  • 101. Data: 2013-10-25 16:59:31
    Temat: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:l4cja0$p4p$1@dont-email.me...

    > Naiwne i to bardzo.

    Masz prawo tak uważać.

    > Nie bierzesz pod uwagę, że oszust może udawać pomyłkę :-)

    Jak najbardziej biorę. Tylko nie mam jakże polskiego zwyczaju, uważania
    każdego za potencjalnego złodzieja. Po prostu uważam, światom tego, że
    złodziej nie ma swej profesji wypisanej na czole.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 102. Data: 2013-10-25 17:21:29
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > "Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć tak:
    > zimnę
    > wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki, duperelki, kraniki,
    > dywaniki. Otóż chamstwo, proszę pana, chamstwo i drobnomieszczaństwo z
    > pana
    > wylazło."

    WĘŻYKIEM!!

    To wg "góry"...

    > Najlepiej, jakby kapralowi w porę przysłano odpowiednie posiłki. Gdzieś
    > na szczeblu kapitana powinna zapaść decyzja.

    A tak powinno być w realu (nie mylić ze znaną siecią).

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 103. Data: 2013-10-25 22:09:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > To wg "góry"...

    > A tak powinno być w realu (nie mylić ze znaną siecią).

    Tymczasem nie było ani tak, ani tak. Góra sobie coś wymyśliła, ale nie
    zadbała o to, by były warunki do realizacji. To jest najgorsze, bo nikt
    nie wie czego można się spodziewać. Taki Ryanair ma prostą zasadę -- raz
    wyrwanej od klienta kasy nie oddajemy nigdy. Choćby ktoś uważał, że mu
    trzeba oddać 5 funtów, podał nas do sądu, to my weźmiemy prawników za
    pięć tysięcy -- i wygramy. Różnie o takich można myśleć, ale przynajmniej
    sprawa jasna, więc nikt nawet nie próbuje się stawiać. Zresztą pewnie na
    tyle dobrze to opisali w regulaminach, że nie ma szans.

    Inni mają bardziej przymilne strategie -- i też dobrze. Jeśli konsekwentnie
    realizowane, to przynoszą pożądane skutki. Kilka dni temu doładowywałem
    prepaidowy telefon. Przez internet, kartą kredytową. Nie pierwszy raz to
    robię, więc wiem czego się spodziewać. Mail z banku przyszedł natychmiast,
    ale dalej cisza. A powinien jeszcze od operatora, z informacją o realizacji
    doładowania. Na telefonie wciąz zero. Więc dzwonię do BOK z reklamacją, że
    zapłaciłem, osoba, która ma telefon, pilnie potrzebuje dzwonić, a nie może.
    A oni mi na to "tak tak, wszystko się zgadza, widzimy, że było doładowanie
    na 25 zł, ale system tego nie zrealizował". No to już mają pierwszy plus
    za to, że się nie wypierają. I dalej, że rozpatrywanie tego typu reklamacji
    może trwać do 60 godzin, ale ponieważ stan konta zerowy, a tu dzwonić trzeba,
    to oni mi zaraz natychmiast ekstraordynaryjnie doładują *dodatkową* kwotą
    tytułem zadośćuczynienia za wszelkie kłopoty. A wtedy będą mogli ze
    spokojnym sumieniem rozpatrywać reklamację choćby i trzy dni. No i po chwili
    pojawiło się na koncie 15 złotych. Za to oczywiście plus kolejny. I szok,
    że nawet telefoniarze mogą się zachować przyzwoicie, jeśli tylko chcą.

    Dopiero po chwili dotarło do mnie, że to jednak nie była optymalna
    strategia -- mogli przecież zamiast 15 zł natychmiast i 25 zł później,
    doładować od razu 25 zł i mieć wszystko z głowy.

    --
    Jarek

  • 104. Data: 2013-10-26 10:59:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Podeślij zdjęcie. Może nie wszędzie trafia nowa technologia.

