eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTeslaRe: Tesla
  • Data: 2016-04-04 19:02:29
    Temat: Re: Tesla
    Od: rzymo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 4 kwietnia 2016 03:17:07 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > "rzymo" <r...@g...com> wrote in message
    > news:4c7de867-0283-4bce-9234-700a06e25320@googlegrou
    ps.com...
    > > W dniu sobota, 2 kwietnia 2016 18:46:15 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > >> Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach,
    > >> że przezywają te 30-50 minut jakie trzeba spędzić aby auto naładować...
    > >> Naprawdę jeździcie z Polski do Hiszpanii ciurkiem, z e 5-minutowymi
    > >> przerwami na sikanie?
    > >
    > > Po co Hiszpania? Wystarczy autostrada i już nie wrócę do domu na jednym
    > > ładowaniu, albo stanę gdzieś na pasie awaryjnym ;)
    > >
    > > Wykres na pewno znany i wiele razy wklejany:
    > > https://www.teslamotors.com/sites/default/files/grap
    h1.jpg - kończy się na
    > > 80mph, a chyba nie tylko ja po drogach A jeżdżę szybciej niż ~130km/h ;)
    > > Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do
    > > Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z najmocniejszym
    > > dostępnym pakietem aku).
    >
    > Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej jazdy.
    > Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na
    > przerwę?

    Powtórzę się: z prędkością autostradową (czyli w pełni legalne ~140km/h) nie dojadę z
    Gdańska do Warszawy na jednym ładowaniu - i to jest problem Tesli jako auta premium.
    No bo przecież nie kupię dużego sedana tylko i wyłącznie do podróżowania po mieście,
    albo do przemierzania autostrad z prędkością 90km/h...
    Dieslem przejadę w tę i z powrotem, jeszcze zostanie paliwa na podjechanie do marketu
    i zrobienie zakuów. I dopiero potem tankowanie w drodze do domu (a jak mi się nie
    będzie chciało, to dnia następnego przed pracą).
    Superładowarek na trasie nie ma i szybko nie będzie. A jak już będą, to i elektryki
    będą coraz powszedniejsze. Powstanie problem dostarczenia mocy do takich stacji.
    Niech będzie jedna w połowie autostrady, podjedzie kilka aut, chcących się szybko
    naładować i nagle powstaje lokalne zapotrzebowanie na moc, na poziomie jednego
    megawata! Przecież to są ogromne ilości energii, jak chcesz je dostarczyć?
    Mam takie przekonanie, że wszyscy zapaleni zwolennicy 'elektryków' powinni przejść
    obowiązkowy kurs z elektroenergetyki - jak działa system elektroenergetyczny w danym
    kraju, jakie są zasady, ograniczenia, jak i czym da się przenieść wielkie moce...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: