sobie radziło kadrowaniem np. z ogniskową 90 ;) taka przesiadka z lustra
    > na dalmierz mogłaby być bolesna ;).

    Raczej nikt z użytkowników M9 nie będzie się na nią przesiadał z
    lustra ....

> [...]
    > powierzchni całego wizjera a ramka na ogniskową 90 już tylko 8%
    > powierzchni całego wizjera. No chyba że coś popieprzyłem ;)albo rysunek

    No bo widzisz, może wizjer Leica jest jakby dla kogoś bardziej
    inteligentnego i z nieco większą wyobraźnią.