    No ale pisales, ze po odcieciu zasilania zgasla. Epapier nie potrzebuje
    zasilania dla podtrzymania obrazu.

  • 105. Data: 2013-10-26 13:17:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Tymczasem nie było ani tak, ani tak. Góra sobie coś wymyśliła, ale nie
    > zadbała o to, by były warunki do realizacji. To jest najgorsze, bo nikt

    To chyba jeszcze zaszłość komunistyczna - już za starych czasów było to
    wyśmiewane w różnych filmach, nawet za komuny.
    Wojackie podejście "wykonać, o trudnościach nie meldować", np. (z
    zasłyszanego, mogę trochę pomieszać szczegóły, ale ideę akurat dobrze
    pamiętam) jeśli w kiblu w jednostce ktoś podpierdolił deskę klozetową, to
    "dekret" dowódcy był właśnie według przysłowia wyżej zacytowanego, szło się
    do sąsiedniej jednostki (czy oddziału), stamtąd podpierdalało deskę, by
    zamontować u siebie.

> [...]
    > trzeba oddać 5 funtów, podał nas do sądu, to my weźmiemy prawników za
    > pięć tysięcy -- i wygramy. Różnie o takich można myśleć, ale przynajmniej

    Podobno Al Capone się wyjebał na podatkach... Może mu znajdziemy kolegę "w
    niedoli"?

    > sprawa jasna, więc nikt nawet nie próbuje się stawiać. Zresztą pewnie na
    > tyle dobrze to opisali w regulaminach, że nie ma szans.

    Papier, nożyce, kamień...

> [...]
    > na 25 zł, ale system tego nie zrealizował". No to już mają pierwszy plus

    To niech kurwa zmienią system! (mocne słowo jest tu dezaprobatą wobec... no,
    w każdym razie nie podoba mi się, że wpłynęło, a jednak nie działa)

> [...]
    > to oni mi zaraz natychmiast ekstraordynaryjnie doładują *dodatkową* kwotą
    > tytułem zadośćuczynienia za wszelkie kłopoty. A wtedy będą mogli ze

    Boś się upomniał.

> [...]
    > pojawiło się na koncie 15 złotych. Za to oczywiście plus kolejny. I szok,
    > że nawet telefoniarze mogą się zachować przyzwoicie, jeśli tylko chcą.

    No, chociaż tyle dobrze.

    > Dopiero po chwili dotarło do mnie, że to jednak nie była optymalna
    > strategia -- mogli przecież zamiast 15 zł natychmiast i 25 zł później,
    > doładować od razu 25 zł i mieć wszystko z głowy.

    Może jednak liczą, że COŚ im się upiecze? Tylko czym jest to COŚ? Ja coś
    czuję, że tym, co powinno być u Ciebie, a nadal jest u nich, mimo dokonanych
    ruchów. A przez te dwa dni (czy ile tego będzie, nie wiem) pieniądze na ich
    koncie zaprocentują, pewnie na tyle, że z samych procentów wyjdzie więcej
    (bo oczywiście, to nie są jedyne pieniądze, co wpłaciłeś), niż Twoja wpłata,
    zatem i tak będą do przodu.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 106. Data: 2013-10-26 14:24:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Podobno Al Capone się wyjebał na podatkach... Może mu znajdziemy kolegę
    > "w niedoli"?

    Ale mnie naprawdę nic z tego, co robi Michael O'Leary, nie przeszkadza!
    Życzę mu wszystkiego dobrego i powodzenia w biznesie. Nikogo nie zabił,
    nikogo nie oszukuje -- więc co mu będę szukać kolegów w takim towarzystwie?

> [...]
    > procentów wyjdzie więcej (bo oczywiście, to nie są jedyne pieniądze,
    > co wpłaciłeś), niż Twoja wpłata, zatem i tak będą do przodu.

