    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 4 Apr 2016 10:02:29 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tesla
    From: rzymo <r...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 kwietnia 2016 03:17:07 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > "rzymo" <r...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej jazdy.
    > Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na
    > przerwę?

    Powtórzę się: z prędkością autostradową (czyli w pełni legalne ~140km/h) nie dojadę z
    Gdańska do Warszawy na jednym ładowaniu - i to jest problem Tesli jako auta premium.
    No bo przecież nie kupię dużego sedana tylko i wyłącznie do podróżowania po mieście,
    albo do przemierzania autostrad z prędkością 90km/h...
    Dieslem przejadę w tę i z powrotem, jeszcze zostanie paliwa na podjechanie do marketu
    i zrobienie zakuów. I dopiero potem tankowanie w drodze do domu (a jak mi się nie
    będzie chciało, to dnia następnego przed pracą).
    Superładowarek na trasie nie ma i szybko nie będzie. A jak już będą, to i elektryki
    będą coraz powszedniejsze. Powstanie problem dostarczenia mocy do takich stacji.
    Niech będzie jedna w połowie autostrady, podjedzie kilka aut, chcących się szybko
    naładować i nagle powstaje lokalne zapotrzebowanie na moc, na poziomie jednego
    megawata! Przecież to są ogromne ilości energii, jak chcesz je dostarczyć?
    Mam takie przekonanie, że wszyscy zapaleni zwolennicy 'elektryków' powinni przejść
    obowiązkowy kurs z elektroenergetyki - jak działa system elektroenergetyczny w danym
    kraju, jakie są zasady, ograniczenia, jak i czym da się przenieść wielkie moce...