  • 31. Data: 2013-10-18 21:42:15
    Temat: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:l3s0nq$ltt$1@node1.news.atman.pl...

    > A tu się nie zgodzę - wystarczy popatrzyć na gazetki reklamowe, często są
    > dopiski małym druczkiem przy różnych promocjach, że "promocja obowiązuje
    > od x do y w sklepach sieci w miastach a,b,c"

    Ano takowoż. Ja w różnych sklepach, ale najwięcej w Tesco właśnie - ok. 2
    lat, jako "kasownik", czyli ten, co zbiera od ludków kasiorę za fanty wróć,
    towary, zakupy, musiałem mieć choć cień bladego pojęcia, czy to "promocja"
    lokalna, czy ogólna. Tego się też tyczyło moje pytanie (cholera, zadawałem
    takie?) :) - czy jeśli jest jakaś promocja lokalna, tzn. z jednego sklepu,
    to też się programuje z centrali na całość? Uważam, że nie miało by to
    sensu, natomiast musi być jakaś kontrola centrali, aby choćby uniknąć takich
    spraw, jak nagła podwyżka ceny, a jak klient zapyszcy, to zmieniamy na
    cenówce tak, żeby nie widział, pokazuje się klientowi, że taka jest i zamyka
    się gębę. To musi być logowane, aby góra miała kontrolę nad dołem. I jest
    logowane, na szczęście. Sedno mojego pytania - czy zmiany na cenówkach też
    będą logowane?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 32. Data: 2013-10-18 23:31:56
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-10-17 17:39, Michał Lankosz pisze:

    > Czy polaryzator rozstrzygnie spór?

    Wykonałem test z polaryzatorem wyciągniętym z LCD. W żadnym położeniu
    wyświetlacz z Tesco nie zaciemnia się. Wyświetlacz więc albo nie ma
    polaryzatora, albo jest jakiś inny, mi nieznany.
    Dodatkowo przycisnąłem wyświetlacz palcem, ale obraz nie zafalował.
    Przednia folia ochronna nie jest gruba, ani specjalnie sztywna.
    Napuściłem kolegę na sklep - potwierdził, że wyświetlacz wygląda
    identycznie jak w Kindle, tyle że ma segmenty zamiast punktów.
    Widzę, że upieracie się przy LCD. Może i mam braki w wiedzy bo czasu na
    wszystko nie ma i tylko staram się być na bieżąco w niektórych
    zagadnieniach.
    LeonKame, co to znaczy 'biedne LCD' ?

    --
    Michał

  • 33. Data: 2013-10-19 00:38:13
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > LeonKame, co to znaczy 'biedne LCD' ?

    Tzn ze jestes Lamerem i sie nie znasz.

  • 34. Data: 2013-10-19 00:51:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
    > Z tą promocją to bywa dęte, nieraz widzę mleko, że 2 litry 3.2, kosztuje
    > np. 2.99 w promocji. Obok inne mleko 3.2 nie w promocji po 2.79, ceny za
    > litr... Przykład z życia.

    A dlaczego sądzisz że *INNE* mleko miałoby kosztować tyle samo?

    > Mam nadzieję, że zmiana taka jest logowana, aby nie było sytuacji, że
    > klientowi przy kasie więcej wybije i jak zacznie pyszcyć, to na chwilę
    > zmieniamy cenę przy produkcie... Może to brzmi paranoicznie, nie przeczę,
    > ale widywałem już takie cuda, że byłbym stale czujny, by za dużo nie
    > stracić.

    No ale po co zmieniać cenę na półce?
    To klient głupi żeby kupować towar za cenę która mu nie odpowiada?
    Przymus jakiś? Wziąłeś zoczek myśląc że kosztuje 2.99 a kasa wybija
    3.29? Nie podoba Ci się? To mówisz pani że soczku nie chcesz i już...

  • 35. Data: 2013-10-19 02:06:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przymus jakiś? Wziąłeś zoczek myśląc że kosztuje 2.99 a kasa wybija
    > 3.29? Nie podoba Ci się? To mówisz pani że soczku nie chcesz i już...

    Tyle, że jak robisz przeciętne zakupy, to jest tam np. 20 czy 30 pozycji.
    I zazwyczaj się nie kontroluje tego, o ile kwota nie robi się rażąco
    wysoka. A potem, nawet się ktoś w domu zorientuje, to pewnie 90% da
    sobie i tak spokój. Typowe zagranie socjotechniczne.

  • 36. Data: 2013-10-19 03:09:56
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

> [...]
    > Widzę, że upieracie się przy LCD. Może i mam braki w wiedzy bo czasu na
    > wszystko nie ma i tylko staram się być na bieżąco w niektórych

    Te o ktorych piszesz to e-ink, z uproszczonm wyswietlaczem.
    Zamiast matrycy pikseli wyswietlacz skalda sie z kilku segmentow, jak w
    zegarkowym lcd. Wiec i sterowanie prostsze i calosc tansza.
    Ale tym co wyswietla nadal jest e-ink

    Tmek

  • 37. Data: 2013-10-19 08:50:52
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-10-19 00:38, LeonKame pisze:

    > Tzn ze jestes Lamerem i sie nie znasz.

    Więc napisz coś mądrego.

    --
    Michał

  • 38. Data: 2013-10-19 09:53:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Oct 2013 23:31:56 +0200, Michał Lankosz napisał(a):

    > Wykonałem test z polaryzatorem wyciągniętym z LCD. W żadnym położeniu
    > wyświetlacz z Tesco nie zaciemnia się. Wyświetlacz więc albo nie ma
    > polaryzatora, albo jest jakiś inny, mi nieznany.

    Wystarczy dolozyc jedna warstwe i bedzie polaryzator kolowy, i tak go
    nie odroznisz.
    Niektore urzadzenia takie maja, bo kienci narzekali ze w okularach
    polaryzacyjnych nie widza.

    > Widzę, że upieracie się przy LCD.

    Czasy takie, ze e-ink jest prawdopodobny.

    J.

  • 39. Data: 2013-10-19 10:06:45
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "Michał Lankosz" <m...@t...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Więc napisz coś mądrego.

    Wymagasz od trolla i to szczególnie odpornego na wiedzę, żeby napisał coś
    mądrego? On wie, że to LCD bo on wie i już. A ty jesteś lamer i się nie
    znasz....

  • 40. Data: 2013-10-19 10:10:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,