    Ja wiem, że moje gadanie im specjalnie kosztów nie przysparza, więc
    stratni nie będą, ale z tym "do przodu", to jednak przesada. Obiektywnie
    rzecz ujmując, to ja im dałem 25 zł, a efekt był taki, jakbym wpłacił
    40 zł. To, że część doładowali z dwudniowym opóźnieniem, nie ma żadnego
    praktycznego znaczenia. A to, że płaci się z góry i środki leżą nieraz
    miesiącami na koncie operatora, jest normalnym elementem systemu prepaid,
    przez wszystkich akceptowanym.

    W ujęciu "procentowym", wygląda to tak, że ulokowałem w ich systemie 25 zł,
    które zostało tam zablokowane na jakies 2 dni (a niech będzie, że na pełne
    60 godzin). Otrzymałem z tej lokaty 15 zł, w dodatku wypłacone z góry.
    To jest dokładnie 60% w ciągu 60 godzin. Inaczej mówiąc, 8760% w skali roku.
    Chciałbym znależć bank, który przyjmuje takie lokaty. Wkładam 10 tysięcy,
    a co roku z tego mam 876 tysięcy odsetek i żyję jak panisko.

    Acha, to COŚ, to wcale ode mnie sobie jeszcze nie poszło. Karta, jak
    wspmniałem, jest kredytowa. Wolna od wszelkich opłat, nic mnie ona nie
    kosztuje, a te 25 zł zapłacę dopiero w przyszłym miesiącu.

    --
    Jarek

  • 107. Data: 2013-10-30 09:46:03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > Życzę mu wszystkiego dobrego i powodzenia w biznesie. Nikogo nie zabił,
    > nikogo nie oszukuje -- więc co mu będę szukać kolegów w takim

    Choćby i za powyższe.
    A jeśli to nie on, to za niedopilnowanie hasających podwładnych. Jeśli by mi
    taki numer wywinął (z zadzianiem kasy), to by mnie prawdopodobnie już na
    liście pasażerów nie zobaczył.
    Krótkie zawołanie jeszcze z czasów komuny - BĄDŹ CZŁOWIEKIEM TOWARZYSZU!
    Tyczące się w tym przypadku zacytowanego działania.
    Może i za ostro pojechałem, ale nie lubię takich gier. A bywa, że niby
    silniejszy, kulturysta z wynikami, padnie od małej pszczółki, bo go ujadła,
    a on na jad uczulony :P

    > Ja wiem, że moje gadanie im specjalnie kosztów nie przysparza, więc
    > stratni nie będą, ale z tym "do przodu", to jednak przesada. Obiektywnie

    Dziwne, gdyby duży nie kombinował w tym kierunku...

    > rzecz ujmując, to ja im dałem 25 zł, a efekt był taki, jakbym wpłacił
    > 40 zł. To, że część doładowali z dwudniowym opóźnieniem, nie ma żadnego

    I już, dwa dni obracania kasą... "Krąży, krąży, złoty pieniądz"...

    > praktycznego znaczenia. A to, że płaci się z góry i środki leżą nieraz
    > miesiącami na koncie operatora, jest normalnym elementem systemu prepaid,
    > przez wszystkich akceptowanym.

    Oczywiście. Ale w tym momencie, jeśli ja widzę tę kasę na swoim koncie, to
    niech ona sobie u opa, czy na koncie w banku i o milion procentuje, ja
    osobiście przez "poczynienie" tej zdrapki, czy takiej wpłaty umawiałem się
    na konkret, to mi to wystarczy. Wpłacałem 25 zyla, mam, no dobra - za 5
    minut, te 25 zyla, to wystarczy, i tak nie wiem, czy wydzwonię tę kwotę w
    przewidzianym czasie. Bo wszystkie premium sobie powyłączałem, co do
    jednego.

    > W ujęciu "procentowym", wygląda to tak, że ulokowałem w ich systemie 25
    > zł,
    > które zostało tam zablokowane na jakies 2 dni (a niech będzie, że na pełne

    I kręcimy kasiorą, której nie ma tam, gdzie powinna być.

    > 60 godzin). Otrzymałem z tej lokaty 15 zł, w dodatku wypłacone z góry.

    Jako "zadośćuczynienie", swoją drogą, marniutkie IMHO.

