  • Data: 2016-04-04 22:01:23
    Temat: Re: Tesla
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04.04.2016 12:28, Myjk wrote:

    > Brednie o 80% sprawności to możesz wciskać zagorzałym węglarzom. :P
    > Sprawność 80% to najlepsze piece podajnikowe wyciągają w LABORATORIUM,
    > pracując na mocy _znamionowej_. Z rzeczywistymi warunkami niewiele ma to
    > wspólnego -- patrz afera producentów samochodów z emisją. Testy sobie,
    > życie sobie. Z kotłami węglowymi jest TO SAMO, tylko jeszcze gorzej.

    Przede wszystkim, jak masz dobrze zwymiarowany kocioł, to będzie coś
    koło tych 80% - rzeczywiście problemem będzie okres przejściowy, gdy
    pracuje na pół gwizdka. Niech będzie srednio 60. Sprawność elektrowni to
    max 46% W praktyce poniżej 40. Niech będzie 40 - razy 0,9 na przesył -
    36%. Dalej wychodzi, że musisz skotłować prawie dwa razy więcej węgla.

    > Przeciętnie to nie jest więcej jak 50-60%.

    No dobra - niech będzie 60%.

    > O niefiltrowanej emisji prosto nad głowami ogrzewających już wspominałem?

    Ale tu nikt nie dyskutuje. Spaliny masz czystsze z elektrowni. Tylko
    więcej CO2 wyemitujesz.

    > O tym że PC bierze jeden, daje trzy (albo i więcej), biorąc pozostałe ze
    > słońca,

    ???

    Niektóre dizle grupowiczów też produkują paliwo i muszą odlewać;)

    > Wg moich obliczeń jest to ~40%

    Tylko w szczycie. Elektrownie też nie chodzą cały czas na mocy znamionowej.

    > a należy do tego
    > jeszcze dorzucić, że elektrownie są często także ciepłowniami i sporo
    > osiedli jest ogrzewanych przy okazji produkcji prądu -- więc sprawność
    > elektrociepłowni w zimie jest jeszcze większa.

    Też nie do końca. Elektrociepłownie są małe, bo i ciepła mało w stosunku
    do prądu trzeba. Poza tym działają tak tylko w zimę.

    > Ale nie emituje tam gdzie jest największe zbiorowisko ludzi, ergo, nie
    > emituje prosto w nos ludzi w ogromnym stężeniu -- i to jest ogromny plus.
    > Tak samo jak pojazdy elektryczne.

    Nie da się ukryć, że jest to duża zaleta - nikt tego nie kwestionuje.

    > Inna sprawa, że jestem zdecydowanym
    > przeciwnikiem tramwajów -- uważam, że powinny zamiast tego stalowego
    > dziadostwa (gdzie jak jeden ma awarię czy wypadek, to stoi wszystko)
    > jeździć autobusy elektryczne.

    Z tym, że po pierwsze trzeba te baterię wozić, po drugie nie starczy ich
    na cały dzień, po trzecie bedą miały jeszcze gorszą sprawność od
    tramwaju (która jest już gorsza od zwykłeg autobusu). Problem z
    tramwajami polega na tym, że u nas szybki tramwaj to taki co ma dużo
    szyb, ale dalej jest wolniejszy od autobusu:(

    > Nie jestem żadnym "ekofaszystą" liczę więc to co zagraża LUDZIOM. CO2 to
    > akurat najmniej istotna bzdurka dla zdowia człowieka -- ziemia sobie z CO2
    > poradzi, co nie znaczy że nie trzeba zmniejszać także tej emisji.

    Generalnie sprawa jest skomplikowana i nie jest takie oczywiste czy
    sobie poradzi. Co nie znaczy, że jedynym kryterium powinna być emisja
    CO2 jak w świadectwach energetycznych, bo prowadzi to do oczywistych bzdur.

    Dlatego napisałem _prawi_ czysta para.

    Shrek.