> [...]
    > Chciałbym znależć bank, który przyjmuje takie lokaty. Wkładam 10 tysięcy,
    > a co roku z tego mam 876 tysięcy odsetek i żyję jak panisko.

    Jak ci się skarbówa do tego przylepi, to ci procenty stopnieją :P
    A taki procent? Hmm... zdaje mi się, że o kilka rzędów większy jest w
    Zimbabwe, od momentu, jak pogonili białych i podcięli sobie gałąź
    (gospodarki), na której siedzieli.
    My mieliśmy 30% miesięcznie. Przed wojną było jeszcze śmieszniej - bo nie
    sądzę, aby te odsetki byly tak samo silną walutą, jak na początku. Inaczej
    op, czy bank, czy skarbówa (ta to nawet nieboszczykom wyrwie) zaraz by na
    tym swe brudne łapska położyli. Bo to, co ci dali dla udobruchania, to mi
    się wydaje śmieszne, gorzko-śmieszne.

    > Acha, to COŚ, to wcale ode mnie sobie jeszcze nie poszło. Karta, jak
    > wspmniałem, jest kredytowa. Wolna od wszelkich opłat, nic mnie ona nie
    > kosztuje, a te 25 zł zapłacę dopiero w przyszłym miesiącu.

    I pilnuj tej spłaty... Bank z pewnością nie jest instytucją charytatywną i
    swoje za to weźmie :P

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 108. Data: 2013-10-30 10:59:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Choćby i za powyższe.
    > A jeśli to nie on, to za niedopilnowanie hasających podwładnych. Jeśli
    > by mi taki numer wywinął (z zadzianiem kasy), to by mnie prawdopodobnie
    > już na liście pasażerów nie zobaczył.

    Mnie jeszcze na takiej liście nie było. Nie że jestem uprzedzony, nie
    złożyło się po prostu. Ale też nie wyobrażam sobie "zadziania kasy" --
    wiem jak ten biznes wygląda, widziały gały co brały. Ale przynajmniej
    może być tanio (tylko może, bo raz kupiłem taniej Swiss do London City
    niż był w tym momencie dostępny Ryan do Stansted).

    > I już, dwa dni obracania kasą... "Krąży, krąży, złoty pieniądz"...

    Nic nie krąży, bo jak się okazało, środki zostały tylko zablokowane
    na koncie karty. Do usługodawcy nie dotarły wcześniej niż potrzeba.

> [...]
    > minut, te 25 zyla, to wystarczy, i tak nie wiem, czy wydzwonię tę kwotę w
    > przewidzianym czasie. Bo wszystkie premium sobie powyłączałem, co do

    No własnie, to 25 zł też ma starczyć na długie tygodnie. 40 starczy na
    jeszcze dłużej, więc o co mam mieć pretensje?

    > I kręcimy kasiorą, której nie ma tam, gdzie powinna być.

    > Jako "zadośćuczynienie", swoją drogą, marniutkie IMHO.

    A jakie powinno być, żeby nie było marniutkie?

    > Jak ci się skarbówa do tego przylepi, to ci procenty stopnieją :P

    Od razu wezmą jedną piątą belkowego. Za 700 tysięcy z hakiem też jakoś
    przeżyję.

    > A taki procent? Hmm... zdaje mi się, że o kilka rzędów większy jest w
    > Zimbabwe, od momentu, jak pogonili białych i podcięli sobie gałąź
    > (gospodarki), na której siedzieli.

    A w wódce jest 40%. Ale to chyba inne procenty, prawda?

    > I pilnuj tej spłaty...

    Spłata jest automatyczna.

    > Bank z pewnością nie jest instytucją charytatywną i swoje za to weźmie :P

    Ja też nie jestem. Więc mu nic nie dam.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2013-10-30 22:11:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nic nie krąży, bo jak się okazało, środki zostały tylko zablokowane
    > na koncie karty. Do usługodawcy nie dotarły wcześniej niż potrzeba.

    Kasa, która przez całe 2 dni niepracuje? Podobno w MLM też nie pracuje, choć
    tam niby procenty od dymania są... cholera, pogubiłem się...

    > No własnie, to 25 zł też ma starczyć na długie tygodnie. 40 starczy na
    > jeszcze dłużej, więc o co mam mieć pretensje?

    Wolałbym nie czekać na możliwość skorzystania z tej kasy
    nie-wiadomo-jak-długo...
    Swojego sraksraka załadowałem przez stronę, SMS zapiszczał, zanim na dobre
    zdążyłem EMTER nacisnąć... Karta to biały baragon kupowany w kiosku, nawet
    nie zdrapka.

    > A jakie powinno być, żeby nie było marniutkie?

    To jest subiektywna sprawa... Jednakże stoję na stanowisku, że przy takiej
    obsuwie, bo to dla mnie obsuwa, to powinni od razu przepompować 25 PLN,
    czyli tyle, ile wpłaciłeś. A jak już chcą dodawać 15, to PO PRZEPOMPOWANIU
    tych 25 PLN, a w ogóle, to to powinno byc drugie 25, powiedziałbym, że to
    niewielkie, ale już akceptowalne.

    > Od razu wezmą jedną piątą belkowego. Za 700 tysięcy z hakiem też jakoś
    > przeżyję.

    Szczerze się ucieszę. Ale ćśś... bo jeszcze inni zaczną kombinować.

    > A w wódce jest 40%. Ale to chyba inne procenty, prawda?

    Niestety. Gigahiperinflacja... bankomaty w .zw mają kłopot, bo im się zera
    nie mieszczą. A spiryt powyżej 100% nie urośnie... zresztą, kupiłem
    izopropanol, to jego pić raczej nie należy, zresztą ja i tak nie mogę
    alkoholu, ani soku z cytrusów, grejfrutów konkretnie. Napiłbym się drina
    Wściekły Pies, mam w sklepie pod domem sos Habanero, 300kSc, ale - zdrówko
    nie daje. Za Wasze zdrowie bym dziabnął :)

    > Ja też nie jestem. Więc mu nic nie dam.

    Nawet prowizji za usługę?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 110. Data: 2013-10-30 23:51:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Kasa, która przez całe 2 dni niepracuje? Podobno w MLM też nie pracuje,
    > choć tam niby procenty od dymania są... cholera, pogubiłem się...

    Pracuje dla mnie. W teorii przynajmniej. Bo skoro "płacę" kartą kredytową
    w ten sposób, że środki odpływają mi z konta w cztery do ośmiu tygodni
    po zakupie, to odsetki są dla mnie. Marne bo marne -- ale to już moja
    wina, mógłbym to na jakąś lokatę włożyć, a nie trzymać na minimalnie
    oprocentowanym ROR.

> [...]
    > Swojego sraksraka załadowałem przez stronę, SMS zapiszczał, zanim
    > na dobre zdążyłem EMTER nacisnąć... Karta to biały baragon kupowany

    Korzystam od lat -- zwykle ładowało w trymiga. Ale, szczerze mówiąc, to
    ja bym wolał żeby zawsze było tak, jak w tym wyjątkowyum przypadku.

> [...]
    > tych 25 PLN, a w ogóle, to to powinno byc drugie 25, powiedziałbym, że to

    Biorąc pod uwagę, że nie wiadomo przez kogo zawiniona jest ta obsuwa --
    Różowego Niemca, POLCARD, bank, Master Card, czy jeszcze kogoś innego
    i że zdarzyła się raz na ileśtam przypadków, to nawet 25 zł przepchnięte
    od razu po telefonicznej interwencji też by było akceptowalne. Tego
    właśnie dotyczyła moja uwaga, że na darmo wydali 15 zł.

    > Nawet prowizji za usługę?

    Nawet. Od pięciu lat za bezdurno udzielają dwumiesięczniego kredytu.
    I w dodatku przewalutowują środki bezprowizyjnie.

    --
    Jarek